Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-04-11, 10:39   #1
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?-rapport s.3

Mannen min og jeg reiser til Amadores på ferie onsdag 6.april. Jeg lurer fælt på om jeg skal la meg selv kose meg LITT eller om jeg skal være like striks der nede..

Hva hadde dere gjort/ hva har dere gjort i samme situasjon?
Takknemlig for svar

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter

Sist redigert av Heaven : 15-04-11 kl 23:52.
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 10:41   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Jeg hadde "kost" meg LITT Synes generellt det er veldig enkelt å holde seg lavkarbo i syden, men du må jo nesten se ann hva slags mat du får tilgang på?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 10:56   #3
scubadoo
Juniormedlem
 
scubadoo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 54
Innlegg: 37
scubadoo er på en erverdig vei

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Jeg ville spist/drukket akkurat det jeg hadde lyst på, jeg følger regelen om at det er det du putter i deg mellom ferier og høytider som teller. Jeg har hatt en ganske sunn livstil det siste året med trening og bevist kosthold min eneste last er snus, men når jeg er på ferie spiser jeg det jeg har lyst på og tar meg gjærne en sigarett til kaffen når jeg sitter på terassen og nyter sol og ferie, men det er jo meg da

scubadoo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 11:15   #4
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Dette er jo en livsstilsendring. og skal en aldri kunne kose seg, sånn iblant, vil en få et kjedeligt liv.
Jeg hadde kost meg, men valgt litt kloke ting, slik at det ikke tar alt for stor skade lissom.
Ha en hyggelig ferie

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 11:38   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Det går jo ann å kose seg med deilige salater, kjøttretter osv også

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 12:11   #6
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Var vel ikke helt kjøtt og salat jeg tenkte på, det spiser jeg jo nesten daglig
Men en øl, kanskje en god kopp kaffe med litt sjokolade eller noe. Tør ikke hive i meg enormt mye carbs, da får jeg nok vondt i magen.
Er på et all inclusive-hotell så det er nok en del buffeeter hvr jeg kan velge selv hva jeg vil ha

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 12:12   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

All inclusive er jo genialt for lavkarbere Er vel bare til å kose seg i vei med øl og hva du vil det. Er jo du som bestemmer over deg

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 12:27   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Om du vet du tåler det, så er det jo greit, nok. Som noen over her sier, så er det jo hverdagene som teller. Men det kan være lurt å være obs på at man KAN reagere sterkt på utskeielser, og det er jo dumt å få ferien mer eller mindre ødelagt av dårlig mage, hodepine etc.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 12:46   #9
nadine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 48
nadine er på en erverdig vei

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Har nettopp vært i Paris og det gikk faktisk veldig bra.Koste meg litt med øl og vin.Maten var ikke noe problem da jeg lot ris/poteter ligge igjen på asjetten og spiste kun kjøtt/fisk/kylling og grønnsaker.Gikk på vekta når jeg kom hjem igjen og den viste det samme som før jeg dro

nadine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 12:51   #10
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Om du vet du tåler det, så er det jo greit, nok. Som noen over her sier, så er det jo hverdagene som teller. Men det kan være lurt å være obs på at man KAN reagere sterkt på utskeielser, og det er jo dumt å få ferien mer eller mindre ødelagt av dårlig mage, hodepine etc.

Er det jeg er veldig redd for!
Samtidig så savner jeg bare EN ting på dette kostholdet og det er kosen med en skikkelig klissete sjokoladekaffe. Og jeg vet jo at det er fryktelig usunt, og ikke bra for meg i det hele tatt. Men av alle ting jeg ikke trodde jeg skulle savne så ble det det

Takker alle for svar, dere er supre

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 14:14   #11
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Dette er jo en livsstilsendring. og skal en aldri kunne kose seg, sånn iblant, vil en få et kjedeligt liv.
Jeg hadde kost meg, men valgt litt kloke ting, slik at det ikke tar alt for stor skade lissom.
Ha en hyggelig ferie

Signerer den
Ha en strålende tur

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 15:07   #12
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Vi skal snart til Spania og jeg kommer nok til å øke karbo mengden litt der nede uten at det tar helt av.

God tur til deg, håper den blir helt super

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 15:11   #13
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Jeg hadde definitivt valgt å kose meg litt utover grensene. Kanskje ikke helt som før jeg, men hadde nok ikke brydd meg om 15-karber-grensa! Ü
God tur!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 15:13   #14
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Vi skal til Thaliand snart og jeg skal ta med meg brød, og spise litt mer karbo enn vanlig men ikke for mye for da er jeg redd jeg blir dårlig. Kjenner godt de gangene jeg skeier ut med melprodukter eller noe med veldig mye karbo i som pastasalat etc.

Har ikke levd så lenge på lavkarbo så jeg er litt uvant med ferie og lavkarbo, men etter gode råd her så tror jeg nå at jeg har en god plan for å få en flott ferie

God ferie til dere andre som skal på tur

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 15:30   #15
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Jeg skal også til syden nå i slutten av mai, jeg skal kose meg!!! Ta en øl når det passer meg. Men lell vil jeg sørge for at alt jeg spiser er lavkarbo i 6 av dagene, og en dag da jeg skal spise gresk brød. Det er lyst brød med masse olivenolje, som dere sikkert vet- men jeg bare elsker det. Ikke møe, men en skive ihvertfall. Å reise til syden er jo en skikkelig ferie og ikke noe man tar seg råd til i hytt og skvett, så jeg synes nok det viktigste er å finne en mellomting som passer for meg. og litt sånn apropos det, er det noen som vet hvor mange karber det er i ouzo? Vet at Retzina er veldig lowcarb, men ouzo er det beste jeg vet. Heldigvis ikke nødvendig, så det kan droppes, men hadde vært godt med en lille en.

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 16:35   #16
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Jeg hadde kost meg.... Å heller kjørt skikkelig hardcore en stund når jeg kommer hjem igjen! Vi skal sydover i løpet av året, å vi skal være borte i en uke. Vi er to småbarns foreldre som ALDRI har tid til ferie, å det unner vi oss Kjør ditt løp, gjør som DU vil Man skal gjøre en endring for livet for å ikke legge på seg, å om man aldri har slike "jukse perioder", vil 90 prosent falle på ræva så det synger innen et halvt år! Lykke til, å kos deg bigtime i syden!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 16:38   #17
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

kom nettopp hjem denne uka fra 1 uke i Lisboa. Jeg unnet meg litt poteter til maten, og et par drinker og en dessert.. Ellers spiste jeg så lavkarbo som jeg kunne.. gikk opp kun 700 gram den uka og var letta da jeg kom hjem. Føler ikke at jeg IKKE har koset meg heller, spist mye god mat

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 17:02   #18
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Opprinnelig lagt inn av Heaven, her.

Er det jeg er veldig redd for!
Samtidig så savner jeg bare EN ting på dette kostholdet og det er kosen med en skikkelig klissete sjokoladekaffe. Og jeg vet jo at det er fryktelig usunt, og ikke bra for meg i det hele tatt. Men av alle ting jeg ikke trodde jeg skulle savne så ble det det

Takker alle for svar, dere er supre

Prøv en slik klissete kaffe i dag, for å teste hvordan du tåler den
God ferie! Kos deg masse!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 17:32   #19
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Opprinnelig lagt inn av Labomba, her.

Jeg skal også til syden nå i slutten av mai, jeg skal kose meg!!! Ta en øl når det passer meg. Men lell vil jeg sørge for at alt jeg spiser er lavkarbo i 6 av dagene, og en dag da jeg skal spise gresk brød. Det er lyst brød med masse olivenolje, som dere sikkert vet- men jeg bare elsker det. Ikke møe, men en skive ihvertfall. Å reise til syden er jo en skikkelig ferie og ikke noe man tar seg råd til i hytt og skvett, så jeg synes nok det viktigste er å finne en mellomting som passer for meg. og litt sånn apropos det, er det noen som vet hvor mange karber det er i ouzo? Vet at Retzina er veldig lowcarb, men ouzo er det beste jeg vet. Heldigvis ikke nødvendig, så det kan droppes, men hadde vært godt med en lille en.

på somebody.no kommer det opp 0,1 karber pr 100 gram i ouzo

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 19:39   #20
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Var i Tyrkia for noen år tilbake. Og alt av brød der nede var hvitt.. Jeg endte opp med så utrolig mageknipe, at om jeg noengang skal tilbake dit, så skal jeg pakke med meg noen pakker ryvita..

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 22:44   #21
ftdmia
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 155
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Min stemme går til: holde seg i skinnet

Det gjeller å gi 110% vær dag, hele året!

__________________
Loading Swag...
████████████████ 100%
ftdmia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi i denne gården Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 23:49   #22
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Og hva er vel sydentur uten deilige is deserter og jordbærmilkshake. Men alt med måte da.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 00:08   #23
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88, her.

på somebody.no kommer det opp 0,1 karber pr 100 gram i ouzo

Tusen tusen takk

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 00:47   #24
RitaBo
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 50
RitaBo er på en erverdig vei

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Hei.

Jeg har vært i syden flere ganger på Ketolyse. Det som lønner seg er å bake før man reiser. Ta med for eks Nannahs knekkebrød og polarbrødlapper. Det er jo alltid kjøleskap på rommet. Ta med et polarbrød i en liten boks el lign i veska om kvelden når du skal ut å spise, så har du også brød før middagen. De serverer jo alltid ventebrød i syden, og da slipper du å sitte å sulte.
Drikk drinker med light cola el Pepsi max.
Har dere leilighet med kokemuligheter kan du jo lage noe selv som du tar med på stranda osv. Ta med sukkerfri sjokolade og evt nøtter som du kan ha som kos. Jeg har alltid gått ned litt etter mine utenlandsturer. Men jeg er litt streng med meg selv på ketolyse da. Er jo ikke sikkert det passer for deg.
Ønsker deg riktig god tur.

RitaBo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 01:21   #25
Bonitta
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 178
Bonitta er på en erverdig vei

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

I syden koser man seg, og teller ikke karber!
Mitt motto i allefall, som ikke er helt nazi på karber

Bonitta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ned i vekt på sydentur Iza Spørsmål og svar 9 02-07-10 13:52
Kan man spise skinnet på grillet kylling? mor til 3 gutter Ketolysekuren 13 10-01-08 18:37
Flymat/sydentur Robyn Ketolysekuren 20 03-10-07 10:49
Billig sydentur for en person i juni? mofe Generell diskusjon 33 23-05-07 10:11
BØR jeg spise/eller la være å spise skinnet på den grillede kyllingen? Tette80 Ketolysekuren 2 27-04-07 10:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no