Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Pizza Bunn

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-04-05, 15:10   #1
Valnøtt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 46
Innlegg: 2
Valnøtt er på en erverdig vei

Pizza Bunn

Hei alle sammen. Dette er mitt første innlegg. Men jeg har brukt denne siden ganske aktivt de siste mnd. Så nå var det på tide å melde meg inn.

Leser mange oppskrifer på pizzabunn. Og jeg blir litt usikker på den oppskrifen jeg bruker. Jeg har kjøpt Atkins mel, og baker pizzabunn av det melet. Bytter ut hvetemel med atkins. Og det er jo bare kjempe godt.
Det står på pakken at det passer i fase 1 til 4. Stemmer det eller?? Er det noen andre som har erfaring med dette melet? Jeg som har spist denne pizza`en med god sammvittighet..

Takk for svar..

Valnøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 15:18   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Dersom det står på atkinspakken at den passer i fase 1-4, så gjør det nok det..
Så du kan nok kose deg med goood samvittighet tenker jeg..

Grattis med første innlegg! (det var vel ikke så skummelt vel? )
Velkommen!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 16:45   #3
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Velkommen hit Valnøtt!

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 16:47   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

velkommen valnøtt

jeg har jo bakemix stående i skapet
tror det blir pizza på meg til uken



__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 16:50   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jøss, så den er god altså? Jeg har også bakemixen i skapet men har ikke fått brukt den enda, kjøpte den for flere måneder siden.... Må nesten prøve. Du bruker altså en helt vanlig oppskrift med vann, olje og gjær, og bytter ut hvetemelet med bakemix? Samme mengdeforhold?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 16:52   #6
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

man skal bruke litt mindre mix, men det står på pakka, tror jeg

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 22:24   #7
Valnøtt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 46
Innlegg: 2
Valnøtt er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jøss, så den er god altså? Jeg har også bakemixen i skapet men har ikke fått brukt den enda, kjøpte den for flere måneder siden.... Må nesten prøve. Du bruker altså en helt vanlig oppskrift med vann, olje og gjær, og bytter ut hvetemelet med bakemix? Samme mengdeforhold?

Ja,det er veldig godt. Bytter ut bare hvetemelet med atkins. Jeg lar den heve i ca.30minutter. Deigen blir litt "gummi" og er litt vanskelig å få kjelve den ut.Må bare jobbe litt med deigen. Smaker utrolig bra. Jeg har baket med proteinpulver og soyamel.Dette kan ikke sammenlignes. Da må dere bare prøve.Jeg får 3-4 pizzabunner ut av en boks mel.

Valnøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 30-04-05, 16:49   #8
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

pizza forsøket idag ble vellykket

1 egg
en goood dæsj olje
en håndfull atkins bakemix
en halv håndfull soyamel
litt speltmel
litt vann til konsistensen er passe.

jeg kjevlet ut bunnen under plastikk-folie
jeg stekte bunnen et par minutter uten fyllet så lasset jeg på masse fyll

det ble godt

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-05, 17:09   #9
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Hmm, jeg er pizzaekspert:-) og har prøvd bakemixen til det,og er ikke helt enig i at den er så god,men jeg har enda ikke funnet en pizzabunn jeg er fornøyd med.

Og ja har du prøvd å bake pizza med soyamel???? Og proteinpulver. Grøss og gru.

Soyamel kan etter min mening kun brukes i bakevarer som gir smak,som ved tilsetting av nøtter kli kakao osv.osv. For soyamel smaker ikke godt.

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 30-04-05, 17:12   #10
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

det var derfor jeg hadde masse basilikum og oregano i deigen
den smakte selvsagt ikke som italiensk hvetemelspizza, men den smakte ok

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-05, 17:18   #11
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Aline

det var derfor jeg hadde masse basilikum og oregano i deigen
den smakte selvsagt ikke som italiensk hvetemelspizza, men den smakte ok

Ja det er akkurat det jeg mener,ser du hadde litt speltmel i og det har jeg også prøvd for å få litt mer riktig pizzabiunnsmak,men en må faktisk halvblande for at det skal bli brukanes,og hadde jeg vært deg ville jeg kutta ut soyamelet,det har en tendens til å bli veldig brunt og lager usmak,tåler lite varme,bruk soyaprotein i stedet.

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 30-04-05, 17:24   #12
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

eneste grunnen til at jeg hadde i soyamelet var for å drøye atkinsmelet dyyyrt
hadde nok i like mye speltmel som bakemix.. men jeg målte ikke, jeg bare hev oppi

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-05, 17:44   #13
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

hvor sekger dem atkins bakemix i norge da????

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 11-06-05, 18:34   #14
Gir
Seniormedlem
 
Gir sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 45
Innlegg: 610
Gir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snill

Bakemix

Opprinnelig lagt inn av luringen

hvor sekger dem atkins bakemix i norge da????

De selger bakemiksen i Maxi-butikkene, en del vanlige Ica-butikker, og kanskje Mega (selv om jeg ble litt usikker når jeg tenkte meg om på den siste...)

__________________
Folk som sier de sover som et barn, er som regel barnløse

Delmål:


Gir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gudene vet .... Jeg vet ikke Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pizza! dingpot Bakst 14 14-04-05 23:45
Ny pizza fra fedon Kristian Generell ernæringsdebatt 26 15-02-05 01:01
Standard ostekake med og uten bunn Marianne Bakst 2 07-01-05 17:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no