Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tillater dere å kose dere og eventuelt når?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-03-11, 13:56   #1
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei
Question

Tillater dere å kose dere og eventuelt når?

Og med hva?

Ja det lurer jeg på. I går ble det en sukkerfri sjokolade og jeg havnet på 14.17 kb i løpet av dagen. Det er det meste jeg har liggi på denne uken. Og i dag tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på "bounty".
Synes det er grusomt å sitte å se på at andre spiser noe når jeg vet hvor godt det smaker Men jeg har til nå klart det og er VELDIG stolt av meg selv.
Men nå lurer jeg på hva dere andre kosere dere med eller om dere er så standhaftige at dere klarer å styre unna alt som ikke er naturlig?

Og om dere koser dere med noe så når er det dere tillater dere å gjøre det?

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 14:10   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Tillater dere å kose dere og eventuelt når?

Litt mørk sjokolade, bacongull, grønnsaker og dip, osteknekkis og dip. Lørdagskvelder

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 14:29   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Tillater dere å kose dere og eventuelt når?

Opprinnelig lagt inn av stinemarie, her.

Og med hva?

Ja det lurer jeg på. I går ble det en sukkerfri sjokolade og jeg havnet på 14.17 kb i løpet av dagen. Det er det meste jeg har liggi på denne uken. Og i dag tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på "bounty".
Synes det er grusomt å sitte å se på at andre spiser noe når jeg vet hvor godt det smaker Men jeg har til nå klart det og er VELDIG stolt av meg selv.
Men nå lurer jeg på hva dere andre kosere dere med eller om dere er så standhaftige at dere klarer å styre unna alt som ikke er naturlig?

Og om dere koser dere med noe så når er det dere tillater dere å gjøre det?

Som Gerd sier - i tillegg kan du snoke i dessert delen av oppskriftsforumet for andre ting du liker Jeg spiser gjerne en atkins advantage om det nøder - men for å være ærlig så smaker ikke sånt så godt som før.. og jeg tåler "heldigvis" ikke vanlig sjokolade - blir akuttsyk i magen min..

Jeg må bare kommentere - hvis nesten 15 gram karbo i dag (går) er det meste du har hatt i deg denne uken - ligger du jo UNDER minimumsanbefalingene til ketolyse? Bare lurer altså

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 14:39   #4
Ju9ta
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Sandnes
Alder: 43
Innlegg: 66
Ju9ta er på en erverdig vei

Sv: Tillater dere å kose dere og eventuelt når?

Går glatt ned en plate med mørk sjokolade som inneholder 2 karbs på hele plata
Litt baconcrisp/bacongull, grønnsaker med dip

__________________
Ju9ta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 15:03   #5
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: Tillater dere å kose dere og eventuelt når?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Som Gerd sier - i tillegg kan du snoke i dessert delen av oppskriftsforumet for andre ting du liker Jeg spiser gjerne en atkins advantage om det nøder - men for å være ærlig så smaker ikke sånt så godt som før.. og jeg tåler "heldigvis" ikke vanlig sjokolade - blir akuttsyk i magen min..

Jeg må bare kommentere - hvis nesten 15 gram karbo i dag (går) er det meste du har hatt i deg denne uken - ligger du jo UNDER minimumsanbefalingene til ketolyse? Bare lurer altså

Mener da bestemt at jeg leste max 15 om dagen i boka

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 15:05   #6
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Tillater dere å kose dere og eventuelt når?

15 for damer og 20 for menn.

slik jeg tolker boka så er det ikke slik at 15 og 20 er fasit, men en veiledning i begynnelsen og ett utgangspunkt.

slev fungerte jeg absolutt best på 30kh om dagen. da gikk jeg ned mest og hadde mest energi. så de tallene er vel ingen fasit som sagt, mer ett utgangspunkt og en veiledning slik jeg tolker det

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 15:12   #7
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tillater dere å kose dere og eventuelt når?

Tekakene til Lena med et godt lag smør, Lærums bringebærsyltetøy uten tilsatt sukker (en teskje) og en god klatt med sæterrømme oppå. Nammmm... Nesten som å spise vafler

Baconcrisp - eller sånne Øffer - de er de beste... Og te fra London - Sweet Peppermint, den smaker både litt lakris og litt mint og trenger ingen søtning. Eller en annen te som heter Sweet Chili, trenger heller ikke søtning.

Jeg kan også spise Atkins-barer, IFA eller sukkerfri sjokolade, men da kan jeg regne med at jeg løper på do resten av dagen pga. mailtitolen så det begrenser jeg så godt jeg kan.

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 15:17   #8
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Tillater dere å kose dere og eventuelt når?

Det er ikke om å gjøre å ligge lavest på karbene altså. Det spiller også svært liten rolle om du spiser 14 eller 16 karber.

Jeg koser meg svært ofte jeg. Nødvendigvis ikke med mat, fordi i min verden er ikke mat=kos, men kos=kos.

Nå spiser ikke jeg ketogent lengre, så om jeg skal spise noe spesielt så driter jeg faktisk i om det er hvetemel og sukker i det, for usunn mat skal være nettopp usunn og det skal smake slik man ønsker at det skal smake. Men da jeg spiste ketogent gikk det i vispet krem med søtning og bær, vispet krem med sjokoladebiter (jeg anbefaler å bruke mørk sjoko 70% eller mer for jeg er skeptisk til disse kunstige søtningsmidlene), baconsvor, nøtter med hjemmelaga sjokoladetrekk, nøtter, hjemmelaga mandelsmør rett på skjeia, noe sånne mandelkjeks med sjokotrekk som jeg fant her inne eller bare mørk sjokolade

Det jeg IKKE ville ha i sånne stunder var grønnsaker uansett dipp, ettersom jeg spiste grønnsaker til alle måltider

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 15:39   #9
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Tillater dere å kose dere og eventuelt når?

Spiser en stripe sukkerfri sjokolade (null karb) til kaffepausen midt på dagen hver dag nå når jeg er et sted det ikke koster allverdens med en sjokoladeplate.

Ellers blir det gjerne en porsjon hurtigis av bringebær, fløte, en eggeplomme og en dæsj stevia på kveldingen av og til.

Generelt sett har jeg veldig lite tid og ikke økonomisk rom for å kjøpe ingredienser til fancy baking og slikt, så kos her blir gjerne en middag med mer enn tre ingredienser og 10 minutter å lage.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 16:09   #10
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tillater dere å kose dere og eventuelt når?

Et liv uten kos er utenkelig. Da blir det jo ikke noe å glede seg til. Om du aldri kan nyte litt sjokolade eller hva du nå enn koser deg med. Det er som det gamle ordtaket sier, det er ikke det du spiser mellom jul og nyttår som gjør deg tjukk, men det du spiser mellom nyttår og jul. Tenker du litt på at i ukene spsier jeg slik og slik, men i helgene da unner jeg meg litt ekstra sjokolade eller hva du nå enn liker veldig godt og som ikke bør spises daglig. Da blir hverdagen enklere for du vet at til helgen kan du spise det du vil f.eks på lørdagskvelden. Ellers vil du resten av livet ditt gå rundt og lengte etter å kunne innta noe du ikke burde innta. Nei nyt livet litt en kveld i uka så har du det mye bedre med deg selv, det har iallefall jeg

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 16:15   #11
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Tillater dere å kose dere og eventuelt når?

Ja selvfølgelig, man lever bare en gang. Har en kosedag i uka. Igår koste jeg meg med vin og mørk sukkerfri jokolade fra cavalier. Ellers går det i freia sin 70%, 86% ble for bitter for meg og ikke vits å spise sjokolade når det ikke smaker bra. Elsker også å ha god tid om morgenen i helgene å unne meg en god frokost. Egg og bacon med grov toast er herlig! Samme med grove rundstykker. Peanøttsmør er jeg også svak for så eple og 2 ss peanøttsmør er kjempe godt. Men spsiser kun økologisk peanøttsmør, ikke det vanlige. Inneholder transfett og unødvendig masse sukker.

I ukedagene kan jeg få søtsug og da er cottage cheese med litt fun light saft på en god snacks. Smaker som riskrem

Men jeg har også de dagene (typisk selskap) der jeg ikke nekter meg et kakestykke. Liker ikke at familien spørr (hvorfor spiser du ikke bla bla bla). Jeg holder meg til porsjonskontroll

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 16:59   #12
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Tillater dere å kose dere og eventuelt når?

Så langt det lar seg gjøre unngår jeg søte ting hvis jeg vil ha noe ekstra godt. Nøtter og bær for meg! Ovnsbaker gjerne mandler og pecannøtter med himalayasalt og smør, eller lager en liten skål jordbær marinert i en skvett limejuice og finrevet ingefær.

Og så er skyr naturell med fløte og kanel veldig tilfredsstillende comfort-food, men igjen, jeg prøver nå å styre unna søtsmak, bare for å unngå "triggeren".

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 17:08   #13
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tillater dere å kose dere og eventuelt når?

Sist jeg skulle "kose" meg med noe godt, sukkerfri sjokolade, ble jeg så skuffet! Det var ikke godt en gang, og bare så alt for søtt! Men egentlig ser jeg ikke lenger kos på samme måte, tror jeg. Mat=mat og kos=vennegjengen samlet, en god vin, kjekk film og muligens noe spiselig, men da er det hele konseptet som er kosen, ikke maten vi koser oss med

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 17:09   #14
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Tillater dere å kose dere og eventuelt når?

Åja - koser meg hver dag jeg....Etter middag spiser jeg IFA til teen min, og gjerne en stripe med mørk sjokolade.
Jeg har i grunnen bakt veldig lite av de lavkarboalternativene som det er oppskrift på her inne. Bakte en del til å begynne med - men jeg ble så skuffet over at det meste ikke smakte godt at jeg heller lot det være. Dessuten blir det jo litt slik at når kaken står der i kjøleskapet så må den jo spises opp og da blir det jo til at en spiser mye mer enn en normalt ville gjort. (Joda - jeg har fryseboks - men ikke alle kaker er egnet til å fryses).
Når vi blir invitert til selskap spiser jeg masse kake og digg - og koser meg plenty. Men med en gang selskapet er over er det rett tilbake til lavkarbokost - for meg varer ikke utskeielsen hele dagen selv om utskeielsen er et faktum.
Jeg elsker sjokolade, lakris, is og snop så jeg er faktisk ganske imponert over meg selv - at jeg har klart å holde meg såpass på matta....men uten sukkerfri sjokolade og IFA er det ikke sikkert jeg hadde klart det....

Det blir forøvrig også et glass og to med Cola Zero på lørdagen....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 17:23   #15
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: Tillater dere å kose dere og eventuelt når?

Godt at det er "lov" å kose seg i helgene. Da tror jeg dette skal gå lekende lett. For med den bonty'n jeg nå lagde kan jeg glede meg voldsomt til helgene fremover

Imponerende å se at dere som også kosere dere med mat (som jeg jo har gjort hele mitt liv og er derfor jeg ser ut som jeg gjør. Er kanskje det man bør ta tak i...... )har gått ned så mye i vekt. All ære til dere

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 17:39   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tillater dere å kose dere og eventuelt når?

Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.

Et liv uten kos er utenkelig.

Helt klart! Men må kos være mat eller godteri?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 17:58   #17
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Tillater dere å kose dere og eventuelt når?

Jeg hadde aldri fungert uten å kunne kose meg. Men det gjelder for meg å legge det inn i dagskosten! Jeg koser meg alt fra 0-3 dager i uken med forskjellige ting.

Noen ganger en atkinsbar, noen ganger bittelitt pisket krem, eller som igår - vafler! jeg overdriver aldri, og forskyner meg ikke for mye!

Idag skal jeg drikke rødvin og spise 50g sukkerfri cloetta

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 18:02   #18
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tillater dere å kose dere og eventuelt når?

Opprinnelig lagt inn av stinemarie, her.

Mener da bestemt at jeg leste max 15 om dagen i boka

I begynnelsen anbefaler boka 15 kh for kvinner og 20 kh for menn, og at man samtidig spiser salater og grønnsaker.

På side 83 i boka skriver han at man kan øke karbomengden med 5 gram i uka opp til 25 - 40 kh, under forutsetning av at man fremdeles er i ketose.

Derfor blir grensene på ketolyse også litt varierende, avhengig den enkeltes forbrenning. Leste også et sted at noen stagnerer når man får i seg mindre enn 15/20 kh om dagen, men det finner jeg ikke kilde til i farta.

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 18:03   #19
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tillater dere å kose dere og eventuelt når?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Helt klart! Men må kos være mat eller godteri?

Helt enig!

Jeg koser meg faktisk med det at jeg har gått ned i vekt, og ingen sjokolade eller matvare er verdt å legge på seg i igjen for

... "sprekker" jo innimellom jeg også, men kjenner så på kroppen at det ikke er verdt det.

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 18:07   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tillater dere å kose dere og eventuelt når?

Jeg er litt "kjedelig" sånn sett, har sjelden behov for å bruke godteri som kos, men det har jeg vel aldri gjort i noen utstrakt grad før heller, men ei flaske god rødvin er ikke å forakte. Eller to. Jeg skal faktisk sprette en snart, før jeg skal på konsert i kveld med ei god venninne, planen er å pynte oss opp i fine kjoler og rød leppestift! Dét er kos, det!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 18:26   #21
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Tillater dere å kose dere og eventuelt når?

jeg koser meg som regel med litt ekstra fredag eller lørdag (eller begge dager), det går som regel i:
- atkins bar
- sjokolade fra sukkerfritt.com
- kjærlighet fra sukkerfritt.com
- sukkerfrie sukkertøy (cremi, eller fribol)
- gele laget av funlight og gelatinpulver

koser meg litt i hverdagen også, med pisket krem med bær

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 18:27   #22
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Tillater dere å kose dere og eventuelt når?

holdt nesten på å glemme: hvitvin i helgen er såå kos!! drikker som regel trulli - 0,3g sukker pr liter

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 18:53   #23
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tillater dere å kose dere og eventuelt når?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Helt klart! Men må kos være mat eller godteri?

Jeg sa ikke at kos måtte være spiselig.Men i norsk kultur er det ofte forbunnet med noe spisende å kose seg. Mye som kan defineres som kos. Men jeg oppfattet spørsmålet som om det var lov å unne seg noe spiselig av og til og det må det jo være.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 18:53   #24
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Tillater dere å kose dere og eventuelt når?

Har vært her inne nå i ca en mnd, og prøvd en god del av oppskifter på muffins/kjeks/vafler ol. Uten at jeg har funnet noe som smaker godt nok til at det er vits i å lage det. Alt smaker bittert, kjedelig, ekkelt, rart og har som regel en noe underlig kosistens...

Har prøvd IFA og Atkinsbarer (maltitol = gift for min del) men har konkludert med at dersom jeg MÅ ha noe søtt får jeg ta en sjokoladebit av ekte sjokolade, mørk variant, eller bær. Men ikke nå mens jeg vil gå ned. Kommer nok til å holde meg til et liv uten sånt enn så lenge. Skal legge meg på så et så "rent" som mulig nivå heretter, med kjøtt, fisk, egg, smør, grønnsaker, urter og krydder, og kutte melkeprodukter og søtning. Håper det kan få fart på sakene! Og gi meg mer stabil mage. Har en mistanke om at disse kunstige søtningene og bakeproduktene med mandel-/kokosmel gir meg magetrøbbel

Det eneste jeg beholder er muligens Oopsie-lapper, med egg, fiberhusk og CF. Blir det søt-krise så kan jeg ta en sånn med meierismør og bittelitt sukrin på. Det smaker minst ekkelt av alt jeg har prøvd og gjør meg ikke dårlig

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 18:56   #25
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tillater dere å kose dere og eventuelt når?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Helt klart! Men må kos være mat eller godteri?

Oh yes! uten godteri overlever jeg ikke

Jeg laget meg deilig sjokolade i går som jeg skal kose meg med i helgen.

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater? Anna Ananas Ketolysekuren 26 03-01-12 16:21
Til dere som slanker dere: Hvor ofte skeier dere ut? Iselilja Lavkarbo generelt 12 09-07-09 20:45
Hva for noe godt skal dere kose dere med i helgen? miss_chica Ketolysekuren 57 30-01-09 20:39
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 10:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no