Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 11-07-05, 14:40   #201
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Det blir chili con carne i dag. Kjøttdeig, løk, tomater, chili, hvitløk og tomatpure sammen med litt bønner. Nam!

 
Gammel 11-07-05, 20:38   #202
Heksehilda
Seniormedlem
 
Heksehilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 499
Heksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt likt

I dag skal jeg kose meg med wok og laks. "Lurer" kuren litt ved å ikke buke oljedressing - så steker jeg laksen i 1 ss rapsolje og litt soyasaus... Deilig!

__________________



Heksehilda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og sunn fornuft
Gammel 11-07-05, 21:45   #203
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Kald svinefilet rest fra i går, stekt ostepølse og blomkålstappe....(kokt blomkål, stavmikset med litt (mye) fløte, salt og muskat)Og hjemmeavla sherrytomater.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 26-08-05, 23:46   #204
Tingeling
Medlem
 
Tingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 40
Innlegg: 182
Tingeling er en juvelTingeling er en juvelTingeling er en juvel
Talking

Tingelings nyyyyydelige kyllingsalat !!

(okei. jeg veit denne tråden heter "hva SKAL du ha til middag idag.. men denne smakte så godt at jeg tillater meg å poste den likevel, selv om det er i fortid )

Denne salaten ble fantastisk god, og kan brukes som lunch eller middag etter eget ønske

Kyllingfilet
Soltørkede tomater i olje
Sorte oliven
Vestfold salat
Champignon
Synnøve gulost
Purreløk
Hvitløkskrydder


Delte kyllingfilet i biter, og stekte i panne sammen med champignon. Rev noen blader Vestfoldsalat, delte opp soltørket tomat, oliven, ost og purre, og la alt dette på en tallerken. Krydret kyllingen godt med hvitløk, og tok den over salaten.
Til slutt tok jeg litt rapsolje og litt av tomat-oljen over salaten og VÆR SÅ GOD !!



Dette smakte helt fortreffelig.
Man kan selvfølgelig variere med de ingrediensene man har i kjøleskapet - for min del er de soltørkede tomatene og olivenene hovedingrediensene... NAMNAM !!

__________________
Tingeling
-Medlem av Ren Mat Klubben-

Tingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/lavkarbo
Gammel 27-08-05, 05:43   #205
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Høres schnadder ut!
Min middag i dag var servert... På personalfest på golfklubben i Fana.
Men den var helt lavkarbo! Lettsaltet lam kokt med litt løk, purre, en aning gulrot og mye sellerirot! Brød til - til dem som spiste sånt... Og kaker til kaffen, til dem som spiste det, da...
JEG hadde ikke noe problem med det!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse
Gammel 02-09-05, 18:45   #206
tuttamost
Juniormedlem
 
tuttamost sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 43
tuttamost er på en erverdig vei
Smile

I dag hadde vi Iset's Lasagne med neper. Kjempegodt rett og slett. Jeg har funnet mange gode oppskrifter fra Iset, så tusen takk.

Søndag blir det Donald-kylling med oppskrift fra Nille (tror jeg) Gleder oss allerede..

__________________
TUTTAMOST



tuttamost er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 02-09-05, 20:39   #207
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

I dag hadde vi RSy's fløtestekte nakkekoteletter ( se HER

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 11-09-05, 22:11   #208
tuttamost
Juniormedlem
 
tuttamost sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 43
tuttamost er på en erverdig vei

I dag storspiste vi røkeknoker (svineknoker) og kålrabistappe. Namnam

__________________
TUTTAMOST



tuttamost er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 11-09-05, 22:41   #209
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

laaaangsomt stekt marinert elgstek, med blåbær....deilig saus og brocolli o gblomkål...sslllluuuurp.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen
Gammel 18-09-05, 21:11   #210
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

kylingfilet med cillisaus. Stekt i panna, med løk og soltørket tomat. Helte på matfløte og cremefraiche. Putre putre. Serverte med ris (til de andre) og broccolli/blomkål/løk/solt.tomat-pure med smør, fløte, og ostegratinerte den... Ssssåååååååå gooooodt!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen
Gammel 28-09-05, 20:29   #211
Trampe
Juniormedlem
 
Trampe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 22
Trampe er ny på veien

I dag serverte jeg to forskjellige retter med torsk.

En form jeg putta i stekovnen, det var en pose frosne grønnsaker (velg selv!), noen stykker torskefileer la jeg oppå, helte så på med litt matfløte og jarlsbergsost på toppen! Her kan man jo variere med annen fisk, ferske grønnsaker og evt buljong istedenfor fløte. Dette er jentene våres og min sin favoritt!! Serverte med basmatiris.

Min kjære vil jo ikke ha fløte, så han fikk stekt torsk (i olivenolje). Torsken pensla jeg med creme fraiche (sikkert bedre å bruke kesam men det hadde jeg ikke),og dyppet fisken i hakkede mandler. Serverte det med basmatiris og grønnsaker. Litt Kikkoman var visst også godt på(jeg syntes det var best uten...)

I morgen skal jeg varme restene til lunsj!!

Trampe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En ny start med Lindberg
Gammel 05-10-05, 17:44   #212
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag blir det sennep marinert "red snapper" - en fisk som finnes i Stillehavet og ligner på vår uer..... Og til den skal jeg ha dampabrokkoli med smelta smør.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 05-10-05, 17:52   #213
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Idag hadde vi Fedonistens kyllingform (kylling, skinkebiter, brokkoli, sopp, creme fraiche, baconost, krydder, hvitløk og revet ost på toppen. Naaam!

Det skal egentlig ikke være skinke i den, men jeg hadde for lite kylling, så jeg tok i litt skinkebiter for å øke proteininnholdet.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer
Gammel 05-10-05, 18:03   #214
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Skulle hatt pannekaker laget på Atkinsmix, men det ble totalt mislykket.
Ble eggerøre, serranoskinke og parmesan salami i stedet

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja....
Gammel 17-10-05, 14:16   #215
Katrine
Medlem
 
Katrine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 43
Innlegg: 70
Katrine er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av marianne

2 kyllingfileter panert med: 1 dl revet ost, 1 ts oregano, 50 g smeltet smør i ovnen på 160 grader i ca. 30 min.

Kokt brokkolli

Linsestuing (fedons)


Er det noen som kan forklare meg hvordan man lager denne? hehe, er temmelig grønn på kjøkkenet ennå

Katrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 17-10-05, 14:30   #216
Katrine
Medlem
 
Katrine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 43
Innlegg: 70
Katrine er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Nille

Ovnsstekt laks med sitron, creme fraische og persille - åsså broccoli !!

Jordbær med pisket krem til dessert..... med 10 gram revet Lind Excellence 85% over



Heisann

Er det mulig å få oppskriften på denne? Hørtes kjempegod ut! nammenam!

Katrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 17-10-05, 16:46   #217
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Idag er det spaghetti.
Jeg skal bare ha sausen da, med blomkålstappe under.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer
Gammel 17-10-05, 19:13   #218
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Nilles Kylling Fajitasform....snadder

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 17-10-05, 19:41   #219
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Anne

Nilles Kylling Fajitasform....snadder

Jeg og.... rester fra i går. Lager så mye om gangen at det holder til to middager. Lager frisk guacamole i dag da !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 17-10-05, 19:44   #220
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Nille

Jeg og.... rester fra i går. Lager så mye om gangen at det holder til to middager. Lager frisk guacamole i dag da !

Ja, jeg har også laget til to dager...heldigvis Ny guacamole i morgen Deilig mat Nille, kan anbefales ja

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 18-10-05, 15:28   #221
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Idag blir det til en forrandring god gammeldags mårrpølse. (Har det altfor sjelden!) Steker mårrpølsen slik at den blir nærmest en mos og blander i et pisket egg og event. litt fløte hvis pølsen er litt tørr og mager. Som tilbehør blir det blomkål- og brokkolipurre i en blanding og grønn salat med litt rømmedressing.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold
Gammel 18-10-05, 15:41   #222
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Idag blir det røkelaks, eggerøre med gressløk, dampa brokkoli - og alt drissla med god urteolje og/eller pesto !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 18-10-05, 16:19   #223
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

hos meg blir det fedons tunfisk salat med brekkbønner , kokt egg, tunfisk så klart, rømme, løk, pittelitt sylteagurk, litt sitron og olje og det som jeg ellers får lyst til og putte oppi

har nettopp satt på vann for og koke eggene

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen.
Gammel 18-10-05, 18:33   #224
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Anne

Ja, jeg har også laget til to dager...heldigvis Ny guacamole i morgen Deilig mat Nille, kan anbefales ja

Jepp, da ble det resten av Nilles Kylling Fajitas-form i dag....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 02-11-05, 21:32   #225
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

omelett av 3 egg, 3 skinkeskiver, 3 cherrytomater, 1/2 paprika, revet ost. 1 skive fedonbrød. salat.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no