Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Januarstartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-02-11, 13:10   #76
kveita
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: langt i nord :)
Innlegg: 99
kveita er på en erverdig vei
Talking

Sv: Januarstartere

Hallo, hallo, hvor er alle sammen!!??
ER alle lindbergere hoppet av? Syns det er så trivelig med litt liv her...

Jeg står nu på, jeg vet denne livstilen passer meg perfekt!

Det går bram spioser nok litt ere karber i form av korn enn Fedon anbefaler, men da er det litt rugbrød eller fedon musli, og jeg har nu gått ned.
Er så godt med brød til the koppen på kvelden
Jeg prøver å planlegge slik at jeg ikke spiser brød mer enn en gang, men av og til blir det mere,

Jeg har veiedag på lørdager, alltid spent

Lykke til alle, og lag gjerne litt liv i tråden!!

__________________


kveita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ala`hexeberg :) Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 13:24   #77
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januarstartere

Jeg er her!! Men har ikke så mye liv å tilby

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 13:53   #78
echs
Medlem
 
echs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Vestlandet
Alder: 45
Innlegg: 90
echs er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Er her eg også innimellom, men hadde ikkje så mykje å lage liv om :P

I dag har eg baka
Fekk boka "frisk med lavkarbo - 100 oppskrifter" i posten mandag, så no har eg shoppa og klar for å bake både knekkebrød og mokkabrownies som eg kan ha i frysen til svakere dager

I dag baka eg ost og nøtte (hm, husker ikkje navnet på dei, men ligner på muffinser hvertfall ), dei står og kjøler seg på disken, og tenker å ta med hvertfall 1 på jobb i kveld

Resten får eg bake seinere, for no har eg ikkje tid til meir. Til middag i dag blir det eggerøre og røkelaks, nam nam!

Turde meg på å kjøpe cocosa i går (brukte masse penger på helsekosten!)
...cocosa smaker så godt at eg kan ete det rett fra glasset....men spørs om eg ikkje vil bli litt kvalm etterkvart :P Hadde hvertfall cocosa i frokostpannekaka mi i dag, og det smakte kjempegodt (hadde kokosmasse i også) med kesam og bær oppå.

Har ikkje gått ned noko særlig enda, har slitt litt med å være konsekvent, men no føler eg at eg er i gang

__________________


echs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 13:54   #79
kveita
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: langt i nord :)
Innlegg: 99
kveita er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

så bra hvordan går det da ? artig og dele erfaringer

__________________


kveita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ala`hexeberg :) Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 13:55   #80
kveita
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: langt i nord :)
Innlegg: 99
kveita er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av echs, her.

Er her eg også innimellom, men hadde ikkje så mykje å lage liv om :P

I dag har eg baka
Fekk boka "frisk med lavkarbo - 100 oppskrifter" i posten mandag, så no har eg shoppa og klar for å bake både knekkebrød og mokkabrownies som eg kan ha i frysen til svakere dager

I dag baka eg ost og nøtte (hm, husker ikkje navnet på dei, men ligner på muffinser hvertfall ), dei står og kjøler seg på disken, og tenker å ta med hvertfall 1 på jobb i kveld

Resten får eg bake seinere, for no har eg ikkje tid til meir. Til middag i dag blir det eggerøre og røkelaks, nam nam!

Turde meg på å kjøpe cocosa i går (brukte masse penger på helsekosten!)
...cocosa smaker så godt at eg kan ete det rett fra glasset....men spørs om eg ikkje vil bli litt kvalm etterkvart :P Hadde hvertfall cocosa i frokostpannekaka mi i dag, og det smakte kjempegodt (hadde kokosmasse i også) med kesam og bær oppå.

Har ikkje gått ned noko særlig enda, har slitt litt med å være konsekvent, men no føler eg at eg er i gang

Jeg bakte knekkebrød jeg og, deilige, tynne og sprøe

__________________


kveita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ala`hexeberg :) Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 14:02   #81
echs
Medlem
 
echs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Vestlandet
Alder: 45
Innlegg: 90
echs er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Joda, går bra egentlig Har ikkje gått ned meir enn 1,5 kg siden eg begynte da, men håper det blir meir no etterkvart
Blei veldig glad i boka eg kjøpte, blei kjempemotivert av å lese!

Får heller skrive meir seinere, no må eg lage middag og så på jobb

Ønsker deg en fin dag!!!

__________________


echs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 14:09   #82
kveita
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: langt i nord :)
Innlegg: 99
kveita er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg er her!! Men har ikke så mye liv å tilby

Hvordan går det da?
Er jo bra når noen skriver selv om de ikke har allverden og fortelle
bra med litt liv i oss lindbergere og.. Er lei av å lese om ketolyse

Jeg har nu ike vært så aktiv før, men nå er jeg ivrig og kjempemotivert. Jeg leser om og om igjen boka til Anne. M Lystad "endelig slank" . den er min "bibel". jeg kjenner meg så godt igjen og hun skriver på en enkel måte og gir enkle gode råd

__________________


kveita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ala`hexeberg :) Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 18:21   #83
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januarstartere

Jeg er her, og jeg skriver til og med i "spisetråden" hver dag. Går sakte, men sikkert nedover, og kroppen trives veldig godt med Lindberg, så da er vel alt bare bra

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 18:36   #84
echs
Medlem
 
echs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Vestlandet
Alder: 45
Innlegg: 90
echs er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av kveita, her.

Jeg bakte knekkebrød jeg og, deilige, tynne og sprøe

Det skal eg prøve i morgen, gleder meg
Ost og nøtte Scones (heitte det faktisk) som eg bakte i dag smakte ok...men trur eg prøver med kalkunskinke i deiga også neste gang, så blir det litt meir mat i

Trur eg må lese den boka "endelig slank" også, er klar for masse motivasjon! Håper dei har ho på biblioteket....

__________________


echs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 20:46   #85
kveita
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: langt i nord :)
Innlegg: 99
kveita er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av echs, her.

Det skal eg prøve i morgen, gleder meg
Ost og nøtte Scones (heitte det faktisk) som eg bakte i dag smakte ok...men trur eg prøver med kalkunskinke i deiga også neste gang, så blir det litt meir mat i

Trur eg må lese den boka "endelig slank" også, er klar for masse motivasjon! Håper dei har ho på biblioteket....

Ja det har de nok jeg lånte den først også bestilte den. Den beste syns jeg. Hun er ei "vanlig kjerring" som meg

__________________


kveita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ala`hexeberg :) Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 21:22   #86
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Januarstartere

Jeg er her også, men blir mest i journalen min jeg legger spor. Skal prøve å bli flinkere å være her inne.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 01:20   #87
echs
Medlem
 
echs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Vestlandet
Alder: 45
Innlegg: 90
echs er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Blei ikkje tid å lage knekkebrød i dag, får sjå i løpet av helga.
Jobber som nattevakt på sjukeheim, og i natt er nattmaten min: mager kesam, yoplait yoghurt, 1 eple, 1 appelsin og mandler/valnøtter. Rekker til 2 måltider.

Oppdaga plutselig eg var tom for frosne bær :O
Må huske å kjøpe inn mange poser i morgen :P

Ellers blei det ikkje spesielt lavkarbo i dag.........trenger gode idèer for tacowrap-erstatning, for vi spiser ofte taco og eg synes det blir så kjedelig å kun spise kjøttdeig og salat
Lurer på om desse ziggy-lappene kan brukes på nokon måte?

__________________


echs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 10:07   #88
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av echs, her.

trenger gode idèer for tacowrap-erstatning, for vi spiser ofte taco og eg synes det blir så kjedelig å kun spise kjøttdeig og salat

Går det ikke ann å spise ei lefse på Fedonkosthold? De veier jo ikke så mye, og kan umulig ha SÅ mye karb i seg?

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 11:36   #89
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Januarstartere

Santa Marias fullkorntortilla har 45g/100.

Så det er en del. Spørsmålet er hvor mye hver av de tortillaene veier.

http://www.santamaria.no/servlet/se....c=4&s=3&id=468

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:59   #90
kveita
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: langt i nord :)
Innlegg: 99
kveita er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Går det ikke ann å spise ei lefse på Fedonkosthold? De veier jo ikke så mye, og kan umulig ha SÅ mye karb i seg?

Jo det trudde jeg og - eller trur!
Men da blir det ditt c-måltid. Når jeg vet jeg skal ha taco, prøver jeg å ikke spise brød o.l før middagen og koser med med en lefse ller 1, 5 !

En skal jo ikke regne karbo på fedon?? bare 1 c- måltid og holde seg til fullkorn. Jeg har spist slik før og gikk ned. Men noen tåler sikkert mer og noen mindre.

__________________


kveita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ala`hexeberg :) Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 18:31   #91
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Går det ikke ann å spise ei lefse på Fedonkosthold? De veier jo ikke så mye, og kan umulig ha SÅ mye karb i seg?

Det er jo ikke helt uviktig hvilken type karbohydrater det er.... Og de er fra hvetemel og annen stivelse, dvs de gir lynrask blodsukkerstigning. Hvilket ikke er OK på Fedon.....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 18:17   #92
echs
Medlem
 
echs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Vestlandet
Alder: 45
Innlegg: 90
echs er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Takker for mange tilbakemeldinger. Skal nok klare å finne en erstatning berre eg tenker meg om Må sikkert prøve meg litt fram berre...

Prøvde fullkornsmakaroni en dag, og slukna heilt etter middag, så trur det påvirker blodsukkeret mitt på samme måte som vanlig makaroni...

Har gått ned 700 gram siden onsdag, så er ganske fornøyd med livet

__________________


echs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 14:14   #93
Slegg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 48
Slegg er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

98,8 kg i morges!

Startet 28.01 og da viste vekta 103,7, litt misvisende da jeg veide meg på kveldstid. Velger uansett å tro at jeg har gått ned noe fett, uansett merkes det at buksa er litt videre i livet

Slegg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: x Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 14:49   #94
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januarstartere

Gratulerer med flott nedgang, Slegg Deilig når man merker at klærne sitter løsere!

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 15:34   #95
Cheyla
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 96
Cheyla er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Hei:-)
Er februarstarter, men håper det er ok jeg slenger meg med her... Jeg har spist lavkarbo (litt egenkomponert ketolyseish) i en god stund. Men etter å ha fundert og tenkt litt tror jeg lindberg passer meg bedre siden jeg hverken trives med eller får til å spise nok fett.

Har brukt dagen i dag på å lese meg opp, så føler jeg har fått litt oversikt. Ble veldig glad over og finne denne og "hva har du spist i dag" tråden:-) veldig nyttig!

Håper på å finne tips og støtte her inne:-)

Cheyla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 17:25   #96
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januarstartere

Velkommen Cheyla Spiller ingen rolle om man har startet i januar, februar eller oktober for den del. Koselig med litt liv her inne!

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 18:36   #97
Cheyla
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 96
Cheyla er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Takk for velkomsten mama67:-) håper å finne litt liv her inne ja!

Denne januarstarter tråden er den for alt mulig av spørsmål, vektstatus og lignende eller?

Jeg har ikke helt startet ennå, må lese og finne ut av litt mer først. Så i helga blir det litt generell lavkarbo og planlegging i forhold til oppstart mandag. Ser det er en tråd om hva man har spist hver dag så tenker å bruke den for og holde litt oversikt og kanskje få litt innspill på meny og sånn. Min største utfordring er å holde meg unna kunstig søtning. Må liksom ha noe søtt... Flere som strever med det samme? Gode tips?

Cheyla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 19:46   #98
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januarstartere

Her kan man vel spørre og skravle om alt, regner jeg med
Jeg har ikke noe problem med at jeg må ha kunstig søtning. Etter at jeg gikk på ketolyse, er jeg helt avvent sukker, og har ikke søtsug lenger. Faktisk så syns jeg alt som blir søtet, smaker fryktelig søtt. Og det er en merkelig opplevelse for en tidligere sjokoholiker. Men hvis jeg trenger å søte bær e.l bruker jeg litt fruktose. Det trenger man veldig lite av, for det er kjempesøtt.

Lykke til med oppstart, og bare spør, så får du sikkert svar av noen som har peiling

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 23:11   #99
Cheyla
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 96
Cheyla er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Fine greier med en tråd hvor en både kan spørre og prate litt om det meste, glad jeg fant denne altså:-)

Teller dere ikke karber i de hele tatt på lindberg? Jeg lurer på å holde meg litt lavt på karbene så jeg kan ha litt fett og. Glad i smør... Kommer ikke til å spise frukt, pasta, ris etc. Men trives godt med å spise fiberrik til frokost så da blir vel det c måltidet ikke sant? Og gleder meg stort til å introdusere gulerot i kostholdet igjen:-)

Og hvor mye fett er "tillatt"? Noen begrensning på mengde ost slik som Atkins induksjon? (veldig glad i ost og...)

Sorry om dette var masse teite nybegynnerspørsmål. Veldig takknemlig om noen orker gi litt innspill:-)

Cheyla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 17:02   #100
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januarstartere

Du teller ikke karber, nei, men på Fedon er det GI og GB som gjelder. Litt enkelt sagt, så er jo matvarer som er lave på karbo også lave på GI og GB, og det gjør det ganske enkelt.
Litt frukt er jo ok, hvis du har lyst på det. Og det er anbefalt å spise en posjon bær hver dag.
Jeg spiser et par fiberrik hver dag, uten at jeg bryr meg så mye om at det er c-måltid. Og jeg spiser greit med fett. Har ikke veid eller målt, men spiser stort sett mat med sunt fett, og det trenger kroppen.

Denne http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1475 kan være smart å lese om det er noe man lurer på

God helg

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Januarstartere - veiedag mandag? m.f Ketolysekuren 179 03-07-10 07:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no