Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Kutte ut shampoo

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-09-10, 10:05   #101
Glüchlich
Juniormedlem
 
Glüchlich sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 11
Glüchlich er på en erverdig vei

Sv: Kutte ut shampoo

Opprinnelig lagt inn av Glüchlich, her.

Er nå inne i min andre uke med natron & epleeddik, og synes dette funker veldig bra. Tatt i betraktning en halvutvokst frisyre som jeg tidligere trodde krevde sin styling, bruker jeg nå ingenting og sveisen faller på plass, og jeg får faktisk kommentarer komplimenter rett som det er, så det jeg har gjort er foruten å slite håret bl.a. å skjule en god klipp!

Har forresten lagt inn et profilbilde, hvordan få det hit, enyone?

Glüchlich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 10:08   #102
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kutte ut shampoo

Opprinnelig lagt inn av Glüchlich, her.

Har forresten lagt inn et profilbilde, hvordan få det hit, enyone?

Da må du legge inn avatar! Profilbildet synes kun på profilen din, avataren på innleggene . Du finner valget på kontrollpanelet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 10:13   #103
Glüchlich
Juniormedlem
 
Glüchlich sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 11
Glüchlich er på en erverdig vei

Sv: Kutte ut shampoo

Se Der, Takk Skal Du Ha! ; )

Glüchlich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 10:18   #104
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kutte ut shampoo

Opprinnelig lagt inn av Glüchlich, her.

Se Der, Takk Skal Du Ha! ; )

For en fantastisk vakker paprika! Ikke minst ser jeg at det er tatt utenfor Sultan på Løkka! Am I right?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 10:22   #105
Glüchlich
Juniormedlem
 
Glüchlich sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 11
Glüchlich er på en erverdig vei

Sv: Kutte ut shampoo

Riktig ang.sted, men det er altså en Tomat!

Glüchlich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 11:03   #106
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kutte ut shampoo

Eg er også inne i mi andre uke med Natron og Eddik, men kan ikkje si at eg er like fornøgd. Kanskje e ikkje har fått ut alle såperester før eg begynte?
Men eg bruker også skum i håret fortsatt.

Kanskje eg gjer noko feil?

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 17:33   #107
Glüchlich
Juniormedlem
 
Glüchlich sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 11
Glüchlich er på en erverdig vei

Sv: Kutte ut shampoo

Ja, sannelig om jeg vet, skumler vel litt med det skummet tenker jeg. Men samtidig har du det vel ikke i hodebunnen? Så en oppskrift på hjemmelaget hårgele her, blir neppe det samme.... Men det skrives jo at det kan ta uker før håret har aklimatisert seg helt....så holdt ut! ; )

Glüchlich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 17:44   #108
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kutte ut shampoo

Jeg har også forandret mine vaskerutiner. Jeg bruker bare "organic"-produkter (det er ikke helt det samme som økologisk), det har jeg forsåvidt gjort i flere år. Men jeg bruker mindre sjampo enn før og gnir hodebunnen så godt jeg kan. Jeg prøvde uten sjampo en stund, men jeg fikk ikke hodebunnen ren nok og digga ikke følelsen, syntes håret delte seg veldig også, krøllene ble mindre liksom. Jeg tror ikke bakepulver er noe for meg, men å tilsette eplesidereddik i skyllevannet derimot blir veldig bra Har bare gjort det en gang dog, glemte det sist.

Tidligere pøste jeg på med hårkur med protein og mye balsam. Nå bruker jeg hverken hårkur eller balsam, bare en leave in-balsam (også organic), og håret mitt ser - og føles - supersunt ut! Også tuppene, selv om jeg ikke har klippet det på et par år, minst.

Andre ting som er bra å skylle med er kjerringrokkavkok og rosmarin (det siste spesielt for mørkt hår, for blondt er det kamille som er tingen )


Sist redigert av Huldr : 30-09-10 kl 18:06.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 18:04   #109
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kutte ut shampoo

Jeg har heller ikke brukt noen sls-shampoo til tross for at jeg har brukt noen hårprodukter med silikon i (viste det seg). men det er ikke noe problem. Det vaskes ut mekanisk (ved å gni) også tror jeg. Selvsagt avhengig av mengden hårprodukter ... På salongen rett ved meg, som er 'organic', brukes ikke sls-shampooer for å få vekk stylingrester, så at man MÅ det er nok en myte. For meg som har krøller som lett tørker ut ville sls-shampoo ødelagt håret for noen uker fremover, så det styrer jeg glatt unna!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 19:00   #110
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kutte ut shampoo

Jeg har blitt kjempeflink til å ikke vaske håret mitt hver dag etter at jeg prøvde dette Vasker det sånn hver 2.-3. dag nå.
Har tatt endel tid å skille mellom FETT hår og "ikke nyvasket" (altså at håret ikke er fett og møkkete bare fordi at det ikke føles nyvasket).

Ganske deilig for dusj med hårvask er virkelig det kjedeligste jeg vet om... Tar så laaaaang tiiiid.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 16:33   #111
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kutte ut shampoo

Kan jeg få dette inn med teskje???

Skal jeg bruke BÅDE bakepulver og eddik samtidig?? Har ikke eddik i huset nå... kan jeg prøve med bare bakepulver??

Detaljert bruksanvisninger nødvendig!

Jeg har vasket håret med bare vann hver dag den siste uka og det JEG har merket at jeg nesten ikke røyter lengere! Jeg fant bare 3 hårstrå på gulvet i dusjen i dag mot normalt mange titall for et par uker siden! Jeg behandler håret med hendene akkurat som om jeg skulle ha hatt shampoo i det... Jeg gnukker og gnir og skyller, men det er som sagt bare vann foreløpig.

Men dette med bakepulver.... hvordan??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 17:58   #112
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Kutte ut shampoo

To operasjonar, akkurat som når du bruker separat sjampoo og balsam (altså ikkje 2-i-1).
1) Vask med bakepulver og skyll.
2) Skyll med eddikvatn.
Tørk og fortsett med dagen

Du *kan* nok sikkert bruke bare bakepulver sånn for ein gongs skuld, det er bakepulveret som gjer det reint. Men til vanleg skal ein bruke eddik etterpå for å nøytralisere pHen frå bakepulveret. I tillegg gir det glans.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 18:41   #113
Glüchlich
Juniormedlem
 
Glüchlich sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 11
Glüchlich er på en erverdig vei

Sv: Kutte ut shampoo

Skal ikke eddiken kun has i fra ørene og ned, og skyller du den ikke ut ? Her verserer det en del varianter etterhvert! ; )

Glüchlich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 20:25   #114
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Kutte ut shampoo

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kan jeg få dette inn med teskje???

Skal jeg bruke BÅDE bakepulver og eddik samtidig?? Har ikke eddik i huset nå... kan jeg prøve med bare bakepulver??

Detaljert bruksanvisninger nødvendig!


Men dette med bakepulver.... hvordan??

Du må IKKE under noen omstendigheter blande eddik og bakepulver/natrium SAMMEN i samme glass, dette skaper en kjemisk reaksjon ikke er særlig bra for å si det mildt. Den er effektiv for å rense bort kjemiske striper i vasken og sånt, for dette er sterkt. Ikke bruk det i hodebunnen. Blandingen eddik og bakepulver/natrium altså.

Men! Så fremt man først har i bakepulver (eller natrium om du vil, som er synonymt med baking soda) så blander du dette ut med litt vann og har i hodebunnen, renser godt og skyller godt med vann. Deretter kan du ta på eddikk blandet i vann, og ha i håret. Vil tro det er irrelevant om du har det fra ørene og ned eller rett i hodebunnen. Opp til deg, du finner ut hva som fungerer best.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 20:42   #115
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kutte ut shampoo

Oi, dette hørtes spennede ut, jeg er veldig fan av å leve naturlig. Jeg har veldig tykt hår jeg da, så kanskje dette kan lette det? Har alltid brukt frisørshampoo og bruker eller veldig lite produkter i håret, nettopp fordi jeg vil være mest mulig naturlig. Akkurat nå som jeg alikevel går hjemme med smått, kan håret tåle å være litt fett

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 09:08   #116
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kutte ut shampoo

Lurer på om dette kan fungere på langhårshunder også...? De er mye ute og bør derfor bevare mest mulig av det naturlige fettet i pelsen, men yngsten er en j*** til å rulle seg i alt som er ekkelt .. Han dusjes mao oftere enn hva han bør og kanskje dette vil være greia for ham?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 01:27   #117
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Kutte ut shampoo

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Lurer på om dette kan fungere på langhårshunder også...? De er mye ute og bør derfor bevare mest mulig av det naturlige fettet i pelsen, men yngsten er en j*** til å rulle seg i alt som er ekkelt .. Han dusjes mao oftere enn hva han bør og kanskje dette vil være greia for ham?

Verdt et forsøk!

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Svar

Emneord
hår, no-poo


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
MÅ man kutte fettet? Bee Vedlikeholdsdietten 20 21-12-11 09:36
Kutte kalorier sterk Lavkarbo generelt 10 21-07-10 10:55
Kutte ut melkeprodukter? Rebecca_Malin Lavkarbo generelt 6 03-04-10 01:05
Hva bør jeg kutte ut? Romle Ketolysekuren 9 15-02-08 09:24
Må eg kutte aerobic no då? Konkelimonke Spørsmål og svar 7 26-01-07 21:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no