Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Drikker du vin?

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-03-10, 23:32   #26
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Drikker du vin?

Vin er altfor godt - så lysten til å se på dette er ikke stor. Men det er sant det som Chunky skriver: Jeg er jo opptatt av hva jeg og mine putter i oss. Skal se på den etter at jeg er ferdig med jobben.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 19:08   #27
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du vin?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.



Jeg skal sette vin i løpet av helga! Både hvit og rød!

Da er rødvinen ferdig! den ble knallgod! Jeg lot den gjøre helt ut og sukra den opp igjen med kunstig sukker.. INGEN som har merket noe! Så nå har jeg rødvin med omtrent 0 karber i kjellern. Hvitvinen er ikke helt ferdig. men gjør det samme med den.. Lar den gå ut gjæra og heller søter opp igjen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 20:16   #28
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du vin?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Da er rødvinen ferdig! den ble knallgod! Jeg lot den gjøre helt ut og sukra den opp igjen med kunstig sukker.. INGEN som har merket noe! Så nå har jeg rødvin med omtrent 0 karber i kjellern. Hvitvinen er ikke helt ferdig. men gjør det samme med den.. Lar den gå ut gjæra og heller søter opp igjen.

Hvordan vet du at den er utgjæret? Lar du den stå til det slutter å boble i gjærlåsen?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 20:16   #29
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du vin?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hvordan vet du at den er utgjæret? Lar du den stå til det slutter å boble i gjærlåsen?


Ja, og noen dager etter det.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 20:17   #30
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du vin?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Ja, og noen dager etter det.

Samt at jeg måler på ochselvekta (eller hvordan det skrives). Når den viser -8 kan jeg være bra trygg på at vinen har brukt opp alt sukkeret.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 02:22   #31
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du vin?

Jeg har fått to ny favorittviner, anbefalt av en flink polmann, og som jeg i ettertid har oppdaget er laget på biodynamisk dyrkede druer, begge to!

L'antico di Burchino 2008 kr 124,- En Chiantivin, kraftig og smakfull, til kjøttretter, men god alene også.

Asinoi 2008 kr 110,- en lettere og slankere vin, men fortsatt med mye smak, passer godt alene, til fugl, kjøtt og i følge påskrift på flaska også fisk.

Anbefales!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 23:17   #32
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du vin?

Er blitt en kløpper med hjemmevin jeg!

Har laget 4 dunker til nå; to røde og to hvite. Og sambo har laget tre dunker øl. NYDELIG ble det! Anbefales!! (Eller kanskje man ikke kan det?? )

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 22:24   #33
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du vin?

Og nå har jammen sambo satt en dunk til med øl! Vi begynner bli selvforsynte på alkohylområdet . Og det BLIR godt, for veileder og læremester er skandinavisk mester i ølbrygging...

Så nå har vi to mørke og to lyse typer øl oooog to hvite og to røde viner.

Det er faktisk moro!!

Og jeg er sukkertilsetningskonsulenten. I vinene har jeg tilsatt sukker slik at det er er ca 1.5 karber pr liter. Angående ølet har jeg ikke medbestemmelsesrett.....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
vin


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Drikker? Jabba Spørsmål og svar 11 28-01-09 16:57
Hva drikker du? Neptun-86 Generell diskusjon 16 03-05-08 20:21
Hva drikker man i ED? Vibeke-67 Eurodiett 8 19-04-08 00:11
Drikker du brus? Summer Generell diskusjon 14 02-09-05 19:43
Hva drikker man? Elisabeth25 Lavkarbo generelt 4 29-06-05 22:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no