Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Kokosbrød - Bilder

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-04-10, 22:19   #1
Shrinking Line
Medlem
 
Shrinking Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
Innlegg: 277
Shrinking Line er ny på veien

Kokosbrød - Bilder

Her om dagen kjøpte jeg kokosmel og det måtte prøves

Ingrediense

  • 80g Kokosmel (3,2g karb)
  • 1 ts Bakepulver (3g - 1,02g karb)
  • 1/2 ts salt
  • 6 egg (x 0,4 - 2,4g karbs)
  • 115g usaltet smør
  • Søtt, tilsvarende 2 SS (Jeg brukte flytende Kandisin hvor 100ml er 0,1g karbs)
Totalt 6.62 karbohydrater for hele brødet.

Smelt smør og bland alt det våte godt sammen. Sil alt det tørr inn i røra og bland til det er klumpefritt. Jeg brukte håndmikser. Kjapt og enkelt.

Røra
Smør en vanlig str brødform og ha i røren.

Klar til steking
Det skal inn i ovnen på 180 grader i 40min.

Ferdig

Prøvesmakes

Brødet er ikke spesielt søtt, mulig jeg ikke tok nok dråper med søtt i. Det smaker heller ikke spesielt med kokos, så noe dessert brød er det ikke. Da må man eventuelt ha oppi kokosflak.

Skal nok og bruke mindre form neste gang så jeg får det litt høyere, eventuelt muffins form.

Men det smakte ikke ille, og det var snadder med litt peanøtt smør på. Skal prøve meg litt mer fram med brødet. Som første resultat må jeg si jeg er fornøyd.

__________________
The Shrinking Line





Shrinking Line er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 22:35   #2
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Kokosbrød - Bilder

Dette så interessant ut!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 22:42   #3
Shrinking Line
Medlem
 
Shrinking Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
Innlegg: 277
Shrinking Line er ny på veien

Sv: Kokosbrød - Bilder

Ja, det ser slik jeg vil beskrive det og.

__________________
The Shrinking Line





Shrinking Line er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 22:45   #4
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Kokosbrød - Bilder

Opprinnelig lagt inn av Odinzee, her.

Ja, det ser slik jeg vil beskrive det og.

Hæ?

Jeg bakte nettopp ett lavkarbo brød. Det var godt men... Syntes liksom alt smaker så likt. Er lei alle de frøene.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 22:49   #5
Elizabethcita
Seniormedlem
 
Elizabethcita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 44
Innlegg: 501
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kokosbrød - Bilder

Dette skal jeg også prøve ja

__________________


Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 22:55   #6
Shrinking Line
Medlem
 
Shrinking Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
Innlegg: 277
Shrinking Line er ny på veien

Sv: Kokosbrød - Bilder

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Hæ?

interessant, brødet

Det er noe helt annet enn brød med frø ja. Skal komme med mer kommentar om det når jeg har spist mer.

__________________
The Shrinking Line





Shrinking Line er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 23:03   #7
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kokosbrød - Bilder

Det så godt ut!

Jeg har ikke rotet meg til å prøve melet enda jeg...

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 10:19   #8
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Kokosbrød - Bilder

Eg kjøpte også kokosmjøl no nyleg, og har googla meg fram til ei oppskrift som eg meiner må vere den same som denne. Brødet liknar veldig det du har laga i alle fall.
Det smakte på ingen måte dårleg, om enn litt uvant, men konsistensen vart litt meir kakeaktig enn brødaktig, det mangla lim på eit vis. Samstundes så synes eg det var litt tørt. Så eg trur eg skal prøve igjen med meir væske og fiberhusk i tillegg, kanskje konsistensen kan utbetrast litt. Gøy å eksperimentere!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 12:02   #9
Shrinking Line
Medlem
 
Shrinking Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
Innlegg: 277
Shrinking Line er ny på veien

Sv: Kokosbrød - Bilder

Må si at mitt er veldig fast og fint, men ikke for fast.

Men prøv og rapporter

__________________
The Shrinking Line





Shrinking Line er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 12:03   #10
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Kokosbrød - Bilder

Ja fast og fint vart det, men mitt vart altså kanskje litt VEL fast. Som eg nemnde på bloggen din så har eg prøvd å tørke eit par-tre skiver av brødet for å teste om det går å bruke til panermjøl. Det er ikkje så enkelt å få tak i bacongull her nemleg.
Skal prøve å eksperimentere litt meir i helga!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 12:10   #11
Shrinking Line
Medlem
 
Shrinking Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
Innlegg: 277
Shrinking Line er ny på veien

Sv: Kokosbrød - Bilder

Så ikke at du hadde vært innom der. Skal ta en titt.

Håper det bruke. Jeg sliter litt jeg og, men har funnet en asiatisk butikk som importere fra Danmark. Kanskje ta en titt der, de bruker det nemlig i matlaging en del.

__________________
The Shrinking Line





Shrinking Line er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 13:13   #12
trinelis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Alder: 38
Innlegg: 5
trinelis er på en erverdig vei

Sv: Kokosbrød - Bilder

er kososmel d samme som kokosmasse?

trinelis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo,atkins Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 13:45   #13
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Kokosbrød - Bilder

Opprinnelig lagt inn av trinelis, her.

er kososmel d samme som kokosmasse?

Nei, det er ikkje det same. Kokosmjøl ser ut som "vanleg" mjøl, og er tørt i konsistens, kokosmasse opplever eg meir fettete, om det gir meining.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 13:23   #14
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kokosbrød - Bilder

http://www.vitavalens.no/shop.asp?p=...gActive=bilde2


Sist redigert av ada-emilie : 17-04-10 kl 13:56.
ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 13:58   #15
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kokosbrød - Bilder

http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ead.php?t=8794

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 14:27   #16
Shrinking Line
Medlem
 
Shrinking Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
Innlegg: 277
Shrinking Line er ny på veien

Sv: Kokosbrød - Bilder

Jeg går på det som står på pakken. Kokosmelet jeg har er fra Aman Prana. Det er 4 karber pr 100g

__________________
The Shrinking Line





Shrinking Line er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 18:51   #17
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kokosbrød - Bilder

Høres flott ut. Da er det mest proteiner i det av alt.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 15:19   #18
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Kokosbrød - Bilder

OK. Førstegongseksperimentering med kokosbrød.

Eg la til 2ss fiberhusk, halv teskei jbkm og 3dl vatn. Prøvde meg litt fram med vatnet, og enda opp med 3dl vatn. Brødet heva ganske fint og såg bra ut. Steikte det vel ein time på anbefalt temperatur. Skar av skalken fordi eg var nyfiken, og brødet var VELDIG fuktig inni. Det smakte godt, men som sagt VELDIG fuktig og ein smule gummiaktig. Trur det hadde vore nok med 2dl vatn, kanskje til og med 1,5dl. Smaken var bra, men det ville jo aldri bli ferdigsteikt, så mykje væske som var i det. Eg enda opp med å skjere opp skiver av brødet og tørke dei som kavring i omnen. Smakar godt, men må framleis jobbe med konsistensen.
Hadde kanskje gjort seg med glutenmjøl?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 16:37   #19
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Kokosbrød - Bilder

jeg ville ha byttet ut vannet med 1 dl rømme...og 0 JBK...kansje en tanke mer fiberhusk?

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 16:55   #20
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kokosbrød - Bilder

Hva slags kokosmel har du brukt? På mitt kokosmel står det 65 g. karbohydrater pr. 100 g. (Fra Tropical Traditions). Jeg la på meg ganske raskt etter noen dager med kokosmel-bakst...

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 19:41   #21
Shrinking Line
Medlem
 
Shrinking Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
Innlegg: 277
Shrinking Line er ny på veien

Sv: Kokosbrød - Bilder

Jeg bruker et kokosmel fra Aman Prana. Det er 4 karber pr 100g

__________________
The Shrinking Line





Shrinking Line er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 19:51   #22
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Kokosbrød - Bilder

Takk Nannah, skal teste ut! Men bur saman med ein som ikkje vil ete rømme, så vil du tru cottage cheese kan vere eit alternativ?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 20:06   #23
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Kokosbrød - Bilder

Her er min variant (grunnoppskrift):

5 store egg
4 ss sukrin
Litt stevia
1/2 boks creme fraiche
75g meierismør/cocosa
100 g mandelmel
50 g kokosmel
4 ss fiberhusk
2 ts bakepulver

Pisker egg og søtt så fluffy som jeg kan få det (nesten eggedosis), så pisker jeg inn creme fraiche og rører inn smør. Blander mel, fiber og bakepulver før jeg rører det inn og får en seig, klissete røre. Ser omtrent ut som bildene i tråden. Har det i en 1-liters form kledd med smurt bakepapir som steiker det i ca 50 min ved 180 grader midt i ovnen. Tror jeg skal øke mengden fiber husk, men da må jeg kanskje ha mer væske i. Har funnet ut at brødet har totalt 16-18 karber.

Det blir ikke sånn veldig søtt siden jeg bruker salta smør, men det er en fin grunnoppskrift og helt greit kakebrød.

Til variasjon kan man tilsette litt vaniljeessens og mer søtt, da blir det mer kake. Kan også tilsette masse kanel, kardemomme, ingefær, litt nellik og pepper/chili - da får man deilig krydderkake. Jeg bruker en del krydder sånn at det blir litt sterkt og biter litt i fra seg.

Har tenkt til å prøve å kutte ut det søte og prøve med litt ost og oregano/basilikum evt salt. Tror det kan bli godt

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out



Sist redigert av Lillemy71 : 21-04-10 kl 20:07. Årsak: teksteditering
Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 20:11   #24
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Kokosbrød - Bilder

Opprinnelig lagt inn av Odinzee, her.

Jeg bruker et kokosmel fra Aman Prana. Det er 4 karber pr 100g

Det jeg også bruker og det er faktisk kokosfiber, så man får i seg masse såkalla uløselige fiber i tillegg til at det smaker godt. Jeg bruker det til alle mulige kaker og vaffler. Har ikke lagt på meg, men jeg spiser heller ikke ubegrensa av slik bakst.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 23:01   #25
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kokosbrød - Bilder

Opprinnelig lagt inn av Odinzee, her.

Jeg bruker et kokosmel fra Aman Prana. Det er 4 karber pr 100g

Jeg skjønner ikke helt hvordan det kan sprike så veldig fra 65 til 4 karber. Kokosmel er vel kokosmel uansett merke...? *forvirret*

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bilder! Hyper Lavkarbo generelt 84 22-08-13 12:19
Som jeg så ut før (nye bilder) LenaBeatrice Mer enn 30 kg overvekt 26 28-07-09 19:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no