Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Boost i vektnedgang etter høykarbodag?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-06-11, 22:24   #1
Iza
Medlem
 
Iza sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Skedsmokorset
Innlegg: 74
Iza er ny på veien

Boost i vektnedgang etter høykarbodag?

Jeg skeier sjelden ut med karborik mat,men for noen dager siden valgte jeg å trykke innpå all slags dritt...vi snakker kebab i pita, horn,masse sjokolade og potetgull,sure biler osv..Veit det er kvalmende mye. Greia er at jeg har stått stille på vekta to uker før dette,og gikk jo opp nesten to kilo på denne utskeielsen. Rett tilbake på strikt lavkarbo dagen etter,og nå i dag,tre dager etter frotsing veier jeg 400 gram mindre enn før spisedagen. Dvs ned 2.6 kilo på tre dager! Har ingen planer om å gjenta dette med det første,men lurer på om det er en naturlig forklaring?
Jeg har gått ned 27 kilo,og har 8 igjen til normalvektig,så føler meg heldig nå...

__________________
When you fall,you rise and it feels like flying.
Iza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo inspirert av ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 22:26   #2
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Boost i vektnedgang etter høykarbodag?

Jeg har også opplevd at en slik karboloading har gitt kroppen et spark og at vekta har beveget seg nedover. Ikke så mye som deg, men gjerne et halvt kilo eller litt mer....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:33   #3
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 62
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Boost i vektnedgang etter høykarbodag?

Samme med meg....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:24   #4
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Boost i vektnedgang etter høykarbodag?

Kanskje vi alle bør skeie ut en gang i mellom, da..

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 15:21   #5
Sihette
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 28
Sihette er på en erverdig vei

Sv: Boost i vektnedgang etter høykarbodag?

Hørte av en slektning av meg som har tatt av en del kilo på lavkarbo, at han hadde noen dager innimellom der han skeiet ut og spiste høykarbo - da lurte han kroppen til å forbenne igjen sa han ? for etter ei tid meinte han at kroppen gjekk litt på sparebluss (instinkt) ja så av og til kan vel kanskje gå greit å skeie ut

__________________




Sihette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 15:31   #6
ruslepølsa
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 97
ruslepølsa er på en erverdig vei

Sv: Boost i vektnedgang etter høykarbodag?

Tror det har samme effekt som å øke kalori inntaket inne imellom.
Har selv testet dette.
Ligger normalt på rundt 2300-2600(varierer daglig) Kcal om dagen(sjekker på diett.no)
men inn imellom øker jeg det til ca 3000 om dagen for å sjokke kroppen litt .
Prøver å variere inntaket så mye at kroppen ikke klare å normalisere seg å gå i spare modus.
Men selv med dette stopper det opp noen ganger og da smeller jeg til med en skikkelig spise dag. Holder meg på ca 20 carb om dagen men tar i meg mere fett og proteiner.
Etter en slik dag hopper jeg somregel nedover igjen etter 2 dager.
Har ikke falt av lavkarbo vognen på 4 mnd nå å tenker jeg skal klare å holde unne frem til målet om -50kg er nådd.. tatt av 23Kg siden 9 mars nå.. Ikke tenkt å gi meg før målet er nådd.

ruslepølsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins learner Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 15:37   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Boost i vektnedgang etter høykarbodag?

Når du brått spiser karbohydrater setter du i gang produksjonen av et hormon som heter Lepitin. Søk opp hva slags virkning det har, for det hussærnte jeg. Det kan hvertfall sette litt fart på forbrenninga for noen. De fleste samler ille mye vann etter en karboutskeielse, så ekke sikkert det er verdt det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 15:45   #8
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Boost i vektnedgang etter høykarbodag?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Når du brått spiser karbohydrater setter du i gang produksjonen av et hormon som heter Lepitin. Søk opp hva slags virkning det har, for det hussærnte jeg. Det kan hvertfall sette litt fart på forbrenninga for noen. De fleste samler ille mye vann etter en karboutskeielse, så ekke sikkert det er verdt det.

Flirer litt av særpingen Nellie! Trivelig for en utrømt Indre Enfolding med østfold-dialekt

Beklager OT, måtte bare....

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 15:52   #9
Coockie
Medlem
 
Coockie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 146
Coockie har en fantastisk aura rundt segCoockie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Boost i vektnedgang etter høykarbodag?

Ifølge denne linken er det ikke inntak av karbohydrater alene som fører til høyere produksjon av Leptin, men energi i seg selv (kalorier). Er i det minste slik jeg tolket det.

http://en.wikipedia.org/wiki/Leptin

Syns dette var veldig interessant egentlig. Ser at det er gjort en studie på mus der behandling med Leptin sammen med, eller uten Insulin hadde bedre effekt på blodsukker og kolesterol en insulin alene. Kanskje dette er en fremtidig behandling for diabetikere?!

__________________
Livet er en dans på roser, men hvem sa at dansing på roser var lett?
Leter du etter noe? Det er ikke noe her. Hvorfor titter du her egentlig?.
Startvekt: 103,6 kg – Mål: -32 kg – Fremgang: -16 kg
Coockie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det meste med måte Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 15:55   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Boost i vektnedgang etter høykarbodag?

Det kan nok stemme det mine kilder er liksom sånne middelskarbo-treningsfolk som benytter seg av oppkarbinger, for å holde lepitinnivået på topp. Det går jo ut på at de skal spise usakelig mye, i en begrenset periode. Kan like godt være kaloriinntaket.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 15:57   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Boost i vektnedgang etter høykarbodag?

Eller at det holder med en shit load karbo for de som spiser minimalt av dem. At ikke man nødvendigvis må spise masse kalorier da.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 16:30   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Boost i vektnedgang etter høykarbodag?

For meg funka det første gang. Etterpå bare samletkroppenhaiger med vann, som den nektet å gi slipp på på ukesvis

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 17:02   #13
Cheyla
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 96
Cheyla er på en erverdig vei

Sv: Boost i vektnedgang etter høykarbodag?

Håper det virkelig at dette stemmer, jeg tryna totalt i en kjekspakke i dag.. Har vært kjempeflink i det siste, men i dag var det ikke et fnugg av selvkontroll tilstede gitt. Så krysser fingrene for at jeg kanskje får et lite boost, skal ha veiedag i morgen nemlig. Hjelp!

Cheyla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 19:18   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Boost i vektnedgang etter høykarbodag?

Opprinnelig lagt inn av Cheyla, her.

Håper det virkelig at dette stemmer, jeg tryna totalt i en kjekspakke i dag.. Har vært kjempeflink i det siste, men i dag var det ikke et fnugg av selvkontroll tilstede gitt. Så krysser fingrene for at jeg kanskje får et lite boost, skal ha veiedag i morgen nemlig. Hjelp!

Det som mest sannsynligvis skjer er at du legger på deg en hel masse, men bare vann Også stopper det kanskje opp litt også går det nedover igjen, hvis du fortsetter som før.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 21:20   #15
Iza
Medlem
 
Iza sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Skedsmokorset
Innlegg: 74
Iza er ny på veien

Sv: Boost i vektnedgang etter høykarbodag?

Da var det gått en dag til, og enda ned 0,5 kilo! Var tydelig at MIN kropp trengte en sånn boost nå,da. Har ikke veid så lite på 8 år
MEN selvsagt ikke noe jeg kommer til å gjøre ofte. Kanskje jeg prøver det igjen om en 4-5 mnd tid.
Er superflink ellers og trives best med lavkarbo.
Takk for fine svar!
Skjønner at det nok har både med karbo og kaloriinntak å gjøre.
Da jeg skeiet ut spiste jeg nok omtrent 6000 kcal på en dag...æææsj...til vanlig ca 1500-2000....så litt av et sjokk for kroppen. Ble merkelig nok ikke dårlig.

Hilsen TS

__________________
When you fall,you rise and it feels like flying.
Iza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo inspirert av ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 21:22   #16
Iza
Medlem
 
Iza sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Skedsmokorset
Innlegg: 74
Iza er ny på veien

Sv: Boost i vektnedgang etter høykarbodag?

Opprinnelig lagt inn av Cheyla, her.

Håper det virkelig at dette stemmer, jeg tryna totalt i en kjekspakke i dag.. Har vært kjempeflink i det siste, men i dag var det ikke et fnugg av selvkontroll tilstede gitt. Så krysser fingrene for at jeg kanskje får et lite boost, skal ha veiedag i morgen nemlig. Hjelp!

Hei.
Du må nok regne med først opp, (som jeg gjorde dagen etter) og såå ned! Vent 3 dager, spis strikt lavkarbo, og sååå veie

__________________
When you fall,you rise and it feels like flying.
Iza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo inspirert av ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 12:54   #17
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Boost i vektnedgang etter høykarbodag?

Jeg har en høykarbodag i dag, etter å ha stått stille i 3 mnd. Har spist 2 små epler og en halv pakke ritz kjeks og chilisyltetøy.Er det nok for å booste etter snart 6 mnd på ketolyse, eller må det mer krutt til?

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 14:38   #18
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Boost i vektnedgang etter høykarbodag?

jeg har også lest at karbohydrater skal øke forbrenningen, men jeg tenker at vi bruker fett som energikilde av samme grunn,
jeg tenker også at man også inntar flere kcal på en slik utskeielsesdag, og det vil også øke forbrenningen, særlig effektivt for de på lavkaloridietter. jeg tar ikke sjansen, ikke vil jeg ha vann i kroppen.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 15:31   #19
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Boost i vektnedgang etter høykarbodag?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

jeg har også lest at karbohydrater skal øke forbrenningen, men jeg tenker at vi bruker fett som energikilde av samme grunn,
jeg tenker også at man også inntar flere kcal på en slik utskeielsesdag, og det vil også øke forbrenningen, særlig effektivt for de på lavkaloridietter. jeg tar ikke sjansen, ikke vil jeg ha vann i kroppen.

Det vil ikke jeg heller, men går opp og ned de samme vannkiloene uansett....men nå er det enten boost eller lavkalori. Jeg skal ned såpass mange kilo at jeg har ikke tid til å bare flyte rundt. 3 måneders stillstand er nok.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 18:01   #20
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Boost i vektnedgang etter høykarbodag?

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Det vil ikke jeg heller, men går opp og ned de samme vannkiloene uansett....men nå er det enten boost eller lavkalori. Jeg skal ned såpass mange kilo at jeg har ikke tid til å bare flyte rundt. 3 måneders stillstand er nok.

Hva om du er superstreng istedet?Inntar karber kun fra grønnsaker og passer på kcal ikke overstiger kroppens behov?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 23:35   #21
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Boost i vektnedgang etter høykarbodag?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Hva om du er superstreng istedet?Inntar karber kun fra grønnsaker og passer på kcal ikke overstiger kroppens behov?

Har jo værtt til nå da, kun spist ren mat,egg, kjøtt og grønnsaker og mye meierismør på grønnsakene.Men har ikke hjulpet det spøtt.Begynte med litt hjemmebakte knekkebrød, forrige uke, og begynte med udos og cocosa for nesten 2 uker siden.ja har brukt cocosa hele tiden da, men for 2 uker siden, sammen med udosen.
Har holdt meg på 15 karber. Har vurdert skaldeman, men vet ikke om jeg holder så lenge på så streng diett.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 16:44   #22
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Boost i vektnedgang etter høykarbodag?

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Jeg har en høykarbodag i dag, etter å ha stått stille i 3 mnd. Har spist 2 små epler og en halv pakke ritz kjeks og chilisyltetøy.Er det nok for å booste etter snart 6 mnd på ketolyse, eller må det mer krutt til?

Har ikke lagt på meg noe vanngram siden høykarbodagen i går.kansje det betyr at jeg tåler mer karber mer enn mindre karber? på lite karber har jeg gått opp og ned 1-2 kilo med vann.ja ikke på en gang da, men sånn litt og litt opp og ned.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Plutselig rask vektnedgang etter 9 mnd Nala23 Lavkarbo generelt 5 16-12-10 13:18
Plutselig vektnedgang etter helg med masse karbo Gullis Spørsmål og svar 2 28-07-09 20:27
Høyt stoffskifte som forsvant etter vektnedgang ... Kikkeline Ketolysekuren 9 21-06-08 00:51
Vektnedgang etter full bukplastikk? Borealis Generell diskusjon 1 31-07-07 23:02
Magen etter vektnedgang m/keisersnitt.... nita58 Ketolysekuren 3 01-06-07 13:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no