Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Forslag til mat når man har magekatarr

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-11-09, 22:13   #26
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Forslag til mat når man har magekatarr

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Når jeg tenker meg om fikk jeg magetrøbbelet etter at jeg hadde tatt influensavaksinen... Tilfeldighet eller er det en bivirkning???

Kommer ann på om du spør FHI ("nei, det er ingen bivirkning - slutt å mase!") eller meg ("ja, helt klart en bivirkning")

-Mr Black and White

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 15:33   #27
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til mat når man har magekatarr

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Kommer ann på om du spør FHI ("nei, det er ingen bivirkning - slutt å mase!") eller meg ("ja, helt klart en bivirkning")

-Mr Black and White




Nå har jeg i allefall spist youghurt med havregryn oppi siden i går ettermiddag.
Magen er så og si krute god igjen!
Borte er i allefall følelsen av å være gravid.... (presset under ribbeina altså )

Jippi!! Fortsetter med youghurt et par dager til...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 16:27   #28
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til mat når man har magekatarr

Jeg spiste også youghurt naturel eller Biola med 4-korn samt litt nøtter og frø i, fungerte helt utmerket på meg også

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 19:49   #29
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til mat når man har magekatarr

Nå er det bekreftet at det er magekatarr jeg har, eller gastritt som det heter på fagspråket.

Jeg tåler knapt spise eller drikke noe om dagen. Magen blir som ei oppblåst kuvom med en gang.. Egner meg sikkert som fender...
Har fått medisin, Nexium eller noe sånt. Kjenner at det funker litt; presset når jeg IKKE spiser er mye mindre, men så snart jeg omtrent bare tenker på mat så eser magen opp.

Men hvis det kan hjelpe meg gå ned i vekt så greitt nok, jeg skal holde ut en stund til.. Jeg spiser på en dag knapt ett beger yoghurt og litt loff.

Fæle greier dette, det værste er at hvis jeg spiser bare en liten anelse for mye så er som sagt magen som et trommeskinn og jeg får tendeneser til pustevansker... MEN dette er overvinnelig dette også!!!

Forslag til mat... kokt fisk, egg, suppe, seff yoghurt etc. Kort sagt mat som IKKE krever mye magesyre..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 19:07   #30
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til mat når man har magekatarr

Er myyye bedre i magen nå! Men tør ennå ikke spise så mye. Det jeg lurer på nå er: er det mulig at man legger på seg endel når man har magekatarr selv om man IKKE spiser mye?? Jeg har omtrent lagt på meg all maten jeg har spist.. Er jo knapt på do. Har gått opp ca 10 kilo siden i sommer siden jeg begynte å bli plaget med magen og har spist lavkarbo hele tiden.. Samme lavkarbo som fikk meg ned 15 kilo..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
magekatarr


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forslag til mellommåltid on-the-go? Abbe Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 13-08-09 17:24
Forslag til forbedring av søk Areola Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 8 27-02-09 08:50
Forslag til underforum Fjonken Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 04-03-06 09:09
Magekatarr/magesår MHM Fysisk og mental helse 21 31-03-05 09:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no