Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-15, 14:57   #24826
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nå vet jeg at mspoden får negative nyheter på sykehuset i morgen. Skal jeg forberede ham eller ikke?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 10-02-15, 23:43   #24827
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Jeg har som sagt denne bh'en, og jeg har ikke akkurat noe lite frontparti... Bruker vanligvis 70I/65J i bh'er, og det borrelåset har aldri løsnet. Jeg putter den treningsbh'en i vaskemaskinen på 40, og den har holdt fint.

Men den ser jo ut til å gå så innmari høyt opp foran? Jeg svetter jo enorm mellom puppene som det er, blir det ikke fryktelig klamt og vått når det blir opptil flere lag stoff? Jeg er ikke så glad i sånne som gir "monopupp" som denne jo gjør til tross for at den har cup'er innenfor det ytterste laget.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 11-02-15, 08:51   #24828
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Flere enn meg som samler vann i lutealfasen, og ikke under mens? Jeg har inntrykk av at de fleste samler vann under mens, men jeg gjør det altså fra eggløsning og bruker ikke å gå ned noe i lutealfasen, mens jeg bruker å gjøre et stort hopp ned på første blødningsdag. Føler meg litt motsatt av andre, men mulig det er vanligere enn jeg tror?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 11-02-15, 09:27   #24829
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Flere enn meg som samler vann i lutealfasen, og ikke under mens? Jeg har inntrykk av at de fleste samler vann under mens, men jeg gjør det altså fra eggløsning og bruker ikke å gå ned noe i lutealfasen, mens jeg bruker å gjøre et stort hopp ned på første blødningsdag. Føler meg litt motsatt av andre, men mulig det er vanligere enn jeg tror?

Er helt lik jeg også. Rundt eggløsning sveller jeg opp og det holder seg nesten konstatn til første dag av mens, da går jeg gradvis ned i størrelse.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 11-02-15, 10:56   #24830
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Flere enn meg som samler vann i lutealfasen, og ikke under mens? Jeg har inntrykk av at de fleste samler vann under mens, men jeg gjør det altså fra eggløsning og bruker ikke å gå ned noe i lutealfasen, mens jeg bruker å gjøre et stort hopp ned på første blødningsdag. Føler meg litt motsatt av andre, men mulig det er vanligere enn jeg tror?

Jeg gjør det begge gangene jeg. Så for min del har jeg et vindu på en drøy uke hvor vektinedgang er mulig hver mnd. Hvilket forklarer snittnedgangen på 0,3kg i mnd på forrige runde.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-02-15, 11:00   #24831
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Flere enn meg som samler vann i lutealfasen, og ikke under mens? Jeg har inntrykk av at de fleste samler vann under mens, men jeg gjør det altså fra eggløsning og bruker ikke å gå ned noe i lutealfasen, mens jeg bruker å gjøre et stort hopp ned på første blødningsdag. Føler meg litt motsatt av andre, men mulig det er vanligere enn jeg tror?

Det har alltid vært sånn for meg også. Skikkelig blubbe ved EL, bittelitt bedring før superblubbe i 3-4 dager før mens. Enorm lettelse og fryktelig mye tissing på første blødningsdag.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 11-02-15, 13:31   #24832
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Samler fra eggløsning og opp til mens. Slipper vann sammen med at mensen starter. Matlysten går også opp fra EL til mens, og faller ved mensstart.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 11-02-15, 13:32   #24833
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Nå vet jeg at mspoden får negative nyheter på sykehuset i morgen. Skal jeg forberede ham eller ikke?

Det tror jeg er veldig vanskelig å svare på for andre.... *klem*

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 11-02-15, 13:57   #24834
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ser ut som det er ganske vanlig da

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 11-02-15, 15:43   #24835
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Flere enn meg som samler vann i lutealfasen, og ikke under mens? Jeg har inntrykk av at de fleste samler vann under mens, men jeg gjør det altså fra eggløsning og bruker ikke å gå ned noe i lutealfasen, mens jeg bruker å gjøre et stort hopp ned på første blødningsdag. Føler meg litt motsatt av andre, men mulig det er vanligere enn jeg tror?


Jeg går bare skikkelig ned sånn dagen etter 1. dag mens og 1. dag etter EL. Resten av tiden er et evig vannsamlings- og vannslippsbonanza.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 11-02-15, 15:58   #24836
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg samler vann rett før EL som slipper en dag eller to etter. Så bygger det seg opp et par dager før mens igjen som slipper når jeg begynner å blø som regel, kanskje dagen etter.

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 11-02-15, 19:24   #24837
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Det tror jeg er veldig vanskelig å svare på for andre.... *klem*

Takker! Jeg sa ingenting til ham... Men jeg selv var psykisk forberedt. Han har hatt flere attaker; noen nye og noen eldre. Han skal nå over på ny medisin. Dvs at sykdommen har blitt værre. Jeg blir så lei meg for en ung mann på 20 år skal nyte livet og ikke sitte hjemme og føle at alt går forbi siden han ikke klarer følger med de andre unge mennene. Jeg skulle ønske at han innser hva som feiler ham og ta ting derifra i stedet for å sitte hjemme og føle at han ikke lykkes. Han skal heldigvis snart ned til Hakadal. Håper de klarer hjelpe ham .

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 11-02-15, 20:17   #24838
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

[font="Comic Sans MS"][size="3"] Får håpe det Kanutten! Nok å tenke på for dere alle skjønner jeg! Så bra du har ordnet deg mer tid til å følge opp podene De er nå heldige som har deg hvert fall

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline
Gammel 11-02-15, 23:14   #24839
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva er mest "effektivt" vedr planken, å holde så lenge man klarer eller kortere runder?

jeg klarer fint 1,5 minutt eller mer, men lurer på om feks 3x30 sek er bedre..

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 12-02-15, 07:38   #24840
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Hva er mest "effektivt" vedr planken, å holde så lenge man klarer eller kortere runder?

jeg klarer fint 1,5 minutt eller mer, men lurer på om feks 3x30 sek er bedre..

Jeg er ingen ekspert, men jeg tror vel det å repetere og øke tiden etterhvert er bedre enn å bare "max'e".

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo.
Gammel 12-02-15, 08:24   #24841
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Å holde planken så lenge man klarer er vel egentlig bare en fin måte å måle fremgang på en gang i blant. Det man kan gjøre er at man etterhvert gjør tyngre versjoner av planken fremfor å bare øke tidene. Eksempelvis når man fint klarer 3x60 sek begynner man å planke mens man vugger litt frem og tilbake, eller tripper litt på stedet, strake armer, en hånds stående roing (gjerne med en manual eller kettlebell i hånden hvis man klarer, utrolig bra øvelse for stabilitet og styrke i coreområdet) mens man står i planken, legger inn sideplanker, tar motsatt albue og kne mot hverandre mens man står i planken osv.


Sist redigert av Cyan : 12-02-15 kl 08:30.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 12-02-15, 11:31   #24842
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Å stå og holde planken i evig tid blir som å fortsette å ta flere og flere repetisjoner av en øvelse, med samme belastning, hele tiden. Tilslutt ender man opp på 100 repetisjoner med 50 kg beinpress, man gjør ingenting annet enn å underholde muskelen.

Derfor må man, som Cyan sier, finne på andre og tyngre versjoner av planken.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 12-02-15, 11:47   #24843
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for svar! Det var egentlig det jeg trodde, så da varierer jeg litt fremover

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 12-02-15, 11:49   #24844
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg forelsket meg i noe min PT kaller for krabbe-øvelsen: man begynner stående med hendene nede ved føttene (strake ben), så "går" man framover med hendene så langt som mulig (slik at man kommer i en stilling som er mer utstrakt enn planke), der holder man bittelitt og så går man bena fram til hendene. Og så på an igjen.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet
Gammel 12-02-15, 11:50   #24845
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Jeg forelsket meg i noe min PT kaller for krabbe-øvelsen: man begynner stående med hendene nede ved føttene (strake ben), så "går" man framover med hendene så langt som mulig (slik at man kommer i en stilling som er mer utstrakt enn planke), der holder man bittelitt og så går man bena fram til hendene. Og så på an igjen.

hmm, det går nok ikke med min rygg, er stiv og vond, men jeg kan jo prøve haha. takk for tips

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 12-02-15, 12:37   #24846
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Å stå og holde planken i evig tid blir som å fortsette å ta flere og flere repetisjoner av en øvelse, med samme belastning, hele tiden. Tilslutt ender man opp på 100 repetisjoner med 50 kg beinpress, man gjør ingenting annet enn å underholde muskelen.

Derfor må man, som Cyan sier, finne på andre og tyngre versjoner av planken.

Det stemmer ikke. Det er stor forskjell på statiske øvelser og gjentagende repitisjoner.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-02-15, 13:49   #24847
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Omega 3, hvilket tilskudd er det beste? Jeg har jo hørt om at endel er harsknet osv. Er det bedre å ta noe, selv om det ikke er premium kvalitet, eller bør man heller droppe det enn å ta halvdårlige?
Dette stresser meg voldsomt om dagen, så håper noen har et godt svar Leddene mine skriker etter tilskudd.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-02-15, 14:21   #24848
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Her er resultatet av en undersøkelse, men den er nesten fire år gammel da.

http://bramat.no/kosthold/matvarer/3...helseskadelig5

Jeg bruker Møllers sin trippel omega eller noe sånt, eller bare vanlig Møllers tran. Varierer litt. Kjøper alltid boksen eller flasken med lengst holdbarhet. Det er vel enklere å merke om oljen er harsk dersom du styrer unna kapslene. En gang opplevde jeg at jeg gikk og gulpet tran hele dagen av noen kapsler, og da kastet jeg den boksen siden jeg tror jeg har hørt at det var et tegn på at den kunne være harsk. Ellers tror jeg ikke det er nødvendig å bruke så mye energi på å stresse så fryktelig med det altså. Er du fryktelig skeptisk er det jo bare å ta olje fremfor kapsler, og må du ha kapsler kan du jo ta en kontrolltest ved å snitte noen kapsler og smake om oljen er harsk. Tror uansett det er bedre å ta tilskuddet når man trenger det enn å droppe det.

Fant denne også.:
http://forskning.no/fisk-forebyggend...i-kosttilskudd


Sist redigert av Cyan : 12-02-15 kl 14:32.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 12-02-15, 14:26   #24849
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

OK, det er møllers jeg har hørt at særlig skal være harske. Og de har vel ikke så mye omega i hver kapsel?

Ser forøvrrig ut at den jeg har tatt er trygg, Nycoplus Omega-3 høykonsentrert. Da den var ny hvertfall... Tror jeg må kjøpe ny, den har stått endel år i skapet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-02-15, 14:37   #24850
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Møllers tran kommer best ut i den testen. Vet det var en sak angående Møllers, men det er veldig mange år siden. Ga dem vel såpass dårlig rykte den gang at de har skjerpet rutinene kanskje? Møllers har forskjellige produkter med ulikt innhold Omega3. Jeg velger den som har mest. Den du tar brukte jeg før, og kjøper den fortsatt når apoteket har kampanjer på dem. Var fornøyd med dem. Møllers tar jeg fordi den er lettere tilgjengelig og billigere (selges ofte i billige to pk på Coop).

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 13:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no