Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Barn og mengder

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-03-13, 21:38   #51
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Barn og mengder

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Sarkasmen hagler ser jeg. Det må vel være lov å ha andre meninger enn deg her uten at du må være spydig av den grunn.


Beklager, men den kommentaren hadde ikke noe med sarkasme å gjøre

Hvis du syns den var spydig, burde du bytte til en shampoo mot hårsårhet


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 21:44   #52
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Barn og mengder

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Beklager, men den kommentaren hadde ikke noe med sarkasme å gjøre

Hvis du syns den var spydig, burde du bytte til en shampoo mot hårsårhet


-

Bruker ikke være hårsår, men deg oppfatter jeg som en kvervulerende og spydig person her inne, og sånt synes jeg man kan spare seg og heller være sakelig rett og slett.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 21:48   #53
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Barn og mengder

Min nesteldste var av den typen unge som spiste til han kastet opp, og så krevde mer mat. Vi lærte riemlig kjapt at hans metthetsfølelse tydeligvis ikke var helt ok, så jeg har i alle år satt sammen måltider der mengde kjøtt/fisk er porsjonert, mens det i gamle dager var fritt for mengde grønnsaker og ris/pasta/potet.
Iallefall har mine barn relativt kjapt funnet sin mengde mat; det er ikke like trivelig og overspise på bare pasta/ris/potet og/eller grønnsaker.
Måltid hos oss har alltid vært positivt ladet, og da en slektning som var av den småspiste, melkedrikkende typen barn var hos oss, så var det ikke mange måltidene før han fant ut at om han ville ha mat, så måtte han spise. Og mengden mat han spiste hos oss var tilnærmet normal da drikkingen mellom måltidene ble begrenset.

I dag lever vi alle lavkarbo, selv om jeg fremdeles koker litt ris/pasta eller potet til middagen. Gjengen min velger sin andel av kjøtt/fisk, forsyner seg godt av grønnsaker og tar kanskje 2-3 ss ris eller ei lita potet inntil. Grønnsaker er det alltid rikelig av, men de andre tingene er det altså begrenset av. Jeg har ikke økonomi til at vi skal fråtse i kjøtt/fisk, + det er etter mitt syn ikke sunt med altfor mye proteiner i kosten. Vi ligger mellom 80 og 130 gram protein pr snute daglig (den tyngste i familien veier 68 kilo).
Når det gjelder havregrøt så kan jeg ikke for min arme sjel oppfatte den som farlig på noen måte, om man ikke MÅ begrense karbene slik at karbene i grøten vipper karbene for høyt.
Friske aktive barn i vekst tåler etter mitt syn havregrøt helt greitt. Og man trenger jo ikke servere dem en hel gryte......

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mengder med CC i kjøleskapet Shamu Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 02-01-12 10:40
Mengder mat? maja82 Spørsmål og svar 8 04-08-11 14:37
Mister ENORME mengder med hår! Lil@ Generell ernæringsdebatt 12 06-07-11 01:22
Spise store mengder Lotski Ketolysekuren 35 16-02-11 20:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no