Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Vårruller med lavkarbopastadeig

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-12, 18:38   #1
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Vårruller med lavkarbopastadeig

He he, jeg fikk det jo til

Med utgangspunkt i Skyric sin fantastiske lavkarbopasta så ville jeg prøve å lage vårruller nam nam...

jeg laget da halvparten av røra, dvs. med 2 egg og 2 ts fiberhusk + ca 50 gram smøreost..

da dette var klint ut mellom to silikonstekepapir og stekt i 10 minutter ved 150 grader, så la jeg det over på et nytt bakepapir på benken og delte det i 4 deler.

I går hadde vi en tomat-chili-kjøttdeig-paprika-wok til middag, så jeg brukte den som fyll. Jeg la en god klatt på hver firkant og smørte godt rundt kanten med en eggehvite.

Etterpå varmet jeg opp noe rapsolje i ei gryte og la de ferdige innpakkede vårrullene oppi. Det stekte en stund, og vips, vi hadde vårruller

Vårrullene ble sprø og fine, men jeg skulle heller ha brukt et ordentlig fyll. Jeg hadde bare ikke lyst til å vente.

Dette kan sikkert utvikles videre

Her er bilder:








__________________


Sist redigert av Dilly : 03-02-12 kl 18:51.
Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 18:51   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Vårruller med lavkarbopastadeig

Wow, det så jo skikkelig bra ut. Flink er du
Denne forsvinner inn i oppskriftsmappa med en gang atså

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 22:15   #3
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Vårruller med lavkarbopastadeig

Hvor får du tak i silikonbakepapir? Det har jeg virkelig lurt på for det går mengder med bakepapir her gården :S

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 23:43   #4
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Vårruller med lavkarbopastadeig

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Hvor får du tak i silikonbakepapir? Det har jeg virkelig lurt på for det går mengder med bakepapir her gården :S

Du får det på Clas Ohlson. Tror de har det på Jernia også, men fant det ikke når jeg søkte
Det skal jeg kjøpe meg også

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 23:51   #5
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Vårruller med lavkarbopastadeig

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Du får det på Clas Ohlson. Tror de har det på Jernia også, men fant det ikke når jeg søkte
Det skal jeg kjøpe meg også

Takk! Da er det tur til CO etterhvert

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 00:02   #6
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Vårruller med lavkarbopastadeig

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Takk! Da er det tur til CO etterhvert

Ja, da møtes vi der

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 00:09   #7
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Vårruller med lavkarbopastadeig

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Ja, da møtes vi der

Der var du Diettamora

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 00:10   #8
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Vårruller med lavkarbopastadeig

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Der var du Diettamora

Ja, jeg satt akkurat å lurte på hvor du ble av

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 00:13   #9
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Vårruller med lavkarbopastadeig

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Ja, jeg satt akkurat å lurte på hvor du ble av

Sitter og lurer i kulissene !!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 15:45   #10
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Vårruller med lavkarbopastadeig

Takk for uttesting - så langt hadde jeg nok ikke tenkt på egenhånd, nå står vårruller på planen her også men jeg må ha mere østerssaus i hus først.

Og så har jeg tenkt å teste ut pastaen en dag ved å lage canneloni med skinke og ostesaus i. Håper eggehvite holder platene sånn litt sammet slik at fyllet holder seg noegenlunde på plass. Jeg føler pastaen gir mange nye muligheter til andre smaksopplevelser

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 15:49   #11
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Vårruller med lavkarbopastadeig

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Takk for uttesting - så langt hadde jeg nok ikke tenkt på egenhånd, nå står vårruller på planen her også men jeg må ha mere østerssaus i hus først.

Og så har jeg tenkt å teste ut pastaen en dag ved å lage canneloni med skinke og ostesaus i. Håper eggehvite holder platene sånn litt sammet slik at fyllet holder seg noegenlunde på plass. Jeg føler pastaen gir mange nye muligheter til andre smaksopplevelser

Sier som jeg sa til Dilly jeg, venter spent på rapport om dett gikk bra

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 16:20   #12
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Vårruller med lavkarbopastadeig

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Sier som jeg sa til Dilly jeg, venter spent på rapport om dett gikk bra

Skal rapportere, men blir ikke testet ut før om litt over en uke tenker jeg

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 16:38   #13
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Vårruller med lavkarbopastadeig

Åhå! Tror sånn kål-kjøttdeig-panne med sesamolje og soyasaus er ganske utmerket som vårrull-fyll. Dette kan kanskje være hendige måltider å ha klare i fryseren, også.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 19:21   #14
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Vårruller med lavkarbopastadeig

Jeg har ikke testet canneloni ennå, men ser på Lavkarbo gjort enkelt at det er testet ut og det ser godt ut

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva med vårruller? TanteFloke Spørsmål om matvarer og oppskrifter 12 15-11-11 14:12
Vårruller og eggnudler? Selma Ketolysekuren 9 07-02-08 10:34
Vårruller Nuppa Spørsmål og svar 2 11-11-06 00:00
Vårruller?? Nett Lavkarbo generelt 3 12-02-06 15:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no