Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Skydåttens sjokolade marquis

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-09-09, 08:31   #1
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Skydåttens sjokolade marquis

Jeg satt i går og leste gjennom den stoe sjokoladekakeboken min, og fant frem til noen oppskrifter jeg vil dele med dere. Jeg har ikke prøvd ut denne, og jeg har ikke fått regnet ut hvor mange kh det er i den. Men det står på planen for i dag...

Her er da en kjøleskapskake som heter sjokolade marquis=)
200 g mørk sukkerfri sjokolade
100 gram smør
3 eggeplommer
sukkererstatning tilsvarende 75 gram sukker
1 ts sjokoladeessens eller kakaolikør
3 dl kremfløte

Del sjokoladen i biter og legg det i en bolle sammen med smør. Legg bollen over en gryte med småkokende vann, og la det smelte mens du rører i bollen. Når det er ferdigsmeltet tar du bollen vekk fra varmen og legger den til side.

Visp egg og sukker i en egen bolle til det er lett og luftig. Deretter visper du sjokosmør blandingen sakte inn i eggedosisen, og til slutt legger du til sjokoladeessens/kakaolikør

Pisk så fløten til den er stivnet og vend den inn i sjokoladeblandingen. Nå kan du helle røren inn i seks små former, eller en mindre kakeform og la dem stå i kjøleskapet i minst to timer.

Dryss pittelitt melis på toppen for å få litt farge, og server....

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wu7qHZj/]
~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokolade cillesnuppa Kake/dessert og snacks 5 08-04-09 18:13
Sjokolade K`s choice Ketolysekuren 28 26-08-08 14:46
Sjokolade Ludviginne Kake/dessert og snacks 6 15-11-07 19:17
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 01:11
70 % sjokolade kontra 85 % sjokolade donjuanwannabe Lavkarbo generelt 1 28-11-04 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no