Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

30+ kg, en liten gruppe?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-08-09, 20:01   #1
Supramundane
Medlem
 
Supramundane sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trønder i Bergen
Alder: 38
Innlegg: 147
Supramundane er på en erverdig vei

30+ kg, en liten gruppe?

Jeg kunne gjerne tenkt meg å følge en gruppe på veien fra 30+ og nedover.. jeg har nettopp begynt selv, og har en laaang vei igjen å gå.. Hadde vært fint med litt fellesskap.

Er det noen flere som begynner rundt nå?

__________________
Min journal.


Supramundane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 20:22   #2
Elinengelen
Medlem
 
Elinengelen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 255
Elinengelen er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Jeg blir gjerne med

__________________




Elinengelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tar en liten pause fra ketolyse, og snuser litt på South Beach Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 20:51   #3
Supramundane
Medlem
 
Supramundane sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trønder i Bergen
Alder: 38
Innlegg: 147
Supramundane er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Så flott! Hvor mye har du tenkt å ta av? Jeg har drøye 38kg igjen .. *sukk* Ikke bare bare

__________________
Min journal.


Supramundane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 20:59   #4
Sarabi
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 51
Sarabi er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Blir gjerne med jeg også. Det er langt fram.

__________________




Sarabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 21:26   #5
Stellamor
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 197
Stellamor er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Fortsetter med, jeg..
Har holdt på en god stund, men lenge igjen..

__________________


Stellamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 22:23   #6
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Jeg blir gjerne med jeg også.

Jeg begynte på igjen for et par uker siden.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 22:50   #7
frustrert frue
Juniormedlem
 
frustrert frue sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Telemark
Innlegg: 29
frustrert frue er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Hiver meg med jeg også.Startet i april men har hatt en liten pause,har levd på lavkarbo men det er ketose som må til for at jeg skal gå ned i vekt.

Problemet er at jeg trener mye og føler meg veldig sliten etterpå når jeg er i ketose.

Skal nå prøve å finne en middelvei som kan fungere.

frustrert frue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins,lindberg Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 22:59   #8
Supramundane
Medlem
 
Supramundane sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trønder i Bergen
Alder: 38
Innlegg: 147
Supramundane er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Så flott at vi er mange som passer inn her!
Eller ... vel, kanskje ikke så flott, vi skulle vel helst sluppet.

Men det finnes mye god støtte i en gruppe som er i samme båt!

__________________
Min journal.


Supramundane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 22:59   #9
Elinengelen
Medlem
 
Elinengelen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 255
Elinengelen er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Opprinnelig lagt inn av Supramundane, her.

Så flott! Hvor mye har du tenkt å ta av? Jeg har drøye 38kg igjen .. *sukk* Ikke bare bare

50 er vel drømmen, men iaffal 30.jeg har hatt litt startproblemer, opp og ned, og så kom det en halvkilo på, nå da jeg fikk mensen, så er bare en halvkilo mindre enn da jeg starta 1 aug....sukk....

__________________




Elinengelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tar en liten pause fra ketolyse, og snuser litt på South Beach Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 23:44   #10
Elizabethcita
Seniormedlem
 
Elizabethcita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 44
Innlegg: 501
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Satser på at jeg får lov til å slenge meg på jeg også...
Starta egentlig i januar, men har hatt lang sommerferie nå... klarte 17 kilo før sommeren, en (!!) kilo i sommer (hehe...), og har 28 igjen.

__________________


Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 00:21   #11
Supramundane
Medlem
 
Supramundane sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trønder i Bergen
Alder: 38
Innlegg: 147
Supramundane er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Opprinnelig lagt inn av Elinengelen, her.

50 er vel drømmen, men iaffal 30.jeg har hatt litt startproblemer, opp og ned, og så kom det en halvkilo på, nå da jeg fikk mensen, så er bare en halvkilo mindre enn da jeg starta 1 aug....sukk....

En halvkilo ned er bedre enn en halvkilo opp! Har du prøvd å sjekke om du har noen såkalte "partystoppere" som ødelegger for deg?

Opprinnelig lagt inn av Elizabethcita, her.

Satser på at jeg får lov til å slenge meg på jeg også...
Starta egentlig i januar, men har hatt lang sommerferie nå... klarte 17 kilo før sommeren, en (!!) kilo i sommer (hehe...), og har 28 igjen.

Kjempehyggelig at du vil være med! 17 kilo er en utrolig bragd! Gratulerer med det, og lykke til med de neste 28!

__________________
Min journal.


Supramundane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 00:24   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Jeg startet i slutten av mars og skal ned 60kg tilsammen og tar det i to etapper på 30kg. Jeg har gått ned 13kg hittil, men har langt igjen..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 00:59   #13
Supramundane
Medlem
 
Supramundane sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trønder i Bergen
Alder: 38
Innlegg: 147
Supramundane er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Supert at du ønsker å gå denne veien sammen med oss da! Og 13kg syns jeg var kjempebra!!

__________________
Min journal.


Supramundane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 01:06   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Jeg vil jo helst ikke innrømme det, men jeg må nok henge her jeg også...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 01:48   #15
vera82
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 58
vera82 er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Slenger meg på her jeg og, gått ned 10,5 kg så langt, men har lang vei igjen.. Hatt et lite opphold i helgen, men på den igjen på mandag, fra generell lavkarbo til Dr. Lindberg.

__________________
vera82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 01:49   #16
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Jeg blir gjerne med, har 40 kg jeg skulle tatt av. Har tatt av 12 kg (før jeg startet igjen nå)

Har holdt på 13 dager og kun skeiet ut med ost en dag (vet jeg ikke tåler ost spesielt bra), men drukket litt for mye cola light - selv om jeg har gått ned på dette før bør jeg nok kutte det helt ut likevell

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 02:05   #17
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Supramundane så fin blogg du har.

Jeg ser du skal gifte deg i mai. Så morro.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 02:08   #18
Supramundane
Medlem
 
Supramundane sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trønder i Bergen
Alder: 38
Innlegg: 147
Supramundane er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Kjempegøy at så mange blir med!

Takk for skryt, jeg syns det er veldig gøy å blogge om lavkarbomat. Syns det hjelper når jeg står bom fast og er matlei, da er den kjekk å bla i!
Blir bryllup i mai ja, det gleder jeg meg noe vannvittig til! Håper det er mulig å komme i mål med vektnedgangen før den tid.. Men over 30kg til mai er kanskje umulig?

__________________
Min journal.


Supramundane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 02:39   #19
Dante
Medlem
 
Dante sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 277
Dante har en fantastisk aura rundt segDante har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Jeg kan prøve

Dante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 03:15   #20
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Opprinnelig lagt inn av Supramundane, her.

Blir bryllup i mai ja, det gleder jeg meg noe vannvittig til! Håper det er mulig å komme i mål med vektnedgangen før den tid.. Men over 30kg til mai er kanskje umulig?

Er noen her som med jernvilje og kjempeinnsats gikk ned over 20 kg på 3 måneder, så er du motivert og standhaftig nok, så er det slettes ikke umulig med 30kg før bryllupet. Det er jo mer enn et halvt år til!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 04:35   #21
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Jeg vil også være med!

Jeg er skikkelig ferskis her, og forstår lite eller ingenting av hele opplegget. Jeg skal ned ca 40 kg og har prøvd ca alt. Nå vil jeg prøve meg på lavkarbo og se om ikke det også går. Jeg har en skikkelig ufordring, og det er viljen. Jeg gir for lett opp! Baaah. Men nå altså.. NÅ!

Men jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke har råd til å kjøpe boka til han der Atkins. Fattig student og sånn! (Er det dyrt å leve på lavkarbo?) Ikke forstår jeg en dr** av alle ordene som ketolyse, induksjon(induksjonsovn..? det er iallefall det første jeg tenker på..) og ikke skjønner jeg hvordan det skal gå an å spise masse fett og samtidig gå ned. ææææh.

vaskeklut ber om hjelp til å samle opp alt vannet på gulvet og vri det opp i vaskebøtta der det hører hjemme

vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 10:18   #22
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg vil jo helst ikke innrømme det, men jeg må nok henge her jeg også...

*hehe* Eg tenkte det samme!

Har vore på litt sjølvkomponert lavkarbo sidan midten av mai, og har gått ned rundt 5kg. Det går ikkje fort, men det er eg totalt OK med. For som folk seier, dette er ein livsstil, noko ein skal leve med, det er ikkje ein slankekur. Det går i alle fall rette vegen!

Har alltid hatt eit intenst "hat-forhold" til badevekta, vekt er noko ein helst berre vil gløyme, om nokon kjenner seg igjen. Det har vore ein prosess for meg å innsjå/godta at vekta er det den er, og at berre eg sjølv kan ta ansvar for at noko blir gjort med det.

Så her er eg.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 10:44   #23
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Opprinnelig lagt inn av Elinengelen, her.

50 er vel drømmen, men iaffal 30.jeg har hatt litt startproblemer, opp og ned, og så kom det en halvkilo på, nå da jeg fikk mensen, så er bare en halvkilo mindre enn da jeg starta 1 aug....sukk....

Du....jeg vil bare si: ikke tenk sånn, at 50 kilo ned bare er en drøm!
Du klarer å gå ned 50 kilo
Del det opp i mindre delmål, 10 kilo om gangen kanskje? Så føles det litt lettere.
Men slutt altså med å si at det er en drøm, så lenge det er 50 kilo du vil ned!

Lykke til til deg og dere andre her inne :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 10:54   #24
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Jeg vil også være med. Jeg har 40kg som burde vært borte. Men tar et bittelitt mindre mål først.
Jeg har til nå mistet 5,4kg. begynte egentlig etter påske, men har startet på nytt nå etter sommer, og nå er alt tullet fra i sommer borte så nå fortsetter jeg. Kjekt å ha noen å slå følge med. Skal vi holde oss til dene, eller skal vi lage egne månedstråder?

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 11:33   #25
Supramundane
Medlem
 
Supramundane sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trønder i Bergen
Alder: 38
Innlegg: 147
Supramundane er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Er noen her som med jernvilje og kjempeinnsats gikk ned over 20 kg på 3 måneder, så er du motivert og standhaftig nok, så er det slettes ikke umulig med 30kg før bryllupet. Det er jo mer enn et halvt år til!

Lykke til!

Det høres jo helt fantastisk ut! Jeg er i alle fall motivert for at det skal skje!

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg vil også være med!

Jeg er skikkelig ferskis her, og forstår lite eller ingenting av hele opplegget. Jeg skal ned ca 40 kg og har prøvd ca alt. Nå vil jeg prøve meg på lavkarbo og se om ikke det også går. Jeg har en skikkelig ufordring, og det er viljen. Jeg gir for lett opp! Baaah. Men nå altså.. NÅ!

Men jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke har råd til å kjøpe boka til han der Atkins. Fattig student og sånn! (Er det dyrt å leve på lavkarbo?) Ikke forstår jeg en dr** av alle ordene som ketolyse, induksjon(induksjonsovn..? det er iallefall det første jeg tenker på..) og ikke skjønner jeg hvordan det skal gå an å spise masse fett og samtidig gå ned. ææææh.

vaskeklut ber om hjelp til å samle opp alt vannet på gulvet og vri det opp i vaskebøtta der det hører hjemme

Du kan jo låne boken om ketolysekuren på bibloteket, det ville jeg gjort! Den forklarer alt du lurer på på en veldig enkel og grei måte!

__________________
Min journal.


Supramundane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karbo i gruppe 25+ supha Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 07-06-09 14:56
POM, en liten lek maysa Generell diskusjon 611 08-03-09 01:44
Liten presentasjon! (Ser at den ble ikke så liten allikevel ...) ~Buble~ Ketolysekuren 7 07-01-09 23:29
Ny rådgivende gruppe for diabetes og kosthold Lemen Artikler 1 08-02-07 01:17
Pilates-gruppe Marianne Trening 64 13-09-05 10:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no