Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Den store grilltråden!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-04-12, 19:02   #1
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Den store grilltråden!

Da er vi ferdig med påsken, og det betyr at grillsesongen er rett rundt hjørnet. For de som ikke startet i februar allerede da.

Hva griller du? Hvordan griller du? Hva slags grill har du? Griller du på kull, briketter, tre, gass?

Del tips, oppskrifter, erfaringer!

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 19:05   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: den store grilltråden!

Finnes en flott stor grill-tråd her fra før da: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32781

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 19:33   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Den store grilltråden!

Griller på kull/bål.

Liker å grille mye rart, fisk griller jeg i folie sammen med grønnsaker som purre, paprika, selleri, løk, brokkoli el.l. Biff er jo veldig godt da, koteletter eller fylt kyllingfileet.
Det enkle er ofte det best, på tur er det ofte noe kjøtt eller pølser som grilles på spyd og nytes med tilbebør rett fra pinnen.

Anbefaler absolutt å lese tråden fra i fjor ja!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 19:38   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Den store grilltråden!

Denne er lekkert tilbehør til mye

Feta og chillikrem

200 gram fetaost
2 hvitløkfedd, hakket
Ca ¼-½ rød chili, hakket
Litt hakket persille
2-3 ss creme fraiche

Kjør alle ingrediensene i en foodprosessor, til alt er godt blandet. Ha kremen i en skål, pynt gjerne med litt chili og persille, og server som tilbehør til grillmat, for eksempel.

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 20:08   #5
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Den store grilltråden!

Den kremen virker veldig god!

Her i gården brukes bålpanne og ved. Den gamle kulegrillen skal gjøres om til røykeovn. Har to eple- og to kirsebærtrær som er hogget opp og skal benyttes.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 12:50   #6
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Den store grilltråden!

Grillspyd! Man trer bare på kjøtt og grønnsaker/sopp vekselvis på spyd, og pensler med olje. salt og krydder etter ønske.

Pleier å servere med tomatchutney (skal se om jeg klarer lage lavkarboversjon av denne), hjemmelaget pesto og aioli

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 13:10   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Den store grilltråden!

Vi har elektrisk grill, men drømmen er å lage et koselig område i hagen med bålpanne med grillrist. Jeg synes maten smaker bedre på kull eller ved fremfor strøm og gass.

Vil ha en slik en!!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 13:17   #8
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Den store grilltråden!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.


Vil ha en slik en!!!!

Vi har en slik! Med en jæskla stor kaffekjele også. Skal nok kjøpe en gryte til å henge på den også. Anbefaler den på det varmeste (bokstavelig talt)

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 13:25   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Den store grilltråden!

Vi har slik:

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 13:59   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Den store grilltråden!

Vi har en kulegrill vi! 89.90 på Europris. Og jeg eeeelsker den.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 14:16   #11
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Den store grilltråden!

Vi har en slik en vi også. Den skal gjøres om til røykeovn i år.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 01:33   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Den store grilltråden!

En bærbar turgrill, en kulegrill og en gassgrill. Og endelig en svær veranda å grille på! Og halve er overbygd så vær er ingen hindring. I sommer skal ALT grilles!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 08:47   #13
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store grilltråden!

Om jeg skulle grille ville jeg grillet ørret i folie og store biter av løk, squash og paprika på spyd. Men jeg har ikke grill.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 11:07   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Den store grilltråden!

Gassgrillen har forresten sidebrenner, så satser på litt skikkelig wokking også.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 13:17   #15
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Den store grilltråden!

Her må jeg få gode tips! Vi skal flytte til et sted med stor nok terrasse til grill, så har planer om å bli grilldronning i sommer!

Det er bare tillatt med gass/elektrisk der vi skal flytte, så blir nok en gassgrill på oss!

Noen som har prøvd spon på gassgrill for litt mer autentisk smak?

Noen tips til gode budsjettgriller? Ikke såå avansert som Gerd sin

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 11:28   #16
AntoniaM
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 110
AntoniaM er ny på veien

Sv: Den store grilltråden!

Jeg er veldig glad i å grille scampi - de blir nydelige på grillspyd. Fint som forrett!

Jeg kjøper de rå og bruker de av og til "naturell" og av og til lager jeg en egen marinade (gjerne med sitrus/dill).

AntoniaM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 11:52   #17
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Den store grilltråden!

Vi griller bare på gassgrill vi
Ikke noe tvil om at det er en egen kos med kull, bålpanner etc, men for oss så er det mest praktisk med gass. Vet aldri når mannen kommer hjem, og da er det sabla enkelt å grille på veldig kort varsel
Grillmat er nam-nam. Håper bare tempen stiger litt så vi kan begynne snart.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store matvaretabellen ... nightly Lavkarbo generelt 1 17-11-11 12:06
Store IFA Bells Ketolysekuren 16 19-03-11 10:08
Store havregryn Amica Spørsmål og svar 9 03-05-08 20:00
Store Ifa MokkMokk Lavkarbo generelt 2 23-03-08 14:20
Store IFA Angar Ketolysekuren 6 15-01-08 09:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no