Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Ny!

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-05-11, 14:06   #1
thersley
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 45
thersley er på en erverdig vei

Ny!

Jaaa! Har endelig tatt steget til meg, og bestemt meg for å virkelig redusere vekten...

Har slitt en stund med å innse at jeg kan klare det, og jeg virkelig slitt med å finne egen motivasjon. Fikk et tips av en venninne at lavkarbo kanskje kunne være noe for meg, og jeg skal jammen prøve hardt!

Jeg er snart 22 år, er ca 164 høy og veier ca 105. I første omgang har jeg bestemt meg for å finne tilbake til 75 kg, og derfra redigere videre. Tror at når jeg har kommet et stykke på vei så blir det lettere!

I dag fant jeg dette forumet, og etter å ha lest en liten stund var jeg overbevist på at jeg kanskje finner litt motivasjonshjelp og mattips her inne

Håper det er flere som meg, som kanskje også vil være motivasjonshjelpere

Hilsen meg!

thersley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 14:12   #2
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Nyyy! :D

Hjertelig velkommen til forumet!

Håper du vil trives både her, og med lavkarbo!

Her er det både tips, hjelp og motivasjon å finne. Heier på deg

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 14:19   #3
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nyyy! :D

Opprinnelig lagt inn av thersley, her.

Jaaa! Har endelig tatt steget til meg, og bestemt meg for å virkelig redusere vekten...

Har slitt en stund med å innse at jeg kan klare det, og jeg virkelig slitt med å finne egen motivasjon. Fikk et tips av en venninne at lavkarbo kanskje kunne være noe for meg, og jeg skal jammen prøve hardt!

Jeg er snart 22 år, er ca 164 høy og veier ca 105. I første omgang har jeg bestemt meg for å finne tilbake til 75 kg, og derfra redigere videre. Tror at når jeg har kommet et stykke på vei så blir det lettere!

I dag fant jeg dette forumet, og etter å ha lest en liten stund var jeg overbevist på at jeg kanskje finner litt motivasjonshjelp og mattips her inne

Håper det er flere som meg, som kanskje også vil være motivasjonshjelpere

Hilsen meg!


Velkommen skal du være! Vi ligger visst ganske likt (foreløpig, om du ikke raser fra meg da). Jeg er 21 år, 165 cm og veier ca. 105 også

Håper du finner motivasjonen du trenger, også når det gjelder mattips!

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 14:26   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nyyy!

Heisann og velkommen hit

Mitt beste råd er å finne deg en retning du vil følge, og holde deg til den.
Ta deg tid til å lese ev. bok som hører til ”kuren”. Kunnskap er makt J
De aller fleste bøker om lavkarbo kan lånes på bibilioteket.
Ved å lese og sette seg inn i det man skal gjøre, så er sjansen for å lykkes, mye større.

Planlegging er viktig.
Sett deg gjerne opp ukeplaner og følg de slavisk i starten.
Det er viktig å lese karboinnhold på alle varer du kjøper.
En pekepinn er å ikke kjøpe noe som ikke er merket. Da vet du ikke hva du får i deg.
Grønnsaker er unntaket da. Det(og de aller fleste andre varer) kan du finne oversikt over her: www.matvareguiden.no

Så anbefaler jeg deg å lese denne tråden:
”Til alle nybegynnere på lavkarbo”

Her har ArnaKristin samlet masse nyttig info.

Og denne er fin: lavkarbo på 3 minutter

Håper du vil trives her.

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 14:30   #5
thersley
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 45
thersley er på en erverdig vei

Sv: Nyyy!

Takk Jeg håper også at jeg skal trives, men tror det er ganske mye som må settes ordentlig inn i før jeg virkelig kommer i gang! Har et minimål, som går ut på å se hvor mye jeg klarer å gå ned før 13. juni! Da reiser jeg og sambo på kjærlighetsferie for å feire 5 år sammen!

Skulle gjerne brukt han som motivatør, men det er han så dårlig på! Har prøvd å få hjelp av han maange ganger, men han klarer ikke helt å forstå hva jeg trenger av støtte! Hehe

Ekenna: Jaa, det ser sånn ut! Men rase i vei fra en som har kommet så godt i gang? Nei, det kan bli verre! Hyggelig å bli kjent med en som har samme vei å gå!
Kjenner liksom bare skinny-jentevenninner omtrent, og samboern min legger ikke på seg et gram uansett hva han spiser, så jeg er litt ensom her da

thersley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 14:34   #6
thersley
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 45
thersley er på en erverdig vei

Sv: Ny!

Gerd: Tusen takk! Det var et flott innlegg!
Har tenkt til å lage en plan og følge den slavisk. Skal på matraid i butikken i dag, for å finne det jeg trenger for en ukes plan, samtidig som jeg skal kjøpe "Frisk med lavkarbo" av Sofie Hexeberg!

Den "Lavkarbo" på 3-minutter har jeg tatt en titt på før, og det var den som satte tenkningen i meg på at det er veldig mye godt jeg kan spise

Hvor mange karbohydrater spiser dere på en dag, og hva er realistisk å holde seg til pr dag når man starter opp? Er litt redd for å gjøre noe feil i starten!

thersley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 14:44   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ny!

Jeg lever ketogent med Ketolyse og holder meg innenfor 15-20 karber dagen

Lavkarbo er en paraplybetegnelse på inntak av allt mellom 0 og 150 karber.
Det er mange retninger og velge i. Les linken om nybegynnertråden. der står det MASSE info

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 15:38   #8
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Nyyy!

Opprinnelig lagt inn av thersley, her.

Takk Jeg håper også at jeg skal trives, men tror det er ganske mye som må settes ordentlig inn i før jeg virkelig kommer i gang! Har et minimål, som går ut på å se hvor mye jeg klarer å gå ned før 13. juni! Da reiser jeg og sambo på kjærlighetsferie for å feire 5 år sammen!

Skulle gjerne brukt han som motivatør, men det er han så dårlig på! Har prøvd å få hjelp av han maange ganger, men han klarer ikke helt å forstå hva jeg trenger av støtte! Hehe

Ekenna: Jaa, det ser sånn ut! Men rase i vei fra en som har kommet så godt i gang? Nei, det kan bli verre! Hyggelig å bli kjent med en som har samme vei å gå!
Kjenner liksom bare skinny-jentevenninner omtrent, og samboern min legger ikke på seg et gram uansett hva han spiser, så jeg er litt ensom her da

Hei! Eg kjenner meg så godt i gjen i det du skriv om sambuaren din. Så derfor er dette forumet superdupert! Masse lykke til!

Eg kan anbefale lchf-bloggen http://lchf-bloggen.blogspot.com/, der finn du mange gode oppskrifter altså. Også kokeboka til Sten Sture Skaldeman er super. Men så kjem det jo litt an på kva "retning" du vel. Eg starta etter jul, og det sneglar seg avgårde når det gjeld vekta, men andre ting som hovudverk og magetrøbbel har forbetra seg betrakteleg!

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 17:13   #9
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny!

Velkommen,velkommen håper at du finner deg godt til rette og at du vil trives med lavkarbomaten du måtte velge å spise. Bestem deg for hvilken lavkarbo filosofi du vil følge og les og lær så mye du kan om den. Da blir alt så mye enklere for din egen del Ønsker deg masse lykke til. Knib fra meg.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 18:42   #10
Eyerinn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 38
Innlegg: 21
Eyerinn er på en erverdig vei

Sv: Ny!

Hei!
Jeg er også ganske ny, men føler jeg begynner å komme litt inn i det nå :P
Er en stor verden der ute!

Jeg har lagt meg på under 50 karber om dagen, og syns foreløpig det går greit! Har slanket meg med lavkalori før, og selv om jeg gikk ned med den måten, har jeg ikke lyst til å være sulten noe mer :P

Skal ned noen kilo nå, så får vi se hvor langt ned vi kommer

Lykke til

__________________


Eyerinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 22:20   #11
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny!

Opprinnelig lagt inn av thersley, her.

Ekenna: Jaa, det ser sånn ut! Men rase i vei fra en som har kommet så godt i gang? Nei, det kan bli verre! Hyggelig å bli kjent med en som har samme vei å gå!
Kjenner liksom bare skinny-jentevenninner omtrent, og samboern min legger ikke på seg et gram uansett hva han spiser, så jeg er litt ensom her da

Hyggelig ja Vi kan jo følge hverandre nedover? Vet hvordan du har det ang. det å få motivasjon fra andre. Da jeg og eksen var sammen, gikk vi begge på lavkarbo. Det var veldig greit, samtidig som vi kokurrerte litt motiverte vi hverandre enda mer. Men nå har jeg flyttet og har liksom ingen her hjemme, noe som igjen er uvant. Og så har jeg hatt det på samme måte som deg med venninner. Men da er dette igrunn et supert sted, da du kan få inspirasjon og motivasjon av likesinnede. Det hjelper veldig på.

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 22:58   #12
thersley
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 45
thersley er på en erverdig vei

Sv: Ny!

Ekenna: JAA ! Gjerne det

I dag har jeg hatt min første lavkarbo-dag! Har drukket masse vann, og spist mindre enn 25 karbs, tror jeg - etter en regnerunde! I tillegg har jeg laget lunsj til imorgen - pizzasnurr - med en oppskrift fra blogg jeg fant her inne et sted

http://carbcounter.blogg.no/13009331...i.html#comment - de så veldig bra ut! Spent på å smake disse imorgen!

thersley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 00:54   #13
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Ny!

Velkommen til oss

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 08:23   #14
Bæstemor
Juniormedlem
 
Bæstemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Innlegg: 48
Bæstemor er på en erverdig vei

Sv: Ny!

Heisann.
Velkommen skal du være. Her er det massevis av tips, hjelp og motivasjon å få.

__________________
Livet er ikke for amatører.










Bæstemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no