Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Normalvektig på lavkarbo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-10-11, 22:58   #1
apekatt1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Alder: 34
Innlegg: 17
apekatt1 er på en erverdig vei

Normalvektig på lavkarbo

Jeg er ei jente som er normalvektig 167 høy og 56 kilo. Jeg begynte med lavkarbo grunnet mye problemer med magesmerter (type irritabel tarm) og dette har bedret seg betraktelig etter at jeg la om kostholdet. Jeg valgte, etter anbefaling, LCHF som kostholdsfilosofi, og har fulgt dette svært nøye, men jeg ser nå at vekta begynner å gå oppover, hvilket jeg ikke ønsker i det hele tatt. Jeg trener to til tre ganger i uka (stort sett kondisjon), og gjør yoga daglig, av mat spiser jeg mye egg, kylling, laks, kjøttdeig, rømme, nøtter, fløte, osv, det vanlige på et slikt kosthold. Det jeg lurer på er om jeg som i utgangspunktet er normalvektig, burde redusere fettinntaket noe? Bør jeg telle kalorier, dersom det er slik at kalorioverskudd øker vekta? Jeg har oppfattet det slik at på LCHF kan man pøse på med fett, og jeg har ofte stekt i ekstra smør og helt restene over speilegg for å få i meg nok. Dette er kanskje ikke nødvendig? Har laget grøt på fløte og smør som gir meg ca 800 kcal porsjonen om jeg ikke husker feil, dette blir kanskje litt for mye for meg?

Min samboer og jeg følger samme kosthold, men han på sin side har 8-10 kilo og gå ned, blir det da feil av oss og spise samme maten? Hans vekt har stagnert etter -4 kilo de første ukene, så vi prøver nå å få mer fett fra fet fisk og avocado blant annet, istedetfor stekefett og bacon.. her må det vel bare litt prøving og feiling til

Dette ble langt, men jeg har lest på forumet her i flere måneder og aldri blitt klok på dette med lavkarbo for normalvektige. Jeg har forstått at mange av dere flittige brukere av forumet har mye kunnskap rundt lavkarbo generelt, og håper noen kan gi meg et tips eller to! Takk for meg, enn så lenge!

apekatt1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 23:17   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Normalvektig på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av apekatt1, her.

Jeg er ei jente som er normalvektig 167 høy og 56 kilo. Jeg begynte med lavkarbo grunnet mye problemer med magesmerter (type irritabel tarm) og dette har bedret seg betraktelig etter at jeg la om kostholdet. Jeg valgte, etter anbefaling, LCHF som kostholdsfilosofi, og har fulgt dette svært nøye, men jeg ser nå at vekta begynner å gå oppover, hvilket jeg ikke ønsker i det hele tatt. Jeg trener to til tre ganger i uka (stort sett kondisjon), og gjør yoga daglig, av mat spiser jeg mye egg, kylling, laks, kjøttdeig, rømme, nøtter, fløte, osv, det vanlige på et slikt kosthold. Det jeg lurer på er om jeg som i utgangspunktet er normalvektig, burde redusere fettinntaket noe? Bør jeg telle kalorier, dersom det er slik at kalorioverskudd øker vekta? Jeg har oppfattet det slik at på LCHF kan man pøse på med fett, og jeg har ofte stekt i ekstra smør og helt restene over speilegg for å få i meg nok. Dette er kanskje ikke nødvendig? Har laget grøt på fløte og smør som gir meg ca 800 kcal porsjonen om jeg ikke husker feil, dette blir kanskje litt for mye for meg?

Min samboer og jeg følger samme kosthold, men han på sin side har 8-10 kilo og gå ned, blir det da feil av oss og spise samme maten? Hans vekt har stagnert etter -4 kilo de første ukene, så vi prøver nå å få mer fett fra fet fisk og avocado blant annet, istedetfor stekefett og bacon.. her må det vel bare litt prøving og feiling til

Dette ble langt, men jeg har lest på forumet her i flere måneder og aldri blitt klok på dette med lavkarbo for normalvektige. Jeg har forstått at mange av dere flittige brukere av forumet har mye kunnskap rundt lavkarbo generelt, og håper noen kan gi meg et tips eller to! Takk for meg, enn så lenge!

Kan du legge ut hva du spiser sånn ca. på en dag, så blir det lettere og gi råd

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 23:39   #3
apekatt1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Alder: 34
Innlegg: 17
apekatt1 er på en erverdig vei

Sv: Normalvektig på lavkarbo

En helt normal dag ser ca slik ut:
Frokost: Eggerøre av 2 egg med litt fløte, kanskje noen pølsebiter/bacon/skinke.
Lunsj: Gjerne en omelett som ligner på frokosten, eller middagsrester, som lasagne (med squash eller ost istedenfor vanlige plater), kotelett med fløtegratinert sellerirot, kremet kylligsalat med majones og rømme, osv.
Middag: Samme som nevnt over, stor variasjon der, men passer på å få i meg rikelig med grønnsaker, de lovlige, men også noe løk og tomater i moderate mengder. Teller ikke karbohydrater så nøye, men sjekker på diett.no nå og da, og ligger stort sett under 20 gram om dagen.
Til kvelds blir det som regel en brøderstatning, hjemmelaget musli med tyrkisk yoghurt, stekte "røstipoteter" av sellerirot eller lignende.
Mellom måltidene blir det av og til en neve mandler, osterull med kjøttpålegg og lignende, i tillegg skal det nevnes at jeg elsker å eksperimentere med søtsaker, så blir noe pisket krem, sukkerfri sjokolade, gele, kjeks og lignende, men holder dette til helgene.
Drikker i tillegg mye vann, minst to liter om dagen, ett par kopper kaffi og noe te med natreen/stevia. Går litt cola light og farris i helgene, men sjeldent mer enn et par glass, alkohol drikker jeg sjeldent.

Så.. blir du noe klokere? Setter stor pris på hjelpen!

apekatt1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 23:51   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Normalvektig på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av apekatt1, her.

En helt normal dag ser ca slik ut:
Frokost: Eggerøre av 2 egg med litt fløte, kanskje noen pølsebiter/bacon/skinke.
Lunsj: Gjerne en omelett som ligner på frokosten, eller middagsrester, som lasagne (med squash eller ost istedenfor vanlige plater), kotelett med fløtegratinert sellerirot, kremet kylligsalat med majones og rømme, osv.
Middag: Samme som nevnt over, stor variasjon der, men passer på å få i meg rikelig med grønnsaker, de lovlige, men også noe løk og tomater i moderate mengder. Teller ikke karbohydrater så nøye, men sjekker på diett.no nå og da, og ligger stort sett under 20 gram om dagen.
Til kvelds blir det som regel en brøderstatning, hjemmelaget musli med tyrkisk yoghurt, stekte "røstipoteter" av sellerirot eller lignende.
Mellom måltidene blir det av og til en neve mandler, osterull med kjøttpålegg og lignende, i tillegg skal det nevnes at jeg elsker å eksperimentere med søtsaker, så blir noe pisket krem, sukkerfri sjokolade, gele, kjeks og lignende, men holder dette til helgene.
Drikker i tillegg mye vann, minst to liter om dagen, ett par kopper kaffi og noe te med natreen/stevia. Går litt cola light og farris i helgene, men sjeldent mer enn et par glass, alkohol drikker jeg sjeldent.

Så.. blir du noe klokere? Setter stor pris på hjelpen!

Mange som har stor kunnskap her inne, så jeg er nesten redd for og uttale meg! Men jeg er selv normalvektig, og har opplevd og gå opp i vekt på lavkarbo! Det kan se ut som at jeg er en av de som må telle litt kalorier, og i tillegg kutte ut meieriprodukter(som jeg tror jeg reagerer på)Spis sakte, og spis til du er passe mett, ikke stappmett

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 23:59   #5
apekatt1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Alder: 34
Innlegg: 17
apekatt1 er på en erverdig vei

Sv: Normalvektig på lavkarbo

Dette høres jo fornuftig ut Kan være porsjonene mine som er for store, fordi jeg har tenkt at jeg kan spise "så mye jeg vil" så lenge det ikke går over 20 gram karbohydrater. Skal gjøre noen justeringer her fremover og se hvordan det går, kommer aldri til å gi opp lavkarbo så lenge magesmertene er fraværende og formen ellers tipp-topp! Takk for gode råd

apekatt1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 00:03   #6
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Normalvektig på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av apekatt1, her.

Dette høres jo fornuftig ut Kan være porsjonene mine som er for store, fordi jeg har tenkt at jeg kan spise "så mye jeg vil" så lenge det ikke går over 20 gram karbohydrater. Skal gjøre noen justeringer her fremover og se hvordan det går, kommer aldri til å gi opp lavkarbo så lenge magesmertene er fraværende og formen ellers tipp-topp! Takk for gode råd

Jeg gir heller ikke opp lavkarbo, av akkurat samme grunner
Hurra for et supert kosthold, som gir store helsegevinster!!
Men, jeg har tro på og ikke overdrive

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 08:07   #7
Mammarosa
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 156
Mammarosa er på en erverdig vei

Sv: Normalvektig på lavkarbo

Jeg er også normalvektig og har gått opp tre kilo siden starten av august til tross for at jeg spiser kun 5% karbs daglig og i tillegg holder meg på ca 1300 kcal daglig. Dessverre har jeg ingen gode råd

__________________


Mammarosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ***LCHF*** Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 14:23   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Normalvektig på lavkarbo

Spiser du deg mer enn mett? I såfall, prøv deg fram med mindre porsjoner til du finner akkurat ditt nivå.
Du som er normalvektig og vel så det kan ikke spise like mye mat som din sambo som jeg antar veier endel mer enn du

Har du brukt målebånd for å se om du faktisk blir større, eller er det noe som kommer av økte muskler? Strammer klærne?

Man SKAL ikke pøse på med fett på et lavkarbokosthold. Man BØR gjøre det de første par ukene for å få igang fettforbrenningen, men det å gi kroppen mye mer energi enn den trenger er unødvendig.

Du spiser 4 ganger om dagen OG mellommåltid. Er disse nødvendig? Spiser du fordi du er sulten eller fordi du har "lyst"?

Jeg ville også redusert lavkarbosøtsakene til et minimum, siden noen kroppen blir "lurt" av smaken til å skille ut insulin. De skal ikke øke blodsukkeret, men kroppen er en snedig konstruksjon Så spiser du da slike ting som kan gi økt insulinutskillelse og samtidig pøser på med fett - ender det opp til lagring dessverre


Jeg tror du har tenkt helt rett jeg, men husk at du er normalvektig. Kroppen har ikke mye kroppsfett og ta av energimessig, så det er klart at du bør spise nok fett til å opprettholde energinivået, men det kan fort bli for mye. Husk at fett er svært energirikt, slik at man slipper og spise store mengder av det for å komme opp i en god energiprosent

Når du nå sannsynligvis reduserer måltidsstørrelsene dine og/eller antallet måltid hver dag, inkludert kunstig søtning, vær obs på at du KAN bli litt sulten et par-tre dager, men stol på meg, dette går over

Er du analytisk, bruk diett.no til å skaffe deg en oversikt over hvor mye kalorier du faktisk får i deg hver dag. Det finnes kalkulatorer for basalforbrenning og med 56 kilo er det nok ikke et veldig høyt tall, selv med trening. Det kan hende du får en god forklaring på hvorfor du går opp i vekt

Hold oss oppdatert da, det er mange normalvektige og andre som helt sikkert vil ha nytte av dine erfaringer!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 14:24   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Normalvektig på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Mammarosa, her.

Jeg er også normalvektig og har gått opp tre kilo siden starten av august til tross for at jeg spiser kun 5% karbs daglig og i tillegg holder meg på ca 1300 kcal daglig. Dessverre har jeg ingen gode råd

Har du tatt opp problemet ditt i en egen tråd/journal, så link gjerne til denne da jeg nok har oversett den

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 14:25   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Normalvektig på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av apekatt1, her.

Dette høres jo fornuftig ut Kan være porsjonene mine som er for store, fordi jeg har tenkt at jeg kan spise "så mye jeg vil" så lenge det ikke går over 20 gram karbohydrater. Skal gjøre noen justeringer her fremover og se hvordan det går, kommer aldri til å gi opp lavkarbo så lenge magesmertene er fraværende og formen ellers tipp-topp! Takk for gode råd

Må bare kommentere at det er så flott at magesmertene dine er fraværende! Jeg er også symptomfri fra chrons - det ble jeg etter bare FIRE uker på lavkarbo! Kommer aldri til å spise annet enn lavkarbo - livet har blitt en del hakk bedre kan man si

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 19:27   #11
apekatt1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Alder: 34
Innlegg: 17
apekatt1 er på en erverdig vei

Sv: Normalvektig på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Må bare kommentere at det er så flott at magesmertene dine er fraværende! Jeg er også symptomfri fra chrons - det ble jeg etter bare FIRE uker på lavkarbo! Kommer aldri til å spise annet enn lavkarbo - livet har blitt en del hakk bedre kan man si


Hei du, og tusen takk for mange gode tips! Jeg har forstått at jeg spiser for store porsjoner, ofte blir jeg veldig "tung" i magen etter måltider, rumling er ikke uvanlig, så her må jeg nok ta det litt roligere. Var veldig småspist tidligere, så magesekken har nok fått en del å jobbe med i det siste

Ellers når det gjelder vekt så gikk jeg 4 kg ned første uka (vann) og har deretter gått opp to (nå 56 relativt stabilt de siste ukene), målebåndet har vist totalt 2 cm reduksjon rundt livet, dette har ikke økt, så vekta er vel muskler, når jeg tenker over det. Skal få en ordentlig oversikt over muskel/fettmasse på treningssenteret snarest.

Jeg har nok i for stor grad tenkt at lavkarbosnacks er greit, det er jo tross alt LAVKARBO, men merker at kroppen lures litt. Hvertfall hjernen, de første ukene holdt jeg meg helt unna og hadde ikke noe søtsug, men nå trigges det stadig vekk. Skal redusere på inntaket av godsaker fremover, så får vi se hva som skjer!

Dette kostholdet skal jo være utmerket å leve på også for oss normalvektige, så lenge det blir gjort riktig. Vektøkning vil jeg helst unngå, men målebåndet er jo faktisk det viktigste! Jeg er fremdeles i startfasen her, blir nok bedre kjent med min egen kropp og hvor mye mat den trenger etter hvert, blir jo litt prøving og feilig i begynnelsen

Takk for gode tips, jeg prøver en uke med mindre måltider, noe mindre fett, og holder godsakene i skapet hvertfall til helgen, så får vi se om ting føles annerledes! Sambo får holde seg unna godsakene og tilpasse størrelsen på måltidene etter metthetsfølelsen, så vil nok han også nå sine mål!

apekatt1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 15:43   #12
Maissa89
Medlem
 
Maissa89 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 122
Maissa89 er ny på veien

Sv: Normalvektig på lavkarbo

Jeg er også normalvektig og har hatt samme erfaringen som deg. Spist for mye, og gått opp i vekt. Nå som jeg passer kaloriene samtidig som karbohydratene går det lekende lett

Maissa89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 23:03   #13
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Normalvektig på lavkarbo

Hei Apekatt1. Jeg er også normalvektig men velger spise et kosthold som inneholder mindre karbs og mer fett enn hva jeg gjorde tidligere. Var veldig striks på lavkarbo i begynnelsen for å gå ned noen kilo, men har nå siste par mnd vært godt innenfor hva jeg ser er mer enn "tynt nok" ift høyde og vekt. Er 170cm og veier nå mellom 68-71 kg avhengig av dagsformen
Trener som deg 4-5 dager i uken da kun løpetrening (følger et maratonprogram til Marius Bakken)

Jeg går som deg på dette kostholdet fordi det gir meg mer stabil fordøyelse og mage. Men, en annen positiv effekt pga god fettforbrenning, er jo at jeg ikke klarer overspise slik som i gamle dager.

Dog, da jeg spiste normalt sunt norsk kosthold OG trente jevnt, ingen mellommåltider, alt var sunt og friskt (iht statens ernæringsråd), så hadde jeg også en stabil mage og gikk mye ned i vekt. Så lenge jeg kuttet ut mellommåltider, snacks, snop og ferdigmat var det ikke noe problem å hverken holde vekten eller ha en "god mage" selv på statens kostholdsanbefalinger.

Men nå på et mer karbohydratfattig kosthold opplever jeg samme effekten, så derfor fortsetter jeg nå bare med dette. Jeg tror også det er mer vanlig for oss normalvektige å variere med 1-3 kg rundt det vi selv har sagt er vår idealvekt. Jeg gjør nå dette nå for tiden og dette er normalt for min kropp. Skal normalt veie ca 69 kg jeg, men i perioder kan jeg veie 71kg, i andre perioder 68 kg. Aldri vært under 68 kg, da merker jeg at energien er mindre på harde treningsdager. hvorfor jeg varierer slik i vekt på lavkarbokosthold aner jeg ikke, men antar dette er bare slik kroppen min fungerer Spiser jo det samme sånn ca i snitt pr uke over en måneds periode, men som andre sier her inne så er det lett å overspise pga gammel vane. Da vil jeg tro man kan få vektøkning.

Bruker ofte følelsen når jeg eter. Bruker god tid på måltidet og kjenner etter om jeg faktisk er mett eller ikke. Så for din del kan det være en ide å prøve dette en tid? Det vil hindre at man ja, spiser lavkarbo, men ikke døtter innpå flere kcalorier enn strengt tatt nødvendig

  Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 23:45   #14
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Normalvektig på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Mammarosa, her.

Jeg er også normalvektig og har gått opp tre kilo siden starten av august til tross for at jeg spiser kun 5% karbs daglig og i tillegg holder meg på ca 1300 kcal daglig. Dessverre har jeg ingen gode råd

vet du det fra diett.no eller har du regnet det ut selv? Er du veldig lav og inaktiv? har du lavt stoffskifte?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 23:51   #15
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Normalvektig på lavkarbo

For mye lavkarbo-godteri med maltitol eller sukralose med fibertillegg gir magesmerter for mange. Maltitol er dårlig sukkererstatning med tanke på GI og kalorier i forhold til sukrin, sukralose uten fyllstoff, stevia og tagatose/tagatesse.
For all del ikke pøs på med fett. Da vil du gå opp antakeligvis. Om du legger inn maten på diett.no får du oversikt og ser hvordan du bør justere. Siden fett har over dobbelt så mange flere kalorier pr g som de andre næringsemnene vil prosentfordelingen enkelt bli høyere på fett uten å overdrive fettinntaket. Det er ikke sunt å overdrive fett-inntaket ,ikke sunt å overdrive noe.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 13:15   #16
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Normalvektig på lavkarbo

Jeg er også normalvektig. Selv sliter jeg med å spise nok, men synes det høres ut som om du spiser for mye og for ofte, ja.

Regelen om at man skal spise seg mett nok gjelder fremdeles, selv på lavkarbo

Lykke til med utforskingen!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
20 kg ned, og normalvektig! Supah Livets lyse side 38 24-06-11 22:06
Normalvektig på lavkarbo Ordinary Lavkarbo generelt 6 27-04-11 11:26
Normalvektig på lavkarbo? lanaluna Spørsmål og svar 2 29-03-11 01:03
ENDELIG normalvektig! loone Livets lyse side 17 06-07-10 08:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no