Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Mensen og søtsug

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-03-15, 00:06   #1
Kimberly
Nytt Medlem
 
Kimberly sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Innlegg: 3
Kimberly er på en erverdig vei

Mensen og søtsug

Hva gjør dere damer når søtsuget kommer før og under mensen? Etter at jeg vente meg til lavkarbokosthold, har jeg ikke hatt sug etter noe søtt, dessuten smaker f.eks en fløteskvett veldig søtt nå! Men så var det den uka i mnd, da! N Jeg har falt for fristelsen til å spise vingummi et par ganger, men blir så syk at det ikke er verdt tilfredsstillelsen! Noen tips? mørk sjokolade hjelper heller ikke...

__________________


Kimberly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 08:11   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Mensen og søtsug

Te med masse søtning? Ikke sukker da, men stevia eller noen andre sukketter.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 14:38   #3
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Mensen og søtsug

Jeg er heldigvis kvitt søtsuget under mens også når jeg er på lavkarbo, men du kan jo lage noe "lovlig"? Sjokolademousse med sukkerfri sjokolade? Panna cotta? Pisket krem og bær`?

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 15:34   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Mensen og søtsug

Når søtsuget kommer og jeg tenker meg om husker at mensen er rett rundt hjørnet så er det lettere å ligge unna sjokoladen synes jeg. Det blir litt sånn - "Åja, mensen er i kjømda ja, ikke noe å bry seg om" liksom.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 16:24   #5
Kimberly
Nytt Medlem
 
Kimberly sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Innlegg: 3
Kimberly er på en erverdig vei

Sv: Mensen og søtsug

Jeg spiste to kiwi, det tok knekken på suget! Ikke heeelt lov, men veldig godt! for noen mndr siden, ante jeg ikke hvor søtt kiwi egentlig smaker :-)

__________________


Kimberly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 16:25   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Mensen og søtsug

Opprinnelig lagt inn av Kimberly, her.

Jeg spiste to kiwi, det tok knekken på suget! Ikke heeelt lov, men veldig godt! for noen mndr siden, ante jeg ikke hvor søtt kiwi egentlig smaker :-)

Klarte du to? Om jeg spiser mer enn en kiwi får jeg sår i ganen... Men det er godt da!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 19:04   #7
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Mensen og søtsug

Om frukt hjelper for deg, gjør kanskje bær også susen! Enkelte bær er litt mer "lov" enn frukt. Jeg tyr ofte til bringebær med en fløteskvett når det blir for ille.. Om du ikke er like gnien på karbene som undertegnede, kanskje det kan funke med en bær-smoothie?

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 21:33   #8
Kimberly
Nytt Medlem
 
Kimberly sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Innlegg: 3
Kimberly er på en erverdig vei

Sv: Mensen og søtsug

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette, her.

Om frukt hjelper for deg, gjør kanskje bær også susen! Enkelte bær er litt mer "lov" enn frukt. Jeg tyr ofte til bringebær med en fløteskvett når det blir for ille.. Om du ikke er like gnien på karbene som undertegnede, kanskje det kan funke med en bær-smoothie?

Bringebær med fløte er jo utrolig godt! Det blir neste mnds utskeielse :-) merkelig at jeg ikke klarer å tenke annet enn sukker og fargestoff når det der kommer over meg! Lurer på hva det er som gjør at vi blir så søtsugne akkurat de dagene i mnd?

__________________


Kimberly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-04-16, 19:15   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Mensen og søtsug

Gammel tråd, men who cares? Jeg har lest at vi trenger ekstra energi (kalorier) i forbindelse med mensen og derfor blir mer sulten noen dager før. Det var en undersøkelse om man gikk mer opp i vekt ved å spise det ekstra kroppen trengte kontra å holde seg for god for det og det viste seg at man faktisk ikke gikk opp av det lille ekstra. Tør ikke å stole helt på det, jeg da, men kuult om det stemmer. Questbarer synes jeg dekker søtbehovet. Jeg tar en halv hver dag nesten. Jeg spiser også ofte bringebær. Slik blir det aldri at jeg sprekker og spiser noe jeg egentlig ikke tillater meg. En sjelden gang spiser jeg halve sukrinsjokoladen. Himla god! Jeg har lagt merke til at det er noen dager i mnd jeg er litt ekstra sulten, men det er også noen dager jeg er mindre sulten. Om jeg følger kroppen vil det jo utbalansere seg

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 22:13   #10
Thetor78
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2016
Innlegg: 14
Thetor78 er på en erverdig vei

Sv: Mensen og søtsug

Intressant om det stämmer! Jag märker ett tydligt sug den tiden på månaden i alla fall, och det är ofta då jag experimenterar med recept på nya "tillåtna" sötsaker :-P

Thetor78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Søtsug Skøyerfjeset Spørsmål og svar 4 29-07-13 21:46
Søtsug flinkeellinor Spørsmål og svar 11 24-04-13 16:48
Søtsug ansz75 Spørsmål og svar 23 20-02-13 22:47
Søtsug under mensen? wollafruen Spørsmål og svar 1 16-10-10 16:16
B-vit mot søtsug Liv Generell diskusjon 2 23-09-09 21:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no