Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Vondt i kroppen etter utskeielse

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-01-08, 19:25   #1
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Vondt i kroppen etter utskeielse

Er det vanlig? Har vondt under huden i stortsett hele kroppen, sånn øm følelse som om jeg skulle hatt blåmerker overalt. Det begynte etter julaften og det kjempe påfyllet av sukker den dagen. Ikke blitt bedre i dag, etter jeg har lagt om igjen, men det tar kanskje litt tid da. Tenker at det kanskje er hormonforstyrrelse el? Synes det er litt skummelt...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 19:32   #2
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Vondt i kroppen etter utskeielse

Jeg vet ikke nøyaktig hva som er årsaken, men vet bare fra meg selv, at etter jeg sluttet med sukker/karbohydrater/kaffe, har jeg gått rundt i en rus av velvære. Har det litt som om jeg er "på noe"; morfin, noe kraftig smertestillinde. Vet ikke, men å være total smerte-/ubehag-fri gir eufori i kropp og sjel. Tror omtalte ting her skaper mye syre i kroppen, og det gir smerter av ymse slag. Det kan også sikkert være noe med hormonbalansen, det hele henger jo sammen. Kjenner et par overvektige sukkervrag, og de har smerter og ubehag av kronisk karakter.

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 21:19   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Vondt i kroppen etter utskeielse

De mer eller mindre fluffy av "alternativmedisinerne" snakker jo om syrenivå og hva sukker gjør med kroppen og sånn? Mange kilo vann er IKKE godt i vevet, for det første, pH'n din er sikkert forandret, kroppen er ikke happy. En aldri så liten nilling i noen dager får vel mye snudd? Og du tok vel ketosetablettene igjennom alle utskeielsene dine???

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 21:30   #4
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Vondt i kroppen etter utskeielse

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

De mer eller mindre fluffy av "alternativmedisinerne" snakker jo om syrenivå og hva sukker gjør med kroppen og sånn? Mange kilo vann er IKKE godt i vevet, for det første, pH'n din er sikkert forandret, kroppen er ikke happy. En aldri så liten nilling i noen dager får vel mye snudd? Og du tok vel ketosetablettene igjennom alle utskeielsene dine???

Niks... Gjennom halve, for jeg gikk tom. Skal ut å kjøpe i morgen tidlig... Takk for svar begge to, det er jo minst 5 kg vann på en uke som har samlet seg i kroppen, ikke rart den blir litt "sur"...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 21:44   #5
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Vondt i kroppen etter utskeielse

Da tipper jeg på at kroppen gir et lettelses sukk når du får tilskuddene igjen! Atkins (min nye helt) er svært sterk i målet når det gjelder tilskuddene og utskeielser, "skal man uttpå så ta ihvertfall tilskuddene dine". For uten krommen og sinken så blir det jo helt koko i sukkersøtheten, og uten magnesiumen får du vondt i deg

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 21:56   #6
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i kroppen etter utskeielse

høres ikke noe særlig ut. Jeg har aldri opplevdt noe sånt, selv om jeg har hatt mine høykarbo dager disse årene jeg har levd på lavkarbo.

"eneste" sor sker for meg er at jeg får den vanlige helsbrannen, hodepina og sure magen

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 08:37   #7
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Vondt i kroppen etter utskeielse

egen erfaring etterhvert som kroppen blir mer og mer vant med minimum karbo:
Magen tåler lite karbo og spes ikke uten å komme sammen med annen mat
Sukker gir utslett, belegg på tennene

Jeg er ikke ute etter å være i/nære ketose for annen grunn enn at energinivået er høyere da. Men nå tåler jeg nesten for lite karbo. Blir jo rar i magen av et eple nå...og mors småkaker var jo rene drepen.

hva skjer om man spiser litt mer karbo enn det man maksimum kan spise for å være i ketose ?

Forresten, med lavkarbo har jeg aldri vært så stabil i magen som nå. trenger ikke spise regelmessig engang.

Dessuten forstår jeg at å gå på ketoner krever mindre oksygen til forbrenningen. Større utholdenhet og lavere grad av oksidering. Det må jo være rett og slett sunt...

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 08:40   #8
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Vondt i kroppen etter utskeielse

Kan være vannansamlinger?

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 09:54   #9
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Vondt i kroppen etter utskeielse

Opprinnelig lagt inn av Eilan, her.

Kan være vannansamlinger?

Ja, det tror jeg at det er! Har kjent at kroppen har vært full av vann den siste uken, vondt og sprengende!
Jeg er nesten helt fin igjen i dag, kom fint i gang med ketolyse i går, ingen abstinenser i det hele tatt. Bare ved godt mot, og i dag var vekten 700 gr mindre enn i går. Jeg gikk med staver i går og trente på kvelden. Så dette er tydelig min måte å reagere på høykarbo, derfor er det ett avsluttet kapittel i mitt liv!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 15:32   #10
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Vondt i kroppen etter utskeielse

Farvel høykarbo!

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 16:04   #11
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Vondt i kroppen etter utskeielse

Opprinnelig lagt inn av Eilan, her.

Farvel høykarbo!

Helt klart

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
Gikk ned i vekt etter STOR utskeielse melene Lavkarbo generelt 14 03-09-04 11:05
Matvare inntoleranser: Hvorfor hver enkelt trenger en unik diett HP Atkins kosthold 0 15-07-04 22:45
Vann i kroppen MHM Generell diskusjon 23 03-07-04 18:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no