Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Frisk og god ostekake (med bilder)

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-04-12, 11:09   #1
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Frisk og god ostekake (med bilder)

Denne friske gode ostekaken er perfekt Påskekos.
Super kake å ha stående på lur til gjester som stikker innom.








Oppskrift Bunn
  • 100 g malte mandler
  • 100 g smeltet smør
  • 2 ss sukrin
  • 2 egg
  • 1 ts vaniljeekstrakt


Bland sammen alle ingrediensene til bunnen.
Ha over i en smurt form.
Stekes ved 180 grader i 10 - 15 minutter.
Avkjøl.



Oppskrift Ostekrem
  • 6 plater gelatin
  • ca 2 dl varmt vann
  • skall av 1 sitron
  • saften av 1 sitron
  • 2 - 3 ss sukrinmelis
  • 2 pk Tine kremost naturell
  • 1 boks seterrømme
  • 3 dl kremfløte
  • 5 - 6 ss sukrinmelis
  • 1 ts vaniljeekstrakt
Bløtlegg gelatinplatene i kaldt vann i noen minutter, til de er myke.
Kok opp vannet.
Klem vannet ut av gelatinplatene, og rør dem ut i det varme vannet.

Rør inn sitronsaft, sitronskall og sukrinmelis.

Du har nå laget en sitrongele.

La geleen avkjøles, mens du lager ostemassen.

Rør sammen rømme, kremost, vaniljeekstrakt og sukrinmelis med en håndvisp eller blender, til du har en jevn og klumpefri masse.

Visp kremfløten i en egen bolle, og bland den inn i osteblandingen.

Hell den avkjølte sitrongeleen i osteblandingen i en tynn stråle, og bland den forsiktig, men godt inn.

Smak til massen med mer evt mer sukrin eller sitronsaft.

Hell ostemassen over bunnen.

La kaken stå avkjølt i ca 4 timer.

Pynt med revet appelsinskall før servering.

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 11:14   #2
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Frisk og god Ostekake... (med bilder)

Ser aldeles nydelig ut! Takk for bilder og oppskrift!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 11:27   #3
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Frisk og god Ostekake... (med bilder)

Så deilig

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 12:11   #4
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Frisk og god Ostekake... (med bilder)

Nå står denne til avkjøling Har laget den kun med stevia, og syns jeg fikk den greit til.. Men, neste gang skal jeg bruke mandarin/appelsin osten istede for den naturelle

Tror denne blir god alikevel..

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 19:39   #5
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Frisk og god Ostekake... (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Tone-G, her.

Nå står denne til avkjøling Har laget den kun med stevia, og syns jeg fikk den greit til.. Men, neste gang skal jeg bruke mandarin/appelsin osten istede for den naturelle

Tror denne blir god alikevel..

Den osten er bare nyyydelig
(Bare synd det er så mye karber. Jeg kan spise den med skje rett fra boksen )

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 21:59   #6
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Frisk og god Ostekake... (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Den osten er bare nyyydelig
(Bare synd det er så mye karber. Jeg kan spise den med skje rett fra boksen )

Fordelt på hele kaken, blir det jo ikke så mye ekstra karber

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 22:06   #7
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Frisk og god ostekake... (med bilder)

Takk, ser aldeles nyedlig ut! Tror jeg må prøve denne ja

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 22:39   #8
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Frisk og god ostekake... (med bilder)

Tusen takk for oppskrift,må prøves snartliker ostekake med sitron

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 00:41   #9
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Frisk og god Ostekake... (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Tone-G, her.

Fordelt på hele kaken, blir det jo ikke så mye ekstra karber

Neida, absolutt ikke. Og kake står ikke på menyen så ofte, så det er ikke noe å bry seg om. Men - hadde det vært tilnærmet null karber, hadde den osten vært kveldskos hver dag tror jeg

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 20:26   #10
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Frisk og god ostekake... (med bilder)

Denne har jeg veldig lyst til å prøve, kanskje til min datters bursdag seinere denne mnd. Så veldig god ut.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 08:39   #11
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Frisk og god ostekake... (med bilder)

Jeg lagde denne i går. Veldig god - spesielt bunnen ble mye bedre enn de rene smør/nøtte-bunnene jeg har operert med tidligere. Mm!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 15:09   #12
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Frisk og god ostekake... (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jeg lagde denne i går. Veldig god - spesielt bunnen ble mye bedre enn de rene smør/nøtte-bunnene jeg har operert med tidligere. Mm!

Ja, denne bunnen er jeg også spesielt fornøyd med
Bruker den gjerne til andre kaker også

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 15:12   #13
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Frisk og god ostekake... (med bilder)

Jeg elsker ostekake. Tusen takk for bidrag til oppskriftssamlingen! Denne skal prøves!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 15:45   #14
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Frisk og god ostekake... (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Jeg elsker ostekake. Tusen takk for bidrag til oppskriftssamlingen! Denne skal prøves!

Så koselig Lindemor

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 13:20   #15
Råååsa
Medlem
 
Råååsa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 61
Råååsa er på en erverdig vei

Sv: Frisk og god ostekake (med bilder)

Tenkte å lage denne på lørdag, er det noe forskjell på mengde av sukrin og sukrin melis? Jeg har bare melis sjø!

Råååsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 22:42   #16
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Frisk og god ostekake (med bilder)

Da står denne til avkjøling. Laget med vanlig smøreost, ikke kremost. Røra smakte veldig godt da, så spent på ferdig kake! Veldig spent på bunnen, for vanligvis lager jeg slik med hakkede nøtter og smeltet smør.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 17:18   #17
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Frisk og god ostekake (med bilder)

Å gu den så god ut

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 15:39   #18
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Frisk og god ostekake (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Da står denne til avkjøling. Laget med vanlig smøreost, ikke kremost. Røra smakte veldig godt da, så spent på ferdig kake! Veldig spent på bunnen, for vanligvis lager jeg slik med hakkede nøtter og smeltet smør.

Håper den falt i smak Imse

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 15:40   #19
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Frisk og god ostekake (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Jammo, her.

Å gu den så god ut

Takk takk Jammo

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 17:39   #20
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Frisk og god ostekake (med bilder)

Laget den med vanlig smelteost. Faktisk så synes jeg den var bedre enn med philadelfia. Ny, spennende smak!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 17:05   #21
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Frisk og god ostekake (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Laget den med vanlig smelteost. Faktisk så synes jeg den var bedre enn med philadelfia. Ny, spennende smak!

Spennende Bra den falt i smak!

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
kake, kos, ostekake


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Frisk dessert - Bilder Shrinking Line Kake/dessert og snacks 0 22-09-11 09:29
Frisk med lavkarbo Tula Lavkarbo generelt 2 03-05-11 22:14
Verdens Beste Ostekake - med bilder! |Ingrrid Kake/dessert og snacks 8 08-04-11 11:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no