Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kalorier?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-02-09, 13:56   #1
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Kalorier?

Hvor mange kalorier ligger dere på hver dag?
Jeg ligger på alt i fra 800 - 1400 kcal pr dag.
Ca 10 % er karbo, 65 % er fett og 25 % er protein. Noen dager har jeg litt mer protein enn fett.
Hvordan er dette tro?

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 15:38   #2
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Kalorier?

det var da veeeldig lite kalorier? Må da bli lite mat når du spiser så mye fett og aså lite kalorier? Kan du skrive opp en dagsmeny?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 23:15   #3
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Sv: Kalorier?

Her er dagen idag.
Kalorier: 1075

Frokost:
2 egg
90 g agurk

Lunsj:
2 egg
65 g tomat
50 g hamburgerrygg

Mellom:
10 paranøtter


Middag:
200 g kyllingvinger
50 g salat
65 g tomat
60 g agurk

Vann: 3 liter
Te: 5 dl grønn te
Cola zero: 0,5 liter

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 23:25   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier?

Hvorfor teller du kalorier?
På lavkarbo/ketolyse holder det vanligvis med å telle karber og spise nok fett!

Er nok derfor du får lite svar også, vi teller ikke kalorier!*grøsser ved tanken*

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 09:07   #5
aldrimerjollycola
Medlem
 
aldrimerjollycola sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 170
aldrimerjollycola er på en erverdig vei

Sv: Kalorier?

ikke heng deg opp i kaloriene, da vil du ha problemer med å følge kuren skikkelig!!
har du lest ketolysekuren boka? anbefaler deg å låne den på biblioteket. for denne kuren "strider" mot "telle kalorier-spise masse pasta" -kurene man kjenner til!

aldrimerjollycola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 11:00   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kalorier?

Opprinnelig lagt inn av gulrotklara, her.

Her er dagen idag.
Kalorier: 1075

Frokost:
2 egg
90 g agurk

Lunsj:
2 egg
65 g tomat
50 g hamburgerrygg

Mellom:
10 paranøtter


Middag:
200 g kyllingvinger
50 g salat
65 g tomat
60 g agurk

Vann: 3 liter
Te: 5 dl grønn te
Cola zero: 0,5 liter

Hvor har du gjemt fettet her??
Og det var veldig lite variasjon med grønnsakene dine.
Agurk inneholder f.eks lite næring.

Lavkarbo skal være godt og variert og hvis det er noe à la Lindberg/ketolysekuren du vil følge, så tror jeg at du bør lese deg litt opp .

Ellers telles det ikke kalorier på lavkarbo/ketolyse - og jeg synes du fikk i deg veldig lite mat. Er du god og mett hele dagen ?

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 14:48   #7
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Kalorier?

jeg hadde sulta på din diett ja. Kikk litt journalene og dagsmenuyene til de som går på samme kostholdsfilosofi som deg.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 22:33   #8
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Sv: Kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Hvor har du gjemt fettet her??
Og det var veldig lite variasjon med grønnsakene dine.
Agurk inneholder f.eks lite næring.

Lavkarbo skal være godt og variert og hvis det er noe à la Lindberg/ketolysekuren du vil følge, så tror jeg at du bør lese deg litt opp .

Ellers telles det ikke kalorier på lavkarbo/ketolyse - og jeg synes du fikk i deg veldig lite mat. Er du god og mett hele dagen ?

Nok fett her vel??? Egg, kyllingvinger og paranøtter.

Jeg tror jeg har kommet fram til at ketolyse ikke er noe for meg. Jeg holder meg til lite karber, men orker ikke å spise mer fett enn det jeg gjør. Er ikke glad i smør, fløte, rømme ol.

Og jeg er mett hele dagen ja. Egg metter veldig.
Dette var bare en enkelt dag, og ellers så spiser jeg veldig variert. Er veldig glad i gr. saker og frukt. Savner eplene mine så veldig, så jeg tror at jeg kanskje MÅ ha det heretter.

Det er veldig spennende å være her inne, for man får så masse info og positiv input.

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 22:36   #9
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Sv: Kalorier?

Opprinnelig lagt inn av luringen, her.

jeg hadde sulta på din diett ja. Kikk litt journalene og dagsmenuyene til de som går på samme kostholdsfilosofi som deg.

Hehe, men jeg er god og mett hele dagen altså. Til vanlig hadde jeg tatt mandler i steden for paranøtter og heller 1-2 epler og 1 appelsin... og LITT mer utfyllende salat da. Savner å litt mer karber i den gett. (gulrot, løk, mais, kålrot, nepe)

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 22:37   #10
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Sv: Kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hvorfor teller du kalorier?
På lavkarbo/ketolyse holder det vanligvis med å telle karber og spise nok fett!

Er nok derfor du får lite svar også, vi teller ikke kalorier!*grøsser ved tanken*

hehe, er så vandt med det etter vektklubben på VG at jeg ikke kan la være. MÅ legge inn maten min der hver dag.

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 22:43   #11
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kalorier?

Opprinnelig lagt inn av gulrotklara, her.

Hehe, men jeg er god og mett hele dagen altså. Til vanlig hadde jeg tatt mandler i steden for paranøtter og heller 1-2 epler og 1 appelsin... og LITT mer utfyllende salat da. Savner å litt mer karber i den gett. (gulrot, løk, mais, kålrot, nepe)

Ok, det er fint at du blir mett i alle fall, jeg synes det så lite ut.
Det er ikke så mye fett i kylling(vinger), det er magert kjøtt.
Men det ser ut til at du er mere Lindberg enn ketolyse (mer frukt og karber) og det er helt greit. Ketolyse passer vel ikke for alle - og vi er jo forskjellige.
Håper at du pleier å lage deg oljedressinger da, for noe fett bør du få i deg .

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 01:54   #12
Insyga
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 60
Insyga er på en erverdig vei

Sv: Kalorier?

Hei hei.
Ble så overrasket da jeg sjekket kaloriene på diett.no. Trodde jeg lå på 3000 eller one, men neida.. Lå på fra 980 til 1800. På karber ligger jeg rundt 25.

Det var overaskende lite kalorier.
Hva tenker dere?
Her er dagens meny (ikke så sunn i dag, men)

2 stk lavkarbobrød med masse makrell i tomat, litt majones og litt agurk.

Lunsj: omelett med skinke, ost og tomat

tidlig middag: 300 g kylling stekt i smør med champingjong og ca en halv kokt gulrot

Fråtsemiddag på kvelden: 300 g biff, masse fet bernaisesaus, nesten en hel brokkoli og masse champingjong.

Drikker kun vann ved siden av måltidene for jeg er på kunstigsukker-avvenning (ble helt avhengig)

Dette ble faktisk ikke mer en 1699 kalorier på diett.no :-O
(22.68 karber)

Dagen etter var jeg fortsatt mett da jeg våknet, men veide en halv kilo mindre enn dagen før. Go figure..

__________________


Insyga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 02:01   #13
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Kalorier?

Jeg opplever også at jeg spiser mye mindre enn det jeg tror, og jeg er virkelig stappmett (!!).

Selv om agurk og salat kanskje er næringsfattig, må det vel være helt legitimt å spise? Agurk inneholder jo mest vann, kan ikke være mange karbene man får fra dem... Jeg elsker agurk, spiser sikkert en halv en om dagen

__________________
Det er i motbakke det går oppover.
Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 02:46   #14
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kalorier?

Trådstarter, om du savner epler og mer grønnsaker synes jeg du skal spise nettop mer grønnsaker. Å spise mindre av det enn man ønsker er litt rart siden det er så sunt.Man må ikke ta mange hundre gram av de mest stivelsrike som gulrot hver dag, men mellom 50-100 g f.eks. Litt av hvert og mye av isbergsalat og agurk som inneholder lite karbo men som gir den samme friskheten som epler gir. Jeg tror kroppen din får litt for lite grønnsaker. Spis en stor salat med god samvittighet, og ønsket om epler forvinner trolig.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 06:15   #15
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Trådstarter, om du savner epler og mer grønnsaker synes jeg du skal spise nettop mer grønnsaker. Å spise mindre av det enn man ønsker er litt rart siden det er så sunt.Man må ikke ta mange hundre gram av de mest stivelsrike som gulrot hver dag, men mellom 50-100 g f.eks. Litt av hvert og mye av isbergsalat og agurk som inneholder lite karbo men som gir den samme friskheten som epler gir. Jeg tror kroppen din får litt for lite grønnsaker. Spis en stor salat med god samvittighet, og ønsket om epler forvinner trolig.

Hint, hint: tråden er mer enn 2.5 år gammel!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 10:24   #16
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Kalorier?

Opprinnelig lagt inn av gulrotklara, her.

Hvor mange kalorier ligger dere på hver dag?
Jeg ligger på alt i fra 800 - 1400 kcal pr dag.
Ca 10 % er karbo, 65 % er fett og 25 % er protein. Noen dager har jeg litt mer protein enn fett.
Hvordan er dette tro?

Ser lite ut for meg. 800, er alt for lite, 1400 ja, da begynner du å nærme deg noe

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kalorier og ikke kalorier smilefjes Lavkarbo generelt 15 19-09-08 22:27
kalorier Trolljenta Spørsmål og svar 14 25-05-06 17:45
Kalorier themonk Generell ernæringsdebatt 7 22-03-05 13:49
Kalorier girl Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 25-01-05 00:12
Atkins og kalorier fatso Atkins kosthold 1 30-04-04 15:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no