Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Siste forsøk

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-04-11, 10:10   #1
Kirsti120
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 29
Kirsti120 er på en erverdig vei

Siste forsøk

Nå har jeg gått på lavkarbo i 11 uker. Har gått ned 7 kg, og det er jo kjempebra! Men de siste 4-5 ukene har vekta stått bom stille. Nå må det skje noe!!

Har prøvd å lese om hva jeg kan forandre, men har lite lyst til å kutte ut brødet mitt (som er så og si karbofritt) eller osteprodukter. Har prøvd å drikke mer vann, men det hjalp ikke noe særlig.

Nå leser jeg boka til Anne M Lystad "Endelig slank" og prøver å gjøre det samme som hun gjorde. Men hvis det ikke hjelper, tror jeg nesten at jeg gir opp lavkarbo og heller plager meg ned i vekt med et lavkalorikosthold og mye trening.

Siste forsøk!! Blir spennende å se hva det fører til.

Kirsti120 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 10:34   #2
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Siste forsøk

Ingen vanlige brød er nesten uten karber. Bak heller dette om du må ha brød. Og så må du tenke at lavkarbo er en livsstil og ikke en slankekur. I det øyeblikket du slutter med lavkarbo og vender tilbake tilkostholdet du hadde før, vil vekta fyke oppover igjen.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 07:47   #3
sjokolademomsen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 81
sjokolademomsen er på en erverdig vei

Sv: Siste forsøk

Trener du mykje? Da stoppa vekta opp i nokon veker, før den begynner å gå ned igjen.

Kor mange gram karber har du i deg pr dag?

__________________


Sankthans mål:
sjokolademomsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 09:16   #4
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Siste forsøk

7 kg på 11 uker er kjempebra!

Det er i grunn ikke rart om kroppen din har en pause nå, før den bestemmer seg for å slippe flere kilo.

Som sjokolademomsen spør jeg da hvor mange karbs du spiser pr dag, og din vekt/høyde nå. Hvilket brød spiser du? Kanskje du kan legge ut et eksempel på maten du spiser i løpet av dagen?

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 09:27   #5
Kirsti120
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 29
Kirsti120 er på en erverdig vei

Sv: Siste forsøk

Har ikke så lyst til å legge inn vekt og høyde, men jeg kan si at jeg må ned 34 kg til før jeg er normalvektig ifølge beregning av BMI. Skal ned mye totalt, med andre ord.

Men nå har jeg funnet en ny løsning som funker. Tror jeg lå på under 20 g karbo daglig da vekta stoppa. Nå har jeg lagt om kosten litt, og har gått ned 1,2 kg siden tirsdag! Så det var det kroppen min ville ha.

Nå har jeg økt på karbene, og tenker heller mat med lav GI. Har spist rugbrød med spelt i 3 dager, og i morgen skal jeg prøve meg frem med litt yoghurt og frukt. Fant inspirasjon i den boken jeg nevnte over her.

Godt at det løsner litt, etter at vekta har stått stille i så mange uker! Og kjempebefriende å kunne spise litt annen mat, var innmari matlei i grunnen.

Kirsti120 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 10:15   #6
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Siste forsøk

Du MÅ ikke legge inn vekt og høyde, altså Det er bare det at hvis man er tilnærmet normalvektig, er det ikke sikkert man går ned i vekt.

Så fint at du har funnet en retning du trives med

Endelig slank boka er vel i grunn basert på Fedon Lindberg, tror jeg. En stund siden jeg leste boka. Ville kanskje endret kostholdsfilosofi til Lindberg - da er det enklere når folk eventuelt skal svare på spørsmål du måtte ha

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 12:55   #7
Kirsti120
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 29
Kirsti120 er på en erverdig vei

Sv: Siste forsøk

Opprinnelig lagt inn av Modezty, her.

Endelig slank boka er vel i grunn basert på Fedon Lindberg, tror jeg. En stund siden jeg leste boka. Ville kanskje endret kostholdsfilosofi til Lindberg - da er det enklere når folk eventuelt skal svare på spørsmål du måtte ha

Jepp, nå er jeg plutselig Lindberg-tilhenger. Har bestemt meg for å prøve dette ei stund, og hvis det stopper igjen så prøver jeg en runde til i ketolyse.

Kirsti120 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 13:02   #8
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Siste forsøk

7 kg på 11 uker er mye det.
Det er helt vanlig at man havner på et platå etter noen uker når man har gått såpass mye ned i vekt.
Det skjer uansett om man velger lavkarbo eller lavkalori.

Selv gikk jeg ned 82 kg ved hjelp av en vektreduserende operasjon for 6 år siden. Selv da kom jeg på platå og noen ganger varte de i mange uker før det løsent igjen.
Ingen grunn til panikk altså, bare fortsett den gode jobben du gjør

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 19:20   #9
Kirsti120
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 29
Kirsti120 er på en erverdig vei

Sv: Siste forsøk

Det funka kjempebra med en justering av maten! Har gått ned 2 kg den siste uka, med å øke litt på karbene.

Jeg har spist rugbrød med smør og hvitost 2-3 ganger hver dag, og en yoplait yoghurt annen hver dag. Har spist salat til middag hvis vi har hatt mat med mye karbo i, og ellers har jeg spist det samme som resten av familien til middag, med grønnsaker i stedet for potet/ris/pasta. Ellers har det blitt et glass rødvin, litt peanøtter eller mørk sjokolade til litt kos.

Jeg tror jeg fortsetter med dette nå, og så prøver jeg meg på ketolyse igjen hvis vekta stopper opp i mer enn 3 uker. Ser ut som det funker.

Kirsti120 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvis jeg skal gjøre ETT siste forsøk på å lage lavkarbobrød ... Ketolyse funker! Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 03-09-10 22:39
Begynner på nytt! Siste forsøk!? trude.lutt Spørsmål og svar 9 07-07-10 12:55
En sliten slankers siste forsøk solfridh Åpne dagbøker 4 21-03-09 20:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no