Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Oppskrifter uten stekeovn

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-02-12, 13:10   #1
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Oppskrifter uten stekeovn

Jeg har for øyeblikket ikke stekeovn, og ser at dette hemmer meg utrolig. Jeg har til nå laget hamburger 4 dager på rad, og stekt koteletter. men hva annet kan man lage?

Jeg er av typen som lager mye i stekeovn, pizza, kylling, lasagne, etc.

Noen som har noen gode middagstips??

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 13:33   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: oppskrifter uten stekeovn

Gryteretter!!!
Omeletter
Salater med kald kylling/tunfisk/laks...osv (trenger jo ikke ovn engang)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 13:51   #3
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: oppskrifter uten stekeovn

Supper (jeg har suppedilla)

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 13:58   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrifter uten stekeovn

WOK!
Med kjøtt, med kylling, med fisk, vegetar!
Med wok- grønnsaker, eller de grønnsakene du liker best!

Fisk i mange varianter. Laks med rømme og stekte grønnsaker!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 14:22   #5
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: Oppskrifter uten stekeovn

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

WOK!
Med kjøtt, med kylling, med fisk, vegetar!
Med wok- grønnsaker, eller de grønnsakene du liker best!

Fisk i mange varianter. Laks med rømme og stekte grønnsaker!

De har ikke rømme som smaker rømme her i Nederland.. guri meg fem mnd uten ovn blir tøft, mye taco og hamburger ser jeg for meg.. stekeplatene er ikke mye å skryte av heller, er av den veldig gamle sorten, så kun en varme og det er fullt fres.. så steking av kjøtt er ikke så lett..

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 14:29   #6
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrifter uten stekeovn

Salater

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 14:39   #7
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrifter uten stekeovn

Kokt kjøtt kan være veldig godt
Er hybelkomfyr helt uaktuelt?

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 15:06   #8
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: Oppskrifter uten stekeovn

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Kokt kjøtt kan være veldig godt
Er hybelkomfyr helt uaktuelt?

ganske uaktuelt ja, blir litt for mye penger for bruk og kast føler jeg.

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 15:09   #9
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: Oppskrifter uten stekeovn

Glemmer selvfølgelig å si tusen takk for alle forslag bare å komme med flere, 5 mnd er mange middager

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 15:22   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Oppskrifter uten stekeovn

Jeg bruker kun ovnen til bakst jeg. På plata steker jeg vanligvis kyllingfilet eller finnbiff. Eggerøre? Stekt eller kokt fisk? Biff? kalde proteinbarer som ikke trenger steking hvis du egentlig vil bake deg noe søtt.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 15:54   #11
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oppskrifter uten stekeovn

Nesten alt kan lages på panna, kun du selv som sette begrensing.

Pannekaker ( gode varme og kalde), eggerøre, omelett, gryteretter, grøt, suppe,speilegg, bacon, hamburger,salater, kotelett stek og hell over fløte så blir den fløtekokot osv..... pannestekt pizza osv, osv,osv....... Jeg er som deg et stekeovnsmenneske, men klarer fint å lage masse god mat uten, men bruker mest stekeovn av enkelthet og for å hindre sprut av fett utovet kjøkkenbenk, "lukter" det litt latskap he,he

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 17:17   #12
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Oppskrifter uten stekeovn

Dette er måten å steke en hel kylling på ti minutter. Kanskje tolv.

Blir veldig god..


http://www.klikk.no/hvordantv/mat/mi...icle453754.ece

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold

Sist redigert av kamp : 20-02-12 kl 17:26.
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 18:54   #13
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrifter uten stekeovn

Indisk! Jeg elsker indisk mat... Tikka masala, chicken curry...

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 18:56   #14
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: Oppskrifter uten stekeovn

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Indisk! Jeg elsker indisk mat... Tikka masala, chicken curry...


noen gode oppskrifter???

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 19:06   #15
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrifter uten stekeovn

Jeg pleier bare å slumpe ivei sjøl... Men jeg mener det er noen gode oppskrifter på forumet her. Du får søke og se hva du finner

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 21:48   #16
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Oppskrifter uten stekeovn

Det finnes mange gryter der ute som er basert på kjøtt og grønnsaker surret i rømme, deriblant indiske

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 22:34   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrifter uten stekeovn

Opprinnelig lagt inn av lizliz, her.

ganske uaktuelt ja, blir litt for mye penger for bruk og kast føler jeg.

Kjøpe brukt?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 23:14   #18
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: Oppskrifter uten stekeovn

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kjøpe brukt?

Jeg bor i et 30 manns kollektiv i nederland, så muligheten for å ha på kjøkkenet er ikke så aktuelt. og veldig tungvint her nede med å finne ut av noe som helst, alt er på nederlandsk :S

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oppskrifter med mandelmel, men uten fiberhusk og sånt fancy Entusiastisk Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 30-09-11 20:45
Lavkarbo oppskrifter uten egg og meieriprodukter (for oss med matintoleranse) MysticMoon Oppskrifter 1 07-01-11 23:35
Oppskrifter uten korn og melk ftv88 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 07-07-10 19:43
Oppskrifter uten sukker, melk og gluten Summer Oppskrifter 2 04-11-09 08:49
Nakkekoteletter i stekeovn terry Middag 3 17-03-08 20:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no