Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hvorfor er det sånn...?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-11-11, 18:25   #1
madamode
Seniormedlem
 
madamode sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund - innflytta..
Innlegg: 1.533
madamode er en juvelmadamode er en juvelmadamode er en juvel
Question

Hvorfor er det sånn...?

...at selv om jeg nå faktisk har vært veldig flink, har tatt av meg 19 kg siden april - uten treningsmuligheter - ennå ser meg selv som en "feit-dritt"??

Noen dager har jeg den gode følelsen - den stolte, flinke meg holdninga, men dessverre er det de dagene med "skeivt" syn som er flest?
Er det flere som har det sånn, eller er det bare meg - og du som har kommet deg over den fasen...hva må jeg gjøre for å la denne godfølelsen overta for den dårlige??

madamode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 34 kg takket være lavkarbo og ikke for mye fett! Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 19:39   #2
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor er det sånn...?

You tell me ... jeg vet ikke.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 20:07   #3
madamode
Seniormedlem
 
madamode sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund - innflytta..
Innlegg: 1.533
madamode er en juvelmadamode er en juvelmadamode er en juvel

Sv: Hvorfor er det sånn...?

har du det sånn du også?

madamode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 34 kg takket være lavkarbo og ikke for mye fett! Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 20:46   #4
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Hvorfor er det sånn...?

Eneste måten jeg klarer å se at jeg har gått ned i vekt i det hele tatt er å sammenlikne bilder fra da jeg var tyngre med nye bilder.. Tror nok det er mange som har vanskelig med å se endringer selv, det speilet er ikke helt til å stole på..

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 21:12   #5
madamode
Seniormedlem
 
madamode sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund - innflytta..
Innlegg: 1.533
madamode er en juvelmadamode er en juvelmadamode er en juvel

Sv: Hvorfor er det sånn...?

ser den - og ser forskjell på bilder jeg også! Men så går jeg til speilet og der er jeg liksom den samme gamle "før-jeg-tok-av" dama...

det må jo være noe man kan gjøre...for når vi er så flinke, så skulle selvfølelsen vært skyhøy!

madamode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 34 kg takket være lavkarbo og ikke for mye fett! Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 21:27   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor er det sånn...?

Opprinnelig lagt inn av madamode, her.

for når vi er så flinke, så skulle selvfølelsen vært skyhøy!

God selvfølelse er ikke noe du automatisk får, men noe du selv må skape.
Skriv opp hver dag hva du er fornøyd med eller stolt av, og repeter det for deg selv mange ganger om dagen.

Gå i butikken og ta med bare klær i din gamle str i prøverommet. Prøv hvert eneste av plaggene, og se hvor dårlig det sitter!
Få noen du kjenner til å ta bilder du ikke vet blir tatt (på en fest f.eks). Se på bildene etterpå, du vil antagelig ikke klare å finne deg selv ved første øyekast

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 21:41   #7
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor er det sånn...?

Opprinnelig lagt inn av madamode, her.

har du det sånn du også?

Ja, jeg kan bare se på bilder hvordan vekta mi har gått opp og ned i alle år. Helst opp egentlig. Speilet sier bare, "ja, der er du med alle dine skavanker".

Jeg jobber hardt for å klare å se noe annet i speilet, men det gjør jeg altså ikke. På bilder ser jeg. Rare greier.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 21:58   #8
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor er det sånn...?

Noen dager er jeg fin, andre dager er jeg "dissedame".. Prøver å heve meg over de dårlige tankene og fokusere fremover..

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 21:58   #9
madamode
Seniormedlem
 
madamode sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund - innflytta..
Innlegg: 1.533
madamode er en juvelmadamode er en juvelmadamode er en juvel

Sv: Hvorfor er det sånn...?

Sitat:

på bilder ser jeg. Rare greier.

jeg gjør det i noen tilfeller...men andre ganger klarer jeg ikke se forskjell en gang - og 19 kg vises, en likevel...

Nei, må nok jobbe med selvfølelsen - og starte å nyte resultatene...kanskje vi skulle hatt en oppmuntrer/skryte - tråd??

madamode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 34 kg takket være lavkarbo og ikke for mye fett! Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 22:12   #10
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Hvorfor er det sånn...?

Ikke for å være negetiv eller demotivere noen her, men et positivt selvbilde/selvfølelse handler om så veldig mye mer enn bare kropp og det å være flink til noe. Det er nok ofte en større helhet som bidrar til å skape det bildet. Så f.eks det å være tynn(ere) har ikke alltid så veldig mye å si for hvordan man ser på seg selv eller føler seg.. Men.. det er jo selvfølgelig mange ulike årsaker og grader av dette også

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 22:21   #11
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Hvorfor er det sånn...?

Jeg skjønner akkurat hva du mener!

Jeg har gått ned 11 kg nå, men har aldri følt meg større..! Føler meg bælfeit med mine 78 kg
Det kommer en og annen dagen der jeg føler meg litt bedre og er litt stolt over det kilotapet, men så kommer det en liten snelle forbi og da føler jeg med som en feit gris igjen og blir sint på meg selv fordi jeg trodde et sekund at jeg ikke var det..

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 22:55   #12
madamode
Seniormedlem
 
madamode sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund - innflytta..
Innlegg: 1.533
madamode er en juvelmadamode er en juvelmadamode er en juvel

Sv: Hvorfor er det sånn...?

Opprinnelig lagt inn av herregud, her.

Ikke for å være negetiv eller demotivere noen her, men et positivt selvbilde/selvfølelse handler om så veldig mye mer enn bare kropp og det å være flink til noe. Det er nok ofte en større helhet som bidrar til å skape det bildet. Så f.eks det å være tynn(ere) har ikke alltid så veldig mye å si for hvordan man ser på seg selv eller føler seg.. Men.. det er jo selvfølgelig mange ulike årsaker og grader av dette også

syns ikke du er negativ - bare ærlig. Og det er jo sannheten du serverer!
Jeg har mye bagasje fra barndommen og mye annet jeg vet preger meg og mitt syn på meg selv.
Det at man "må" være tynnere...er jo bare nok et "press" vi legger på oss selv - selv om også mener at alle størrelser er flotte - er det jo det viktigste å finne den størrelsen man føler seg vel i og med!

madamode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 34 kg takket være lavkarbo og ikke for mye fett! Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 22:57   #13
madamode
Seniormedlem
 
madamode sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund - innflytta..
Innlegg: 1.533
madamode er en juvelmadamode er en juvelmadamode er en juvel

Sv: Hvorfor er det sånn...?

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Jeg skjønner akkurat hva du mener!

Jeg har gått ned 11 kg nå, men har aldri følt meg større..! Føler meg bælfeit med mine 78 kg
Det kommer en og annen dagen der jeg føler meg litt bedre og er litt stolt over det kilotapet, men så kommer det en liten snelle forbi og da føler jeg med som en feit gris igjen og blir sint på meg selv fordi jeg trodde et sekund at jeg ikke var det..

flinka!
jeg vet så altfor godt hvordan du føler det - det var da vi skulle vært så "ovenpå" at vi klarte å snu på flisa og tenkt for oss selv - men jeg har nok så mye annet bra som hun ikke har!

madamode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 34 kg takket være lavkarbo og ikke for mye fett! Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 01:29   #14
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor er det sånn...?

Jeg kjenner meg igjen, selv om jeg ikke skylder på vekta, for jeg er tynn, men jeg skylder på meg selv. Jeg er ikke bra nok, liksom. Føler meg ubetydelig, ikke så verdifull som andre etc. Men jeg kan spørre me selv hva som kan bkrefte min verdi, hva som skal til, hva jeg må gjøre. For jeg er ikke verdifull i verden bare fordi jeg har et visst utseende, det er ikke det, det er hva jeg kan bringe inn i verden av verdi som gir meg en god følelse, en mening med at jeg er her, liksom.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tanker om livet, hvordan, hvorfor og bare sånn generelt tanker om det Caxa Generell diskusjon 18 01-10-11 19:02
Hei, er det noen som vet hvorfor jeg fryser sånn når jeg drikker mye vann? mio87 Ketolysekuren 18 25-01-11 22:56
Hvorfor er det sånn? Helene M Ketolysekuren 49 21-10-10 14:31
Hvorfor gjør kaffe sånn? nellie Spørsmål og svar 13 30-04-08 22:55
Hvorfor er det sånn? Kokkosbolla Ketolysekuren 3 01-11-07 16:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no