Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg er litt redd, spiseforstyrrelse-bakgrunn ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-01-10, 02:01   #1
hotmama
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 5
hotmama er på en erverdig vei

Jeg er litt redd, spiseforstyrrelse-bakgrunn ...

Hei godtfolk!

Er medlem f.o.m idag og har lest litt om ketolysekuren som jeg er svært spent på. Fødte for 5 mnd siden og har tatt av 20 kg noe jeg er fornøyd med, ingen spesiell kur. Har 15 kg igjen og vil gjerne bli kvitt disse til sommeren (gikk opp svimlende 35 kg. Skal kjøpe boken men har en ekkel følelse når det gjelder å spise mat når man skal ned, har slitt med spiseforstyrrelse og er LIVREDD for å legge på meg med kuren istedet for å ta av. Kjenner til grunnen til vekttap og vet min tankegang er tullete..En annen ting som bekymrer meg er at jeg ikke går ned i vekt hvis ikke jeg spiser nok fett, er igrunn småspist av meg. Har ingen særlige problemer med godt o.l men elsker frukt og grønt og er så skremt av at jeg ikke lenger kan spise dette hvis jeg begynner på kuren. Trener en god del gjør jeg også og drikker minimum 2,5 liter vann om dagen. Dere virker alle så flinke, hadde vært hyggelig å blitt kjent med noen andre nye kanskje!

hotmama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 08:27   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er litt redd, spiseforstyrrelse-bakgrunn ...

Velkommen

Skjønner du er litt redd jeg....
Men hvorfor ikke sende en PM eller mail til Torkil (grunnleggeren av ketolyse kuren) og forklare situasjonen.. (kontaktinfo her: http://forum.lavkarbo.no/member.php?u=935 )
Han har kanskje noen ideer og tanker ( som lege)?

Uansett, lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 11:20   #3
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er litt redd, spiseforstyrrelse-bakgrunn ...

Hei
Hvis du velger ketolysekuren, bør du følge den "Etter boken" og ikke eksperimentere for mye med varianter. Heldigvis er spiseforstyrrelser ikke forekommende som følge av ketose meg bekjent. Tankene om mat kommer i bakgrunnen når man er i ketose, altså blir man ikke så opptatt av mat som når man følger kurer som basere seg på å spise svært lite og mager mat. Sulten er borte eller sterkt redusert noe som gjør det lett å følge konseptet.
Siden du allerede har gått ned en del, (mye faktisk;-) kan du ikke forvente en pangstart med ketolyse, men må regne med rundt et kilo +/- pr uke.
Sats på å spis mat og hold deg unna sjokolader, barer,m drops , kaker etc med kunstige søtningsmidler. Da lærer du å spise - og leve av - mat. Det gjør det mye lettere med vektstabilisering etter slankekuren.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar

Emneord
fett, forstyrrelse, redd, spsie


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Litt redd for fett?! Snehvit Ketolysekuren 11 18-02-09 17:05
Jeg er litt redd for Lindberg Pearl Dr Lindbergs 12 02-02-09 20:18
Kjenner at jeg er litt redd..... therese1972 Eurodiett 2 21-08-06 11:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no