Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Kakao

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-07, 21:34   #1
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Kakao

Et krus med denne kakaoen (1,5 dl ++) inneholder ca 7,5 g karbohydrater. Du får vurdere selv ut i fra hvilken kostholdsfilosofi du følger om dette er akseptabelt.

Kok forsiktig opp 1,5 dl kremfløte (4,5 g karbohydrater)

Ha i 15 g (en og en halv rute) Lindt Excellence 85% sjokolade (3 g karbohydrater)

Rør rundt i kjelen til sjokoladen har smeltet helt, og tilsett 2 ts Sukrin (erythritol).

Hell kakaoen i et krus og drikk med andakt. Det smaker himmelsk!

PS: Jeg har forutsatt at Sukrin ikke inneholder karbohydrater man må regne med, i og med at GI=0 for dette søtningsstoffet. De som eventuelt vet bedre får korrigere meg på dette!

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 22:34   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kakao

Kan man ikke bruke cavalier sin sjokolade? Eller vil aspartam reagere negativt på oppvarming, kanskje? Blir i alle fall mindre karbo av det!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 11:15   #3
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Kakao

Den vil reagere negativt. det er min erfaring når jeg har hatt den i kaffe'n. Blir bare klumpete og ser meget ekkelt ut.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 22:10   #4
deathkitty
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 6
deathkitty er på en erverdig vei

Sv: Kakao

tenkte jeg kunne si at man kan jo bruke soyamelk (husker ikke navn, men den inneholder 0,1 karb per dl) blande den med en liten skvett fløte... så blir det en fin kakaokonsistens .... (soyamelken er ikke noe god å drikke i seg selv... konsistens som vann... smak som ingenting...)

deathkitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 22:54   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kakao

Opprinnelig lagt inn av deathkitty, her.

tenkte jeg kunne si at man kan jo bruke soyamelk (husker ikke navn, men den inneholder 0,1 karb per dl) blande den med en liten skvett fløte... så blir det en fin kakaokonsistens .... (soyamelken er ikke noe god å drikke i seg selv... konsistens som vann... smak som ingenting...)

Hmm, jeg tror jeg er i en litt særegen posisjon når det gjelder soyaprodukter, for jeg synes melken er god jeg! Den med vanilje i that is.. En dråpe eller to med flytende natreen, så har du en veldig god melk, som du kan bruke som erstatning for det meste av kalde og varme drikker.

Nice nick, btw!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 00:43   #6
rebekah
Juniormedlem
 
rebekah sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 40
rebekah er på en erverdig vei

Sv: Kakao

..og soyafløten (Alpro Soya Cuisine) inneholder 1,6k. i stedet for 2,9k som vanlig fløte

__________________
Life isn`t about waiting for the storm to pass...
It`s about learning to dance in the rain.
rebekah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 09:53   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kakao

Om noen av dere har stoffskifte problemer, så vær klar over at soya hemmer skjoldkjertelens hormoner og bør unngås !

For de som har normalt stoffskifte har det ingen betydning.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 11:58   #8
rebekah
Juniormedlem
 
rebekah sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 40
rebekah er på en erverdig vei

Sv: Kakao

gjelder det for alle, nille, eller er det litt likt som feks. at noen personer ikke får så mye nedgang i vekten dersom de drikker mye kaffe, mens det for andre kan gå helt greit å drikke tilsvarende mengder kaffe?

__________________
Life isn`t about waiting for the storm to pass...
It`s about learning to dance in the rain.
rebekah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 00:17   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kakao

Jeg tror på å begrense soya til et minimum. Soya inneholder østrogen, og særlig tofu som er kraftig prossesert er vondt å fordøye for kroppen.
Helsefriker i statene som har levd nesten utelukkende på vegandiett basert på soya har hatt øky forekomst av kreft. Bare til advarsel. Litt soyafløte nå og da gjør vel ikke den store skaden, med mindre man som Nille sier ikke har stoffskifteproblemer, men soya er nok ikke det helseproduktet det har blitt markedsført som å være. Kreftpasienter blir rådet til å ikke å spise soyaprodukter, fordi det kan stimulere veksten av svulster. Det er en grunn til det

Dette var en link jeg kom over som fikk meg til å lese mer om emnet http://www.mothering.com/articles/gr...soy_story.html, samt at jeg har blitt informert grundig av en veganvenn av meg som vet mer om soya enn sunt er..!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 11:57   #10
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Kakao

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Helsefriker i statene som har levd nesten utelukkende på vegandiett basert på soya har hatt øky forekomst av kreft. Bare til advarsel.

Utbredelsen av soya i alle former skyldes dessverre politikk og økonomi. Det har ingenting med helse å gjøre. Hold dere unna!



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 12:36   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kakao

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Utbredelsen av soya i alle former skyldes dessverre politikk og økonomi. Det har ingenting med helse å gjøre. Hold dere unna!



-

History repeating. Det er sånn med alt for mye, legemiddelindustrien f.eks. Jeg blir litt skremt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 12:39   #12
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Kakao

Jeg tenkte, kanskje kokosmelk kunne brukes? Mener å ha lest en kakao-oppskrift på det her inne. Den inneholder veldig lite karbo, den fete typen vel og merke.
Men nå føler jeg vel at jeg bare ødelegger den opprinnelige oppskriften her.
Sorry Kula

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 13:10   #13
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Kakao

Opprinnelig lagt inn av sirimor, her.

Jeg tenkte, kanskje kokosmelk kunne brukes? Mener å ha lest en kakao-oppskrift på det her inne. Den inneholder veldig lite karbo, den fete typen vel og merke.
Men nå føler jeg vel at jeg bare ødelegger den opprinnelige oppskriften her.
Sorry Kula

Ingenting ødelagt her! Prøv med kokosmelk da vel, og meld tilbake med en smaksrapport.



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 10:03   #14
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Kakao

Det skal jeg gjøre.
Jeg har en boks i kjøkkenskapet, så til helgen blir det nok kakao
Kommer straks tilbake med rapport...(det blir vel mandag det, har ikke data hjemme lenger...)

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 12:06   #15
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Kakao

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Utbredelsen av soya i alle former skyldes dessverre politikk og økonomi. Det har ingenting med helse å gjøre. Hold dere unna!

Jeg har nettopp lært meg litt så smått om det...skremmende at det er så utbredt likevel?
(brukes jo i alt av lavkarboprodukter nærmest, barer, tortillas, brød m.m.)

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kakao med kokosmelk stinasol Smoothies / drikke 63 30-01-14 22:15
kakao? 3 barn i nord Oppskrifter 4 25-10-06 19:40
Kakao og kokosmelk Fjonken Induksjonen 13 19-10-06 20:19
Kakao Ingeborg Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 08-04-05 14:20
Sjokolade med 85 % kakao rsy Atkins kosthold 2 19-02-04 03:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no