Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hjelp?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-11-11, 23:06   #1
Christina90
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 6
Christina90 er på en erverdig vei

Hjelp?

Hei Er ny her på forumet. Kunne virkelig ha trengt litt motivasjon til å komme igang. Er ei jente på 21 år som veier ca 107 kg. Hadde aldri trodd at jeg skulle havne i denne situasjonen. Problemet startet vel for 3-4 år siden, når jeg flyttet hjemmefra og fikk meg kjæreste. Veide i den tiden rundt 63-67 kg.
Begynte å småspise. Etterhvert ble det så galt at jeg ble deprimert for at jeg ikke klarte å slanke meg, og deretter begynte jeg å trøstespise og spise når jeg kjedet meg. Dette er selvfølgelig helt feil. Har tenkt i over 2 år nå at "jeg skal begynne imorgen" Eller "på mandag" Problemet er at jeg gir opp før jeg har begynnt.

Er konstant trøtt og sliten. Orker nesten ingenting lengre. Begynner å bli ganske lei Noen som er ellerhar vært i samme situasjon?
Setter veldig pris på alt av tips og råd

Christina90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 23:17   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp?

Heisan

Vi er nok mange som kjenner seg igjen....

Vil anbefale deg å starte med denne fantastiske samlingen med linker, Til alle nybegynnere.... , og så spørre i vei når du har lest litt her

Hjertelig velkommen og lykke til! Blir gjerne med å på deg!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 23:25   #3
Christina90
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 6
Christina90 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp?

Har lest en del på dette tidligere. Har vel egentlig funnet ut av at jeg har nødt til å gjøre dette litt på min måte. Er mange forskjellige retninger innen lavkarbo, og syns dette er litt forvirrende. Har i utgangspunktet tenkt å slutte helt med ris, pasta, brød, poteter osv. Også grønnsaker som gulrøtter og andre ting som vokser under jorda. Har forstått at yoghurt er nei mat? Er veldig glad i yoghurt, og tror den kunne hjulpe meg litt med søtbehover,så det er vel ikke krise om jeg spiser litt av og til?

Christina90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 23:29   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp?

Opprinnelig lagt inn av Christina90, her.

Har lest en del på dette tidligere. Har vel egentlig funnet ut av at jeg har nødt til å gjøre dette litt på min måte. Er mange forskjellige retninger innen lavkarbo, og syns dette er litt forvirrende. Har i utgangspunktet tenkt å slutte helt med ris, pasta, brød, poteter osv. Også grønnsaker som gulrøtter og andre ting som vokser under jorda. Har forstått at yoghurt er nei mat? Er veldig glad i yoghurt, og tror den kunne hjulpe meg litt med søtbehover,så det er vel ikke krise om jeg spiser litt av og til?

Du kan bruke litt tyrkisk yoghurt, blande den med litt hakkede nøtter og Lerums sukkerfrie syltetøy, feks?
Ellers er det flere som spiser litt Skyr

Eller hva med litt krem og bær?

Å kutte ned på og/eller ut de store karbohydratkildene er et flott sted å begynne!

De aller fleste av oss opplever at søtbehover blir enten helt eller mye mer fraværende, krysser fingrene for at du opplever det samme

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 23:31   #5
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Hjelp?

Opprinnelig lagt inn av Christina90, her.

Har lest en del på dette tidligere. Har vel egentlig funnet ut av at jeg har nødt til å gjøre dette litt på min måte. Er mange forskjellige retninger innen lavkarbo, og syns dette er litt forvirrende. Har i utgangspunktet tenkt å slutte helt med ris, pasta, brød, poteter osv. Også grønnsaker som gulrøtter og andre ting som vokser under jorda. Har forstått at yoghurt er nei mat? Er veldig glad i yoghurt, og tror den kunne hjulpe meg litt med søtbehover,så det er vel ikke krise om jeg spiser litt av og til?

Hei og velkommen inn!

Selv om du synes det er mye å lese på, prøv å orienter deg rundt i de ulike retningene, og finn en du bestemmer deg for å følge. Da blir det også mye lettere for oss å gi deg tips og råd. Lavkarbo er jo som du sikkert har fått med deg, alt mellom 0 og 150 gr. karbohydrater hver dag, så spennvidden er veldig stor. Ikke er yoghurt bare yoghurt heller, det finnes naturell, gresk, tyrkisk, sukkerfri, sukkerbomber (også kalt barneyoghurter...) osv.

Lykke til med lesing, du har fått en god link allerede! Spør gjerne om det er noe mer, men husk at jo mer spesifikk du er om retning (bl.a. om omtrentlig karbohydratinntak pr. dag), dess lettere er det for å oss å gi deg et ordentlig svar!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 23:34   #6
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Du kan bruke litt tyrkisk yoghurt, blande den med litt hakkede nøtter og Lerums sukkerfrie syltetøy, feks?
Ellers er det flere som spiser litt Skyr

Eller hva med litt krem og bær?

Å kutte ned på og/eller ut de store karbohydratkildene er et flott sted å begynne!

De aller fleste av oss opplever at søtbehover blir enten helt eller mye mer fraværende, krysser fingrene for at du opplever det samme

Jeg har nå hatt en periode, der jeg har kutta helt i kh, resultatet er 4kg ned

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 23:36   #7
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Jeg har nå hatt en periode, der jeg har kutta helt i kh, resultatet er 4kg ned

Herlig!

Kjenner at om jeg ligger på minimalt med karber har jeg null cravings, bare en utrolig fornøyd ro i kroppen

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 00:27   #8
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp?

Heihei Kjenner meg absolutt igjen. Gikk fort opp i vekt etter jeg fikk kjæreste! Jeg prøvde å trene, spise sunnere o.l, men det hjalp ikke. Jeg har alltid vært glad i søtsaker, så tipper det var der problemet lå Kjæresten min kunne komme hjem med sjokolade til meg fordi jeg hadde vært flink å lese til eksamen eller hadde jobbet hardt .

Det var helt tifeldig at jeg startet med lavkarbo. Jeg var hjemme hos foreldrene mine i sommer og spiste samme mat som dem. Det tok noen dager før jeg spurte hvor potetene var og hvorfor vi ikke spiste brød Jeg var veldig i mot at min søster på 16 skulle spise denne "usunne" maten, og begynte å lese meg opp for å ha noen gode argumenter. Det var da jeg fant ut at denne maten var det beste man kunne spise- for både barn og voksne. Jeg valgte å fortsette å spise lavkarbo også etter at jeg kom hjem. Bestilte noen bøker, fant dette forumet... I dag har jeg tatt av 9,7 kg, føler meg friskere, har mindre problemer med hodepine, sluttet med allergimedisiner mm. Absolutt å anbefale!

Det viktigste i starten er å skaffe seg informasjon! Det har iallefall hjulpet meg veldig! Jeg bestemte meg fort for at "tillate" matvarer var på 5kh pr 100 gr (eller mindre). Da er det lett å handle (bare å lese innholdet). Jeg installerte en app på telefonen (gratis) som hadde næringsinnhold på mange varer. Da var det lett å sjekke bær og frukt o.l som ikke er merket.

Er litt usikker på hva du vil ha hjelp til nå i starten, men det er bare å spørre

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 00:47   #9
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp?

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

eg installerte en app på telefonen (gratis) som hadde næringsinnhold på mange varer. Da var det lett å sjekke bær og frukt o.l som ikke er merket.

Hei. Hvilken app er dette?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 00:58   #10
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp?

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Hei. Hvilken app er dette?

Den heter bare "næringsinnhold". Den jeg har har et bilde av en banan, men det finnes mange ande også

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 01:10   #11
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp?

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

Den heter bare "næringsinnhold". Den jeg har har et bilde av en banan, men det finnes mange ande også

Tusen takk

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 02:47   #12
Christina90
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 6
Christina90 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp?

Tusen takk for svar
Får prøve å lese enda litt mer Syns det virker stress å telle karbohydrater og evnt kcal. Kommer selvfølgelig til å sjekke at maten jeg skal spise ikke har alt for mange karbohydrater. Håper ikke man må telle

Noen som har noen retninger å anbefale? Hva funker for dere?

Christina90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 08:18   #13
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp?

Opprinnelig lagt inn av Christina90, her.

Tusen takk for svar
Får prøve å lese enda litt mer Syns det virker stress å telle karbohydrater og evnt kcal. Kommer selvfølgelig til å sjekke at maten jeg skal spise ikke har alt for mange karbohydrater. Håper ikke man må telle

Noen som har noen retninger å anbefale? Hva funker for dere?

Hei og velkommen Gratulere med ditt første skritt mot et sunnere liv og en lettere kropp. Anbefaler deg som andre her og lese deg opp så mye som mulig på informasjon. Men en kan lett bli forvirret av all info etc.. Start med å lage deg en enkel meny som du f.eks følger hver dag i en uke. Du kan reg. deg gratis på www.diett.no så ser du hva den enkelte matvaren har av karbohydrater, proteiner etc... et godt hjelpeverktøy. Start med det enkleset ang. matvalg og bygg deg opp ettersom du får mer forståelse for kostholdet og hvordan det funker. Egg, bacon, rent kjøtt,fisk og grønnsaker er bra, men tenk litt over hva du liker å spise. Mat skal være en nytelse. Ønsker deg masse lykke til på din vei som lavkarber

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 11:55   #14
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp?

Opprinnelig lagt inn av Christina90, her.

Tusen takk for svar
Får prøve å lese enda litt mer Syns det virker stress å telle karbohydrater og evnt kcal. Kommer selvfølgelig til å sjekke at maten jeg skal spise ikke har alt for mange karbohydrater. Håper ikke man må telle

Noen som har noen retninger å anbefale? Hva funker for dere?

Jeg teller hverken kh eller kcal, men måtte telle litt kh i starten. Det var egentlig veldig enkelt. De fleste oppskrifter sier hvor mye kh det er i en porsjon el pr 100 gr. Jeg veide maten i noen dager og la det inn på diett.no (er myye enklere og raskere enn man skulle tro!) Det var genialt!

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 12:10   #15
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp?

Hei, jeg ville bare gi deg motivasjon i form av denne jenta som er litt yngre enn deg, men som var på omtrent samme ståsted som deg.

Les bloggen hennes: http://josefinlchf.wordpress.com/

Tenk, om ett år kan det hende du er i mål! Stå på, dette klarer du.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 23:17   #16
surfeline
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 93
surfeline er på en erverdig vei

Sv: Hjelp?

Jeg tenker at det er fint at du får kommet i gang - slik at du ikke ender opp som meg, med adskillig større overvekt.

Tips 1: finn ut hva som er dine største laster. Når spiser du mest - og hvorfor spiser du?
Tips 2: kutt ut all mat som du er "hekta på" - dersom du er hekta på yogurt - slutt med det.
Tips 3: slutt med brød først og alt hvetemel.
Tips 4: slutt med pasta.
Tips 5: slutt med ris
Tips 6: slutt med potet
Tips 7: kutt ut litt etterhvert.
Tips 8: dersom du skal lykkes med lavkarbo kan du ikke skeie ut "litt" - da funker det ikke som det skal.
Tips 9: finn deg noe som du liker ekstra godt - som passer inn.
Tips 10: begynn først med å lese, lese, lese - alt du kommer over. Samtidig som du blir kjent med deg selv -hva gjør du når fristelsene kommer - og når de kommer, er du forberedt med mat du kan spise.
Tips 11: hvis du må spise noe - finn noe du kan spise - og stapp det i deg. Du blir mindre fysen etterhvert dersom du greier å holde deg unna stivelse og sukker! Jeg lover.

Så: det er ræva til å begynne med - men når du har tatt av 10 kilo, vil du oppleve at dette går fint.

Jeg har slanket meg 100 ganger, første gang da jeg var 14... - så ga jeg opp... Nå er jeg 44 og har begynt å tro at det faktisk er mulig å gå ned i vekt. -20 kilo Det har gått over en så lang periode at det ikke oppleves som en slankekur.

Sorry at det ble litt mye - jeg følte bare at jeg måtte svare deg. Ønsker deg masse, masse lykke til.

surfeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg - Fedon Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 08:49   #17
Christina90
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 6
Christina90 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp?

Har vært inne å lest litt igjen, og tror at den beste retningen for min del er lindberg.
Syns Atkins steg 1 virket veldig strengt. Måtte til og med drikke koffein fri kaffe. Hvordan skal jeg da klare å våkne på morgenen??:O Hehe.

Igjen- Tusen takk for gode tips Ser frem til å komme igang, og håper lavkarbo funker for meg

Christina90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 00:07   #18
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Hjelp?

Opprinnelig lagt inn av Christina90, her.

Har vært inne å lest litt igjen, og tror at den beste retningen for min del er lindberg.
Syns Atkins steg 1 virket veldig strengt. Måtte til og med drikke koffein fri kaffe. Hvordan skal jeg da klare å våkne på morgenen??:O Hehe.

Igjen- Tusen takk for gode tips Ser frem til å komme igang, og håper lavkarbo funker for meg

Først og fremst, velkommen til forumet og gratulerer med dine første skritt på veien mot en god helse og et speilbilde du kommer over ens med!

Angående valg av kostretning vil jeg anbefale Ketolyse (http://ketolyse.no/) Ser litt skremmende ut når du ser på nettbutikken der, men alt du trenger til å begynne med er boka hans "Slank med Ketolysekuren" som fåes kjøpt i flere store dagligvarebutikker og bokhandlere.

Det er en forholdsvis "streng" retning å følge med tanke på karbohydratinntak, men jeg tror til gjengjeld du kan beholde morgenkaffen din. Atkins induksjon er vel notorisk for å være streng som fy da den i utgangspunktet er beregnet på å behandle sykdom. Eneste som er strengere måtte vel være Skaldeman som spiser ~0g karbo.

Liten avsporing der. Ketolyse-boka har mange bra oppskrifter og (ikke skyt meg om jeg husker feil) ukesmenyer som er enkle å lage og både smaker godt og ser bra ut. I tillegg er boka lett forståelig for en nybegynner som vil vite at de ikke kommer til å spise på seg et infarkt, uten at boka går i noen voldsom dybde.

En bra investering, kosta 179kr sist jeg så den på Meny. Lykke til!

Edit: om hukommelsen for én gangs skyld spiller på lag tror jeg faktisk Ketolyse-boka også har noen oppskrifter på desserter og drinker som er lovlige en gang i blandt for den som skulle være interessert i slikt.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 00:27   #19
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hjelp?

Ketolyse er en enkel start ja. Man får oppskriften og så følger man den. Når man føler at man er kommet inn i det kan man øke på karber og tilpasse litt. Anbefales for den som vil ha bruksanvisning

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 09:29   #20
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp?

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Først og fremst, velkommen til forumet og gratulerer med dine første skritt på veien mot en god helse og et speilbilde du kommer over ens med!

Angående valg av kostretning vil jeg anbefale Ketolyse (http://ketolyse.no/) Ser litt skremmende ut når du ser på nettbutikken der, men alt du trenger til å begynne med er boka hans "Slank med Ketolysekuren" som fåes kjøpt i flere store dagligvarebutikker og bokhandlere.

Det er en forholdsvis "streng" retning å følge med tanke på karbohydratinntak, men jeg tror til gjengjeld du kan beholde morgenkaffen din. Atkins induksjon er vel notorisk for å være streng som fy da den i utgangspunktet er beregnet på å behandle sykdom. Eneste som er strengere måtte vel være Skaldeman som spiser ~0g karbo.

Liten avsporing der. Ketolyse-boka har mange bra oppskrifter og (ikke skyt meg om jeg husker feil) ukesmenyer som er enkle å lage og både smaker godt og ser bra ut. I tillegg er boka lett forståelig for en nybegynner som vil vite at de ikke kommer til å spise på seg et infarkt, uten at boka går i noen voldsom dybde.

En bra investering, kosta 179kr sist jeg så den på Meny. Lykke til!

Edit: om hukommelsen for én gangs skyld spiller på lag tror jeg faktisk Ketolyse-boka også har noen oppskrifter på desserter og drinker som er lovlige en gang i blandt for den som skulle være interessert i slikt.

Vil også anbefale kosttilskuddene til. Om du ikke har hatt en veldig variert kost før så vil antakelig kroppen sette pris på å få vitaminer/mineraler til. Det kan lette både søtsug og vektnedgang.

Lykke til.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse? Photobscura Fysisk og mental helse 23 17-11-09 11:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no