Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-11, 20:50   #6326
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det sies at hver eneste handling er egoistisk. Gjør vi noe for andre er det fordi at vi får god samvittighet, alt er for vår egen del. Dette mente et klokt menneske jeg ikke husker navnet på.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 25-02-11, 21:46   #6327
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Det sies at hver eneste handling er egoistisk. Gjør vi noe for andre er det fordi at vi får god samvittighet, alt er for vår egen del. Dette mente et klokt menneske jeg ikke husker navnet på.

Så du mener ordet uselvisk er upresist? Den som ikke kan være uselvisk kan lett si det ikke er mulig å være det.Men hva vet denne om det?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 25-02-11, 21:57   #6328
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Så du mener ordet uselvisk er upresist? Den som ikke kan være uselvisk kan lett si det ikke er mulig å være det.Men hva vet denne om det?

Ordet uselvisk er kanskje litt upresist ja, men klart man gjør ting for andre, jeg gjør det jo selv. Men for alle gode gjerninger man gjør, så vet man jo at man får god samvittighet, eller en eller annen form for belønning (god samvittighet er også en form for belønning). Om det å få barn, eventuelt ikke få barn er egoistisk er vel litt opp til hver enkelt med tanke på grunnlaget deres. Men hva er så galt i å være litt egoistisk? Om jeg velger å ikke få barn så er det jo helt klart av egoistiske grunner, om jeg velger å få barn så er det jo fordi at jeg VIL ha barn, til tross for nattevåking, bekymringer osv.

Nå sier jeg ikke at det ikke finnes nestekjærlighet og omtanke for andre. Det er ikke svart/hvitt.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 25-02-11, 23:39   #6329
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Om det er galt å være litt egoistisk? Alle er det så hvorfor engang spørre?
Men jeg er altså ikke enig med deg. Uselviskhet finnes, i min verden.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 26-02-11, 00:11   #6330
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Kom deg til legen og be om å bli testet for atypisk lungebetennelse som Mycoplasma pneumoniea.Både gubben og jeg har astma og trodde det var det vi feilte, men takket være en svært oppegående lege fikk vi riktige medisiner og fikk igjen pusten i løpet av et døgn!
Evnt kan du insistere på et røntgenbilde av lungene. 2 ganger har gubben blitt avvist på legevakten, mens røntgen rekvirert av den flotte astma/allergilegen vår har påvist lungebetennelse. Og det uten forhøyet CRP!!!
Ikke gi deg når du først føler at noe ikke stemmer! Riktignok er det astma- klima ute nå for tiden(gubben sliter litt), men det kan jo være du evnt trenger prednisolon- tabletter i tillegg om det er ekstra ille!

Hva slags medisiner har du fått, forresten?


Takk for svar kitt! Jeg har diskutert med mamma og andre og kommet frem til at det kan være parafinfyringa til min nye venn jeg ikke tåler. Har vært dårlig de to nettene jeg har sovet der. Er det typisk astmatiker å ikke tåle slikt? En sånn ovn oser sier pappa. Jeg har ikke peiling jeg...

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
Gammel 26-02-11, 00:13   #6331
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har fått ventoline 0;2 mg. Det glemte jeg å skrive. Ei på jobben sa at barnebarnet hennes på 2 år får sterkere medisin enn meg! Hah..

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
Gammel 26-02-11, 01:00   #6332
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Om det er galt å være litt egoistisk? Alle er det så hvorfor engang spørre?
Men jeg er altså ikke enig med deg. Uselviskhet finnes, i min verden.

Jada, uselviskhet finnes. Jeg mente bare at i bunn og grunn så kan alt forklares i egoisme. Men klart man gjør ting uten å tenke på seg selv.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 26-02-11, 07:39   #6333
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Egoisme er vel egentlig ikke så negativt som vi skal ha det til i vår dagligtale, i utgangspuntet er det jo en etisk doktrine basert på en hel filosofi som handler om å overleve i et samfunn, ved å gjøre gjerninger som gagner oss selv, kontra altruisme (uegennytte) som gagner samfunnet. Likevel mener jeg dette er ting som flyter veldig i hverandre, for hvis den gode følelsen av andres gode følelser er målet så ligger man vel midt i mellom.
Jeg synes ikke det er så interessant å se på om det å få barn er et utslag av egoisme. Artens overlevese er vel ikke noe vi forholder oss til i vår tid, men som Kitt sier så er det kanskje det at det ligger biologisk nedfelt i noen. Men kanskje også under de rette forutsetninger.
Jeg kan bare snakke for NÅ, men jeg har ikke lyst på barn. Ok, jeg er må jo ærlig innrømme at jeg ikke er så innmari opptatt av barn, egentlig. Eller, ikke mer enn mennesker ellers. Men man ønsker vel også å gi et barn de aller beste forutsetninger, og så lenge jeg faktisk ikke er frisk og har nok med å ta meg av meg selv, og så lenge jeg ikke er i et forhold, så er det vel også faktorer som fjerner meg fullstendig fra ønsket om å få barn. Og det største av alt: Tanken på det å skulle være den som legger grunnlaget for et helt liv levd! Det skremmer vettet av meg. Og da tror jeg ikke man kan være så generell at man snakker om egoisme/uegennytte lenger, men det å faktisk være realistisk i forhold til sin egen situasjon.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 26-02-11, 10:34   #6334
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Det sies at hver eneste handling er egoistisk. Gjør vi noe for andre er det fordi at vi får god samvittighet, alt er for vår egen del. Dette mente et klokt menneske jeg ikke husker navnet på.

Dette er 'slagordet' i en viktig bok (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Selfish_Gene) innen evolusjonær biologi. Der det fremsettes en tese om at gener alltid har som formål å overleve og spre seg og med denne ideen i bunn anser hele menneskehetens utvikling og sosiale liv som et uttrykk for dette.

Altså: Du hjelper ikke damer med barnevogn fordi du er snill, men fordi genene dine vil at arten skal overleve, altså må det ikke være forferdelig vanskelig å være dame med barnevogn. Og sånn bortetter om alt vi tofotinger finner på. Subkulturer? -sortering i jakten på passende make. Sport? -det samme. Oppdagelsesreisende? -sikre artens utbredelse. etc . etc

Bokens tese gir en forklaring på hvorfor noen ofrer seg for andre (uten at ens egen direkte familie er involvert) og hvordan dette ikke strider med det som må være biologiens dypeste krav om overlevelse. Overlevelse her forstått som artens overlevelse og ikke individets.

Men forenklingen gir opphav til minst to feilslutninger:
- at ingen er 'ekte' uselviske, de bare later som
- fordi alle er egoister og det er riktig, trenger jeg bare å gjøre egoistiske ting

Gener har ikke følelsesutrykk, man kan ikke kjenne om genene blir skuffet eller kjeder seg...
Dersom man vil argumentere med at genene bestemmer alt (født sånn fra Eia-debatten) . Så medfører det at følelsene man har også hører med i det genetiske uttrykket, de er nødvendigvis helt ekte og reelle. OG videreføringen av dette argumentet er at alle damer alltid vil ha lyst til å få barn hvis den rette mannen skulle dukke opp...
Siden dette siste nødvendivis er feil; for skulle det være riktig ville alle gen-uttrykk som ikke medfører direkte videreføring av slekta, homo-lesbisk-aseksuell feks eller vente-på-den-rette, ha blitt sortert vekk gjennom forhistorien, men de er der og kommer stadig igjen (selv i de beste familier), Må det finnes en større sammenheng.
Den ser i denne teorien sånn ut; de rasjonelle genene aksepterer at kanskje ikke alle individer formerer seg, men genene sikrer at man er vennlig instilt overfor medlemmer av ens egen art.

Så ja, man føler ting helt på ekte og er uselvisk titt og ofte, dette er helt naturlig og genetisk sikret. Og dersom man ser det fra menneskehetens perspektiv helt rasjonelt.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
Gammel 26-02-11, 11:35   #6335
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Takk for svar kitt! Jeg har diskutert med mamma og andre og kommet frem til at det kan være parafinfyringa til min nye venn jeg ikke tåler. Har vært dårlig de to nettene jeg har sovet der. Er det typisk astmatiker å ikke tåle slikt? En sånn ovn oser sier pappa. Jeg har ikke peiling jeg...

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Har fått ventoline 0;2 mg. Det glemte jeg å skrive. Ei på jobben sa at barnebarnet hennes på 2 år får sterkere medisin enn meg! Hah..

Aha, synderen funnet, tenker jeg!
Jada, vi er litt rare sånn. Og selv om du reagerer på den, er det ikke sikkert jeg hadde gjort det!
Gubben reagerer på alt som kan reageres på! Fra stekeos til lave temperaturer. Tror ikke vi har vært borte i en parafinovn, da!
Dog er astmaen hans gunnen til at vi planlegger en pensjonisttilværelse i Thailand. Der er han nemlig så godt som frisk!

Hva slags medisiner har du,da? Disk eller "puffer"? Gubben klarer ikke bruke de greiene for de kommer ikke langt nok ned i lungene til å ha noen effekt. Han brukte Ventoline i pilleform til de ble tatt av markedet. Nå bruker han Bricanyl + prednisolon og har det greit med det. Om han ikke utsettes for noe han reagerer på, da. Som det norske klimaet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 27-02-11, 18:25   #6336
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Aha, synderen funnet, tenker jeg!
Jada, vi er litt rare sånn. Og selv om du reagerer på den, er det ikke sikkert jeg hadde gjort det!
Gubben reagerer på alt som kan reageres på! Fra stekeos til lave temperaturer. Tror ikke vi har vært borte i en parafinovn, da!
Dog er astmaen hans gunnen til at vi planlegger en pensjonisttilværelse i Thailand. Der er han nemlig så godt som frisk!

Hva slags medisiner har du,da? Disk eller "puffer"? Gubben klarer ikke bruke de greiene for de kommer ikke langt nok ned i lungene til å ha noen effekt. Han brukte Ventoline i pilleform til de ble tatt av markedet. Nå bruker han Bricanyl + prednisolon og har det greit med det. Om han ikke utsettes for noe han reagerer på, da. Som det norske klimaet!

Jepp. Det er greit å vite hva det er jeg ikke tåler hvertfall. Har disk. Kan være jeg ikke får dratt inn skikkelig ja. Men er bedre nå. Merker det litt i Halsen når det er kaldt ute ja.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
Gammel 28-02-11, 10:57   #6337
Tinii
Juniormedlem
 
Tinii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 10
Tinii er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har tips hva man kan spise og drikke for å gjøre sår og vond hals bedre?

Tinii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 28-02-11, 11:09   #6338
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Tinii, her.

Noen som har tips hva man kan spise og drikke for å gjøre sår og vond hals bedre?

Fribol hoste/hals drops kanskje? God bedring

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 28-02-11, 11:17   #6339
Tinii
Juniormedlem
 
Tinii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 10
Tinii er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Fribol hoste/hals drops kanskje? God bedring

Kanskje det ja. Tusen takk :-D

Tinii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 28-02-11, 11:33   #6340
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Tinii, her.

Noen som har tips hva man kan spise og drikke for å gjøre sår og vond hals bedre?

Kjøp fersk ingefær og kutt opp. Kok opp i vann noen minutter. Ta gjerne litt sitron oppi koppen også.

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 28-02-11, 11:34   #6341
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på hvor oppskriften på is ble av, som jeg fant i går og svarte i tråden. Finner den ikke noen steder!

Det var fløte, egg, sukrinmelis som jeg husker.

-------------------

Fant den i en journal

__________________
Min journal


Sist redigert av Pøsh : 28-02-11 kl 12:22.
Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 28-02-11, 16:28   #6342
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Pøsh, her.

Jeg lurer på hvor oppskriften på is ble av, som jeg fant i går og svarte i tråden. Finner den ikke noen steder!

Det var fløte, egg, sukrinmelis som jeg husker.

-------------------

Fant den i en journal

Svarte du i tråden, kan du jo bare gå til innlegg du selv har skrevet!
Klikk Kontrollpanel så dukker alle abonnerte tråder opp. Har du ikke automatisk abonnering, kan du gå inn på din egen profil og finne innlegg du selv har skrevet under statestikk feks!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 28-02-11, 17:28   #6343
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Samboern min, som ikke lever lavkarbo, er så omgangssyk at jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg. Han passer godt på væskeinntaket sitt, og jeg har sørget for at han har salt mat/snacks innen rekkevidde, men finnes det noen annen trylleformel jeg kan bruke for å reparere stakkaren?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 28-02-11, 17:29   #6344
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Svarte du i tråden, kan du jo bare gå til innlegg du selv har skrevet!
Klikk Kontrollpanel så dukker alle abonnerte tråder opp. Har du ikke automatisk abonnering, kan du gå inn på din egen profil og finne innlegg du selv har skrevet under statestikk feks!

Nei, det gikk ikke, for oppskriften lå i en journal og det husket jeg ikke. Jeg så etter "Oppskrift på is"

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 28-02-11, 17:45   #6345
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Samboern min, som ikke lever lavkarbo, er så omgangssyk at jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg. Han passer godt på væskeinntaket sitt, og jeg har sørget for at han har salt mat/snacks innen rekkevidde, men finnes det noen annen trylleformel jeg kan bruke for å reparere stakkaren?

Det beste er å la det gå sin gang! Heldiggvis er det som regel fort unnagjort!

Pass på at du ikke blir smittet og kjøp ny tannbørste så han har når han blir frisk!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 28-02-11, 18:35   #6346
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

velger du å få barn, er det fordi DU vil det.

Ikke alltid. Noen ganger er det fordi den andre parten i forholdet vil det. Hadde det vært 100% opp til meg veit jeg ikke om jeg ville ha barn, men da jeg plutselig befant meg i en situasjon hvor jeg måtte ta stilling til det viste det seg at noe to personer har vært med på å få til er det ikke alltid bare den ene som kan bestemme over

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Å ønske seg barn har så absolutt ikke noe som helst med egosime å gjøre!

Det å drømme om og ønske seg barn for enhver pris har alt med egoisme å gjøre. Både biologisk betinget egoisme og følelsesbetinget. Veldig mange som ønsker seg barn fra de er veldig unge har egentlig behov for nærhet. I tillegg kommer som nevnt det biologiske ønsket om å bringe genene videre.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 28-02-11, 18:44   #6347
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Pøsh, her.

Nei, det gikk ikke, for oppskriften lå i en journal og det husket jeg ikke. Jeg så etter "Oppskrift på is"

Da kan du gå inn på profilen din, velge statistikk og tråder du har skrevet.

Jeg tror jeg fant den:

Opprinnelig lagt inn av Heaven, her.

Isen er denne:

En pk fløte, vispes til lett krem
3 eggeplommer og ett helt egg vispes til eggedosis med 3-4 ss sukrinmelis
Bland forsiktig sammen.

Dette er grunnoppskriften. Så kan man smakssette med hva som helst.
Idag tok jeg 1 ss kakaopulver i.

Hell alt i en bolle/form og sett i frysen i noen timer.

Blir best når den får stå på benken å temperere seg en stund.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 28-02-11, 18:53   #6348
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja, du fant riktig, Gerd
Tenkte ikke på at jeg kunne se på egne innlegg.

*på vei for å kjøpe mer egg for å lage is*

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 28-02-11, 19:02   #6349
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Dæggern - nå skal jeg også jaggu meg lage is i morgen! Noen favoritter smaksmessig? Vanilje? Bær?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 28-02-11, 19:10   #6350
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Pøsh, her.

Ja, du fant riktig, Gerd
Tenkte ikke på at jeg kunne se på egne innlegg.

Det var jo det jeg sa du skulle gjøre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no