Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Hva spiser deres barn i løpet av en dag?

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-01-11, 12:43   #1
smiley75
Juniormedlem
 
smiley75 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Vestlandet
Alder: 48
Innlegg: 26
smiley75 er på en erverdig vei

Hva spiser deres barn i løpet av en dag?

Har to barn på 5 og 7 år, blir mye brødskiver på minsten, mest knekkebrød på eldstejenta. Prøver å variere litt i matboksen med kylling og fullkornspasta, men trenger mer alternativer til brød/knekkebrød og tips til middags mat.

Takknemlig for alle svar

__________________


smiley75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 13:17   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser deres barn i løpet av en dag?

Snuppa her i huset er 11 år. Hun elsker matpakker med ostebiter, biter av fiskekaker, små kjøttboller, røklaks, spekeskinke, morpølse, middagsrester osv. Hun skal jo ikke være i ketose, så hun får også små gulerøtte, sukkererter, en liten boks mais, frukt i biter...
Hun får ofte brødskiver også, men da er det med mye pålegg og alltid noe ekstra uten så mye karber.

Her er en tråd om barns matpakker!

Til middag prøver vi å ha mest mulig rent kjøtt/fisk. Jeg spiser grønnsaker til, gubben pasta/ris/poteter og ungene (sønn på 17 også) spiser det de vil ha den dagen!
Som oftes blir det ikke mye pasta/ris/poteter på dem! Noen dager spiser de nesten bare kjøtt/fisk, andre dager grønnsker og innimellom litt av alt etc.
Er jo ikke nødvendig å lage 2 middager, man kan bare variere tilbehøret litt mer.

Har du sett på Gerds middagsoppskrifter med tilbehør eller denne tråden?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 13:40   #3
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva spiser deres barn i løpet av en dag?

Poppis hos oss er disse små salat-pølsene Sammen med slangeagurk og paprika (av alle ting). Kylling"salat" også; ikke salat, men oppdelt grillkylling, eplebiter til minsten, ostebiter til den store og paprika til begge. Små kjøttboller, kokte egg (Ida vil ha skive til, da, Kristian trenger ikke det). Må innrømme at de fleste matpakkene de får meg seg har brød Men jeg jobber med saken, jeg også

Edit: Glemte å skrive noe om resten av kostholdet deres, da
Lager lite ris/pasta/potet om dagen - lite motiverende for meg å ha slikt på bordet. Derfor spiser barna omtrent dobbelt så mye kjøtt og grønnsaker som de gjorde før Sliter litt med å variere kosten deres, siden det ikke er alt som godtas ukritisk (for å si det mildt). Typisk er det de usunne tingene som slår an; tomatsuppe, spaghetti, bake-potet osv. osv. Er ikke så lett og snu dette, men jeg prøver!

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal

Sist redigert av Camomilla : 05-01-11 kl 15:05.
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 14:33   #4
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Hva spiser deres barn i løpet av en dag?

Min er periodespiser og kan spise så lite som en skive på formiddagen og en liten porsjon middag og ikke noe mer.. Men dette er heldigvis bare i perioder. En typisk dag hos han er:

Han har med seg en eller 2 skiver i matboksen, kjøtt, grønnsaker og skyr. Han har som regel spist opp alt utenom skivene(skal kutte ned på de nå ja..)

Når han kommer hjem etter en lang dag på skolen ( fra kl 7 - 16), spiser vi middag. Det er ikke noe problem å kutte ris, eller pasta, men han får det innimellom. Bruker da brun ris og det liker han Han er kresen på grønnsaker, men liker gulrot, brokkoli, agurk, salat og noen få til, så det går mye i det til han.

Sunn tomatsupper som ser nesten ut som pose varianten kan lages. ta 2 bokser hermetiske tomater og ca 1 dl fløte og ta stavmikseren oppi så det blir en fin blanding. krydre og la det koke i ca 10 min Her har vi litt pølsebiter oppi

Til kvelds spiser han oppkutta grønnsaker, frukt og evt skyr hvis han ikke hadde det med seg på skolen.. Han drikker i tillegg kun vann i ukene, men får brus på lørdagskveld..

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 13:32   #5
C.K
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3
C.K er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser deres barn i løpet av en dag?

jeg har tre barn men tre forskjellige mat ønsker...

eldste, jenten min spiser brød mat og lite frukt og grønnt ( jeg skyller det på alderen- hun er 10 år - hun spiste bedre før )
Middagene går ned på nåde...

mellomste er tilhenger av fiske pålegg og spiser bare grove knekkebrød (ryvita) med makrell , kaviar , salsamakrell eller laks. eller smørost egg er også en favoritt.
han spiser en del gulerøtter epler og bannaner og brokoli.
middag spises det fulkornspasta og kjøttet eller protein skilden..

yngste kan leve på agurk, bannan og gulerøtter.
er ikke glad i brødmat kan spise knekkebød.
liker egg og ost.
middagene går ned på høykant

alle tre spiser en del syrnes melkeprodukt i form av yogurt , biola og aktivia.

C.K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkoponert Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 00:13   #6
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva spiser deres barn i løpet av en dag?

14 åringen er håpløs om dagen liker ikke ditt og liker ikke datt,men noe som alltid forsvinner er dressingen og salaten jeg lager .Blander seter rømme med sambal,litt tomatpure og litt flytende hermesetas. Dette bruker vi til alt av salat med tilbehør....
Ellers spiser hun egg og bacon eller omelett til frokost (dette liker jeg ) På skolen blir det noen ganger baguett og til middag spiser hun helst kylling eller reint kjøtt. Prøver å få henne til å spise mere grønnsaker,men der er hun vanskelig..

9 åring med ADHD spiser ALT og vil helst ha poteter,ris og pasta som tilbehør til middag,men jeg lesser på mere kjøtt og grønt,og han sier ikke noe .....ennå ,han liker kun fader martin dressing med rundt 5 karber,så det er helt greit for meg.Frokost blir ofte grove polarbrød med pålegg,men aldri noe med sukker i...Har begynt å lage litt smoothie nå og det elsker han og lillebror (kommer til å bli oftere frokost med det) Han drikker en liten flaske med appelsin juice på skolen hver dag, ellers sukkerfri saft

Lillebror har kraftig refluks så han styrer vi unna juice etc,men han drikker masse vann (flink ja) han spiser også polarbrød med diverse pålegg,gjerne egg,salami,servelat,ost (elsker ost på ALT) til middag er han veldig grei,for han elsker brokkoli og jordskokk,syns blomkål er ok og kjøtt, kylling etc.Han får også frukt i barnehagen.

Av 5 personer i dette huset er det kun jeg som digger fisk så 1-2 dager i uka spiser vi fisk = unga spiser fiskepinner (som ikke er fisk) og jeg spiser ofte laks eller kolje

Vil de ha youghurt lager jeg en blanding med tyrkisk youghurt,litt syltetøy uten sukker og litt søtning,lillebror vil ha litt musli blanding oppi.

De spiser sjeldent godis midt i uka,dette er jeg streng på i forhold til han med ADHD,sjoklade pålegg lager jeg selv,men de spiser ikke dette ofte.

Jeg og gubben lever lavkarbo,så unga ligger sånn på midten . Lillebror sleit lenge med lav vekt og skulle inn på sykehuset (igjen) men etter 2 mnd på dette kostholdet la han på seg 2 kilo og de var strålende fornøyd,de mente også at vi klarte dette fint selv hehehe...
De får vitaminer hver dag og har snart rekord i å ikke bli syke av influensa/spysyke osv osv ,har aldri vært så frisk og rask jeg heller

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 16:24   #7
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Hva spiser deres barn i løpet av en dag?

Babyen spiser alt hun blir servert. Hun er et matvrak.

Storesøster på 4 år elsker "tallerken med forskjellige saker". Da får hun f eks litt ost, mandelsmør, peanøttsmør, sukkererter, gulrotstaver, banan, pære, havrefras i skål, nøtter og *hvajegnåhariskapet*. Ellers er hun småspist. Særlig blir hun småspist hvis det går for lenge mellom måltidene. Hva hun spiser i barnehagen har jeg overhodet ikke peiling på. Middag spiser hun greit av dersom hun har fått mat rett etter barnehagen. (Tidsfaktoren mellom måltidene er HELT avgjørende).

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 16:42   #8
Mat er min medisin
Medlem
 
Mat er min medisin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 52
Mat er min medisin er ny på veien

Sv: Hva spiser deres barn i løpet av en dag?

Guttungen på 1,5 år er hekta på økologisk bacon, nøttebrød, ferske bringebær og tran.

Makes me a happy panda

__________________
MAT ER MIN MEDISIN
http://www.facebook.com/pages/Mat-er...01285086597054

Ned 16 kg og 6 størrelser på 9 måneder med fett.
Mat er min medisin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fornuft og vitenskap Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 12:39   #9
ninaheg
Seniormedlem
 
ninaheg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.267
ninaheg har en fantastisk aura rundt segninaheg har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva spiser deres barn i løpet av en dag?

Eldste jenta mi på 8,5 år har de flotteste matpakkene på skolen sier hun.
Hun har med seg 1 brødskive med ulikt pålegg, alltid en form for frukt eller grønnsak, en babybell ost, noen hjerter (frokostblanding fra sverige, med eple og kanelsmak) og en riskake, andre hanger vil huna ha salat eller middagsrester. Også veldig glad i lavkarbovafler med smør og rårørsukker.

Minsten, gutten min på snart 6 år, er vanedyr.. han skal ha 2 skiver kneipp med skinkeost, det har han spist hver dag i barnehagen i 5 år.... at han ikke blir lei
Ellers får han med seg en yoghurt og en frukt (druer, kiwi, eple eller banan)


Til middag er jenta mi mest glad i karbohydratene og saus, mens gutten min er kjøtteter. Han skal bare ha kjøtt/fisk og saus.
Begge har vært slik siden de var rundt 2 år. Er ikke påvirkning fra vår side, de har bare funnet ut selv hva de liker. Vi oppfordrer alltid til å smake på all maten, det kan jo være smakene har forandret seg.

ninaheg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 18:50   #10
krepso
Juniormedlem
 
krepso sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Os i hordaland
Innlegg: 26
krepso er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser deres barn i løpet av en dag?

Jeg er vel av de helldige, har gutt på 8 1/2 år og jente på 6 1/2 år.
DE SPISER DET DE FÅR SERVERT. På skolen får de melk og frukt, har med seg matbokser med brød/knekkebrød eller gryn. I tilegg får de tomat/agurk/druer med seg.
Til middag spiser de det vi har (Kjøtt, fisk, kylling) Vi spiser middag litt sent så til kvelds blir det gjerne yoghurt. Lørdags snop der det eneste de er kresen på.

__________________


krepso er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 19:00   #11
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva spiser deres barn i løpet av en dag?

Jeg slår til med en gammel men god versjon:

Sitat:

THE TODDLER DIET

People are always on the lookout for a new diet. The trouble with most diets is that you don't get enough to eat (the starvation diet), you don't get enough variation (the liquid diet) or you go broke (the all-meat diet). Consequently, people tend to cheat on their diets, or quit after 3 days.
Well, now there's the new Toddler Miracle Diet.

Over the years you may have noticed that most two year olds are trim. Now the formula to their success is available to all in this new diet. You may want to consult your doctor before embarking on this diet, otherwise, you may be seeing him afterwards. Good Luck !!!
DAY ONE

Breakfast: One scrambled egg, one piece of toast with grape jelly. Eat two bites of egg, using your fingers; dump the rest on the floor. Take one bite of toast, then smear the jelly over your face and cloth.
Lunch: Four crayons (any color), a handful of potato chips, and a glass of milk (three sips only, then spill the rest).
Dinner: A dry stick, two pennies and a nickel, four sips of flat Sprite.
Bedtime snack: Throw a piece of toast on the kitchen floor.
DAY TWO

Breakfast: Pick up stale toast from kitchen floor and eat it. Drink half bottle of vanilla extract or one vial of vegetable dye.
Lunch: Half tube of "Pulsating Pink" lipstick and a handful of Purina DogChow (any flavor). One ice cube, if desired.
Afternoon snack: Lick an all-day sucker until sticky, take outside, drop in dirt. Retrieve and continue slurping until it is clean again. Then bring inside and drop on rug.
Dinner: A rock or an uncooked bean, which should be thrust up your left nostril. Pour Grape Kool-Aid over mashed potatoes; eat with spoon.
DAY THREE

Breakfast: Two pancakes with plenty of syrup, eat one with fingers, rub in hair. Glass of milk; drink half, stuff other pancake in glass. After breakfast, pick up yesterday's sucker from rug, lick off fuzz, put it on the cushion of best chair.
Lunch: Three matches, peanut butter and jelly sandwich. Spit several bites onto the floor. Pour glass of milk on table and slurp up.
Dinner: Dish of ice cream, handful of potato chips, some red punch. Try to laugh some punch through your nose, if possible.
FINAL DAY

Breakfast: A quarter tube of toothpaste (any flavor), bit of soap, an olive. Pour a glass of milk over bowl of cornflakes, add half a cup of sugar. Once cereal is soggy, drink milk and feed cereal to dog.
Lunch: Eat bread crumbs off kitchen floor and dining room carpet. Find that sucker and finish eating it.
Dinner: Drop pieces of spaghetti onto back of dog, insert meatball into ear. Dump pudding into Kool-Aid and suck up with a straw.
REPEAT DAYS AS NEEDED!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 19:28   #12
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser deres barn i løpet av en dag?

Megvel . har dere vært og observert i vårt hjem?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 19:30   #13
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser deres barn i løpet av en dag?

Man føler seg liksom så utrolig bra når ungen ikke spsier NOE av middagen - i dag fiskeboller i hvit sau som jo BØR være nammnamm for jenta på 18 måneder, men løper rett ut på kjøkkenet og stapper tørr hundefor i munnen

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 08:26   #14
ninaheg
Seniormedlem
 
ninaheg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.267
ninaheg har en fantastisk aura rundt segninaheg har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva spiser deres barn i løpet av en dag?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Man føler seg liksom så utrolig bra når ungen ikke spsier NOE av middagen - i dag fiskeboller i hvit sau som jo BØR være nammnamm for jenta på 18 måneder, men løper rett ut på kjøkkenet og stapper tørr hundefor i munnen

Barn i den alderen liker at maten knaser litt, prøv med noen rå grønnsker ved siden av middagen som hun kan knaske på, eller litt knekkebrød ved siden av. Selv om det ikke alltid passer sammen i middager, så blir det spennende mat for jenta di
Jeg pleide ofte å trykke ut former av grønnsaker, hjerte gulrøtter, blomster agurker, stjerne kålrot ol så ble det enda mer spennende. Den dag i dag liker ungene at agukren er som et hjerte på brødskiva og ha gulrotstrimler ved siden av maten.
Tenk kreativt

ninaheg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 08:56   #15
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva spiser deres barn i løpet av en dag?

Når det kommer til barnas mat, stresser jeg så lite som mulig. Matlysten deres kommer og går, noen ganger spiser de masse, andre ganger lite. Ungene våre spiser brødmat en del, men eldstejenta på 6 år pleier faktisk ha salat med på skolen, dette fordi mannen lager salat, og da vil hun også ha, så da lager han til henne også. Ellers spiser de jo variert pålegg, nå har det gått i salami her i huset. Middagen blir lavkarbo, som vi spiser, hender jeg koker opp noe fullkorsnpasta til de

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 09:05   #16
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva spiser deres barn i løpet av en dag?

Opprinnelig lagt inn av ninaheg, her.

Barn i den alderen liker at maten knaser litt, prøv med noen rå grønnsker ved siden av middagen som hun kan knaske på, eller litt knekkebrød ved siden av. Selv om det ikke alltid passer sammen i middager, så blir det spennende mat for jenta di
Jeg pleide ofte å trykke ut former av grønnsaker, hjerte gulrøtter, blomster agurker, stjerne kålrot ol så ble det enda mer spennende. Den dag i dag liker ungene at agukren er som et hjerte på brødskiva og ha gulrotstrimler ved siden av maten.
Tenk kreativt

Så smart du er
Hadde jeg ikke klart å tenke ut engang...minstemann spiser ALT jeg lager og lever som meg og gubben og han har lagt på seg 2 kilo (takk for det ellers hadde det blitt sondemating) men storebror er ikke så glad i grønnsaker,så han skal jeg trykke ut grønnsaker til Han har ADHD og sliter veldig med det.så fra i dag prøver jeg litt strengt kosthold på han,han fikk smoothie til frokost og nøttebrød med skinke i matpakka,og han var overraskende rolig når jeg kjørte han på skolen,satt til og med stille i bilen og spørte ikke om en million ting

Hva er lettest å trykke dem ut med ? har diverse redskaper her

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 09:53   #17
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva spiser deres barn i løpet av en dag?

Opprinnelig lagt inn av ninaheg, her.

Barn i den alderen liker at maten knaser litt, prøv med noen rå grønnsker ved siden av middagen som hun kan knaske på, eller litt knekkebrød ved siden av. Selv om det ikke alltid passer sammen i middager, så blir det spennende mat for jenta di
Jeg pleide ofte å trykke ut former av grønnsaker, hjerte gulrøtter, blomster agurker, stjerne kålrot ol så ble det enda mer spennende. Den dag i dag liker ungene at agukren er som et hjerte på brødskiva og ha gulrotstrimler ved siden av maten.
Tenk kreativt

Wow, superkreativ mor! (Ambisjoner sier jeg!)
I går spiste frøken dings åtte pølsekuler og melkeflaska si. Kulene anbefales forresten.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 09:54   #18
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva spiser deres barn i løpet av en dag?

Det kan vel stanses ut med sånne små kakeformer som for eksempel Nille fører for barn?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 10:49   #19
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser deres barn i løpet av en dag?

Lagde meg dissa sellerirot friesen som ble lagt ut under oppskrifter her i går.. Lillesnuppa fikk en smak og ville bare ha mer mer mer. De er jo litt sånn søtlige på smaken.. Hun syntes hvertfall de var helt knall.
Til middag spiste hun auberginekrem og grilla kylling som var surra i smør. Veldig populært det også..
Tidligere i uka spiste hun hjemmelaget tomatsuppe med kjøttdeig.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 11:29   #20
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser deres barn i løpet av en dag?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Man føler seg liksom så utrolig bra når ungen ikke spsier NOE av middagen - i dag fiskeboller i hvit sau som jo BØR være nammnamm for jenta på 18 måneder, men løper rett ut på kjøkkenet og stapper tørr hundefor i munnen

Trøst deg med at hundeforet er skikkelig næringsrikt i det minste.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 11:29   #21
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser deres barn i løpet av en dag?

Mitt inntrykk er også at de små liker mat med smak! Stella elsker krydret mat.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 11:30   #22
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser deres barn i løpet av en dag?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Wow, superkreativ mor! (Ambisjoner sier jeg!)
I går spiste frøken dings åtte pølsekuler og melkeflaska si. Kulene anbefales forresten.

De pølsekulene er kyllingpølser, ikke sant? *mistenksom*

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 12:48   #23
ninaheg
Seniormedlem
 
ninaheg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.267
ninaheg har en fantastisk aura rundt segninaheg har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva spiser deres barn i løpet av en dag?

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

Så smart du er
Hadde jeg ikke klart å tenke ut engang...minstemann spiser ALT jeg lager og lever som meg og gubben og han har lagt på seg 2 kilo (takk for det ellers hadde det blitt sondemating) men storebror er ikke så glad i grønnsaker,så han skal jeg trykke ut grønnsaker til Han har ADHD og sliter veldig med det.så fra i dag prøver jeg litt strengt kosthold på han,han fikk smoothie til frokost og nøttebrød med skinke i matpakka,og han var overraskende rolig når jeg kjørte han på skolen,satt til og med stille i bilen og spørte ikke om en million ting

Hva er lettest å trykke dem ut med ? har diverse redskaper her

Bruker små pepperkakeformer eller skjærer med kniv. Agurken er lett å dele i mange skiver, legge de oppå hverandre å skjære ut som et hjerte, og vips har du mange hjerter.
Hvis grønnsaken er tynn og ikke for hard så kan du også bruke platelina former (kjøp et eget sett som er til kjøkkenbruk)

ninaheg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 13:07   #24
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva spiser deres barn i løpet av en dag?

Sønnen min på snart 5 får to grove knekkebrød med masse smør og gulost eller kaviar til matpakke. I barnehagen får de vegetarisk mat med fokus på grønnsaker og et fruktmåltid daglig. Han sier egg er det beste han vet så det får han 2 av nesten hver dag etter barnehagen. Og like ofte får han forskjellige typer nøtter; mandler, cashew, valnøtter og hasselnøtter. De spiser han 1-2 dl av daglig. Innimellom får han pølser med lompe. Hos faren får han forskjellig vanlig middag annenhver dag. Han er ikke så glad i poteter, ris og pasta.Men glad i gulrøtter og ost. Synes ikke det blir så verst det han får i seg. Selv om det helt klart kunne vært forbedret ytterligere.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 13:14   #25
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva spiser deres barn i løpet av en dag?

Hehe, min femåring spiser også ikke mer enn 60% av det minsten på 16må gjør...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva spiser dere i løpet av en dag?? Tropika Ketolysekuren 45 13-12-10 07:15
Eksempler på hva dere andre spiser i løpet av en dag er ønskelig fleur Ketolysekuren 10 13-11-09 10:55
Hva spiser dere på generell lavkarbo i løpet av dagen? *pippi m gutt og jente* Lavkarbo generelt 5 11-06-09 12:34
Hva spiser dere i løpet av en dag? Vimpane Ketolysekuren 8 31-01-09 16:53
Jeg er på Atkins, hva spiser barna deres til lørdagsgodt? Princez Barns kosthold 1 09-01-08 02:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no