Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kalorier

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-08-11, 00:26   #1
plindus
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3
plindus er på en erverdig vei

Kalorier

Skal kaloriene telles, eller er det ikke så nøye??? har bare holdt på en uke, med å kutte kraaftig ned på karbo. men blir vannvittig mye fett og proteiner da... og er så vant til å telle kalorier. skal jeg bare slutte med det. Har spist veldig mye denne uka, så kan aldri tenke meg at det har gitt noen resultater (kanskje gått opp i vekt)

plindus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 00:50   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: kalorier

Opprinnelig lagt inn av plindus, her.

Skal kaloriene telles, eller er det ikke så nøye??? har bare holdt på en uke, med å kutte kraaftig ned på karbo. men blir vannvittig mye fett og proteiner da... og er så vant til å telle kalorier. skal jeg bare slutte med det. Har spist veldig mye denne uka, så kan aldri tenke meg at det har gitt noen resultater (kanskje gått opp i vekt)

Ikke tell kalorier i begynnelsen, du kan oppleve og gå opp i starten, men vær bare tålmodig! Det går rett vei til slutt

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 02:05   #3
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: kalorier

Jeg teller kalorier (diett.no). Dvs jeg ser på helheten. Riktige forhold mellom fett/prot/karbo er viktig, men jeg føler også kalorinivå gir meg viktig info om mengde mat jeg inntar. Kan være nyttig om man kanskje har en tendens til å overspise.

Første uka lå jeg forøvrig litt høyt på kalorier 2000+, men det hindret meg ikke i å gå ned. Ble vel 3 kilo første uka. Nå, etter to uker, nesten 5 kg ned!

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 08:44   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kalorier

De fleste går ned litt vann i begynnelsen.
Du spiser mer i begynnelsen likt mange andre. Det endrer seg som oftest når kroppen er omstilt til fett som hovedkilde til energi.På diett.no kan du skrive inn det du spiser og se hvor mye det blir av næring, energifordeling mellom næringsstoffene og kcal. Mange må passe på kaloriene, ikke alle. Først og fremst er det sunnest å følge sult og metthets-signalene.Om du trener styrketrening kan det hende du går mindre ned i totalvekt men mister fett likevel men øker muskelmassen.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 08:50   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier

Jeg telte ikke.

Om det vil fungere for deg kommer an på om du har en utslitt metthetsfølelse, eller om den kommer på plass når den får mer riktig mat. Det vet du ikke etter en uke. Det tar nok 2-3 iallfall.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 11:53   #6
plindus
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3
plindus er på en erverdig vei

Sv: Kalorier

Takker for svar. La inn det jeg spiste i går på Diett.no. Fikkk 2700 kalorier, jvorav 68% fett, 26 % protein og 6% karbo...


Men i går var forsåvidt en "god" dag. har sikkert spist opp mot dobbelt så mye andre dager

plindus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 12:06   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kalorier

Er du sikker på at sulten er fysisk og ikke emosjonelt betinget?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 12:52   #8
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kalorier

Jeg spiste også masse til å begynne med. Talte ikke kalorier, så jeg vet ikke hvor mye, men jeg var veldig sulten etpar uker i starten. Så dalte matlysten, og nå spiser jeg to ganger om dagen. Evt. med ett mellommåltid om det går for lang tid i mellom. Da blir det nok sannsynligvis færre kalorier, siden man rett og slett ikke får i seg sååå mye i hvert måltid. Samtidig har jeg ikke sett noen sammenheng mellom matmengde og nedgang for min egen del - jeg har gått ned selv om jeg har spist mye, og stått stille om jeg har spist mye. Likeledes de periodene apetitten ikke har vært på topp; noen ganger har jeg gjort et lite byks ned, andre ganger har det stått stille. Men jeg tror det er viktig å få i gang "fettbålet" med å spise NOK mat første tiden. Om man har spist lavkalori lenge er kroppen i sultemodus, og vil ikke begynne å forbrenne før den er overbevist om at mattilgangen er god nok. Så jeg ville ikke begrenset meg med det første - bare sørget for å spise riktig mat når du er sulten - til du er mett

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 14:17   #9
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg spiste også masse til å begynne med. Talte ikke kalorier, så jeg vet ikke hvor mye, men jeg var veldig sulten etpar uker i starten. Så dalte matlysten, og nå spiser jeg to ganger om dagen. Evt. med ett mellommåltid om det går for lang tid i mellom. Da blir det nok sannsynligvis færre kalorier, siden man rett og slett ikke får i seg sååå mye i hvert måltid. Samtidig har jeg ikke sett noen sammenheng mellom matmengde og nedgang for min egen del - jeg har gått ned selv om jeg har spist mye, og stått stille om jeg har spist mye. Likeledes de periodene apetitten ikke har vært på topp; noen ganger har jeg gjort et lite byks ned, andre ganger har det stått stille. Men jeg tror det er viktig å få i gang "fettbålet" med å spise NOK mat første tiden. Om man har spist lavkalori lenge er kroppen i sultemodus, og vil ikke begynne å forbrenne før den er overbevist om at mattilgangen er god nok. Så jeg ville ikke begrenset meg med det første - bare sørget for å spise riktig mat når du er sulten - til du er mett

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 15:36   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier

Altfor tidlig til å telle kalorier! Spis godt i MINST to uker før du begynner og se på årsaker til eventuell manglende vektnedgang, helst en hel mnd. Dette fordi det tar litt tid og få i gang fettforbrenningen og få normalisert hormonbalansen i kroppen

Nyt maten og bli komfortabel med det du spiser - DERETTER kan du se på om du må gjøre justeringer i forbindelse med vektnedgang!

Jeg spiste ENORME mengder de første mnd, og gikk ikke opp et gram (ble veldig overrasket over det gitt), og selv om jeg ikke gikk ned heller, så tror jeg det var godt for kroppen og endelig få massivt med ordentlig næring i seg!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 15:52   #11
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Kalorier

Har aldri spist så mye noengang som jeg gjorde de to første uke på LCHF. Jeg la inn alt jeg spiste på diett.no og jeg lå gjevnt og trutt på over 3000 kcal pr dag.
Jeg var sulten like ofte som jeg før hadde vært på lavkalori og spiste deretter, dvs 4-6 ganger i døgnet. Jeg la meg på en fordeling på 75% fett, 20% protein og 5% KH. Jeg planla det ikke sånn, men det ble sånn naturlig av det jeg spiste
Allikevel gikk jeg ned 4 Kg den første uka.

Etter 1-2 uker dalte matlysten. Blodsukkeret mitt er nå helt stabilt og har vært det siden da. Jeg er aldri svimmel et par timer etter mat mer, jeg sjesser aldri på noe som helst, hverken salt eller søtt og jeg klarer å spise meg behagelig mett istedenfor å fråtse når det er noe jeg virkelig liker.
Vekta raser ikke av sånn som første uka (det var KH-bundet vann), men jeg har gått ned 6 Kg tilsammen på 8 uker og droppet fra buksestr 44 til 38 (faktisk selv om jeg fortsatt veier 15-20 Kg mer enn ønskelig).
Det viktigeste jeg har merket i sommer mens vekta egentlig har stått nesten stille er at fordelingen av fett og muskler har forandret seg veldig på tross av at jeg kke har trent i det hele tatt.

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 19:55   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Har aldri spist så mye noengang som jeg gjorde de to første uke på LCHF. Jeg la inn alt jeg spiste på diett.no og jeg lå gjevnt og trutt på over 3000 kcal pr dag.
Jeg var sulten like ofte som jeg før hadde vært på lavkalori og spiste deretter, dvs 4-6 ganger i døgnet. Jeg la meg på en fordeling på 75% fett, 20% protein og 5% KH. Jeg planla det ikke sånn, men det ble sånn naturlig av det jeg spiste
Allikevel gikk jeg ned 4 Kg den første uka.

Etter 1-2 uker dalte matlysten. Blodsukkeret mitt er nå helt stabilt og har vært det siden da. Jeg er aldri svimmel et par timer etter mat mer, jeg sjesser aldri på noe som helst, hverken salt eller søtt og jeg klarer å spise meg behagelig mett istedenfor å fråtse når det er noe jeg virkelig liker.
Vekta raser ikke av sånn som første uka (det var KH-bundet vann), men jeg har gått ned 6 Kg tilsammen på 8 uker og droppet fra buksestr 44 til 38 (faktisk selv om jeg fortsatt veier 15-20 Kg mer enn ønskelig).
Det viktigeste jeg har merket i sommer mens vekta egentlig har stått nesten stille er at fordelingen av fett og muskler har forandret seg veldig på tross av at jeg kke har trent i det hele tatt.

Høres helt perfekt ut! Godt eksempel på at man bør spise masse god mat i starten, som oftest stabilliserer det seg etterhvert.
Jeg har hatt samme erfaring som deg, selv om vekta ikke har gått mye ned, har klesstørrelsene endret seg - sikkert som du sier pga endring i fordeling av fett og muskler. Kjempebra at du har så gode erfaringer!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 10:59   #13
plindus
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3
plindus er på en erverdig vei

Sv: Kalorier

jeg gikk opp 500 g første uka, men jammen gikk jeg ned 2 uka etter spiser mindre nå, er ikke sulten lengre

plindus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kalorier pr dag hope10 Ketolysekuren 52 25-03-12 00:51
Kalorier? gulrotklara Spørsmål og svar 15 04-09-11 10:24
Kalorier Tittit Spis deg ned i vekt med Skaldeman 63 01-03-11 20:48
Mye kalorier (fett) vs lite kalorier Sommerglad Spørsmål og svar 12 22-02-10 15:07
Kalorier og ikke kalorier smilefjes Lavkarbo generelt 15 19-09-08 22:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no