Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Senestrekk/muskelkramper

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-10-11, 19:57   #1
Becoming_Thin_Again
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: I det store utland
Innlegg: 8
Becoming_Thin_Again er på en erverdig vei

Senestrekk/muskelkramper

Er det flere der ute som sliter med senestrekk? Og har dere noen gode råd. Er nettopp ferdig med mitt tredje senestrekk på 24 timer, og det begynner å bli litt slitsomt

Becoming_Thin_Again er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 20:13   #2
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Senestrekk/muskelkramper

Senestrekk er noe herk, jeg har kronisk senestrekk.....
Men magnesium fungerer bra for meg, tar 800 mg hver kveld før jeg legger meg.
NB! En kan få løs mage av for mye magnesium, så du må nesten prøve deg fram med mengde. Start med en litt lav dose.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 13:06   #3
Tango
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 126
Tango er på en erverdig vei

Sv: Senestrekk/muskelkramper

Jeg har også slitt med veldig mye senetrekk, særlig i bena, men også på sidene av kroppen. Jeg bruker også magnesium forebyggende, men skulle likevel krampa ta meg, , drikker jeg vann, gjerne et par glass. Da går faktisk senestrekken over ganske fort.

Jeg har et annet middel i bakhånd, nemlig seltin/salt. Jeg tar blander bittelitt - bare noen dråper - vann med seltin og smører på det området der krampa sitter. Da går det over på et blunk. Krampene kommer som regel om natta, så jeg har seltin og ei flaske vann stående på nattbordet. Hvis det er mulig, prøver jeg å komme meg inn på badet, for det blir litt søl selvsagt.

Håper rådene kan hjelpe!

__________________
Tango er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pål Jåbekk + MUP Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 17:13   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Senestrekk/muskelkramper

Jeg også tar magnesium forebyggende, fordi jeg har innimellom kramper fra helvete om jeg IKKE spiser magnesium Merk at jeg hadde dette problemet også PRE-lavkarbo

Lite gøy og våkne på natta med full krampe, og man står og hopper og stønner på gulvet for å få løsnet den... mye underholdning for sambo innimellom kan man si...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
muskelkramper? jeef-micro PCOS og karbohydratkontroll 14 30-07-06 16:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no