Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Var det tøft for dere å legge om kostholdet?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-09-11, 20:43   #26
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: Var det tøft for dere, å legge om kostholdet?

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Jeg tror det er viktig å være streng den første tiden, og tenke langsiktig. Kroppen må på full avrusning, og det kan ta litt tid. Hvis man plutselig slenger innpå en hvetebolle, midt i avrusningen, så ødelegger man for seg selv. Hold fokus, og gjør det over en lang periode, kanskje så mye som 3 måneder, og så kan du se hvordan kroppen kjennes.

Når det er sagt, så mener jeg det er viktig å finne strategier. Noen her inne sier at lysten på sukker forsvinner, og at de er lykkelige på ikkesøt mat, men jeg trenger noe søtt. Men jeg spiser f.eks. krem med bær, lavkarbolapper med rømme og bær og lavkarbokake. Og 70% sjokolade.

Hvis man først og fremst er mett på riktig mat, har drukket nok vann, og har tilgang på lovlig søtt, så tror jeg det er mye lettere å lykkes!

Takk for fint svar Jeg har bestemt meg nå, at jeg ikke skal gi opp. NO MORE hveteboller, hehe. Jeg er også slik at jeg trenger noe søtt, men jeg er ikke så flink til å begrense meg. Atkins-barer og sukkerfri sjokolade trigger søtsuget på en måte, og plutselig har jeg spist 3-4 stk. (Sikkert fordi det smaker mer "tamt" enn vanlig sjokolade, som jeg er vant med..) Så for meg er kanskje det beste å kutte ut søtsakene helt... Lavkarbolapper er supergodt, lagde meg det selv her om dagen! 70 % sjokolade er også et bra alternativ - merker at det ikke trigger søtsuget like mye som de lyse "melkesjokolade"-etterligningene uten sukker gjør.

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Jeg snudde fra høykarbo til beinhard Skaldeman på én dag. Var litt svimmel og ør de første dagene og slapp i nesten en uke, men humøret mitt gikk fra bånn i bøtta til taket på to dager så alt av ubehageligheter jeg hadde i begynnelsen er glemt.

Holdt meg til streng Skaldeman i 6-7 måneder uten juks, og det tok nok 2 måneder før kroppen hadde vennet seg til og fått justert bort noen gufne sykdommer og symptomer man får etter et 40 år langt liv med høykarbo. En billig pris etter 40 år med feilernæring vil jeg påstå!

Så bra - jeg bøyer meg i støvet for dere! Nytter ikke å jukse nå, etter alle de gode rådene jeg har fått inne. Skriver ned alt i journalen min, og skal være dønn ærlig Så flott at du også fikk gode helsegevinster med lavkarbo. Har vært inne og kikket på nettsiden til Skaldeman, fantastisk motiverende.

Opprinnelig lagt inn av macadamia79, her.

Lavkarbo er positivt for helsen. Ketogen lavkarbo (eller strikt lavkarbo som det også kalles) kan hjelpe deg å få orden på epilepsien.

Her er et par interessante linker med mer info om hjernen og ketose:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1865572/
http://jackkruse.com/why-the-paleo-d...ng-your-brain/

Tusen takk! Dette er veldig interessant. Nå SKAL jeg virkelig holde meg til strikt lavkarbo. Det er jo litt sånn med dette kostholdet har jeg skjønt, at det er "enten eller". Nytter ikke å jukse, skal man få effekt... I morgen skal jeg til legen igjen, og ta nye blodprøver. Det tar jeg med jevne mellomrom, og det skal bli spennende å se om kostholdsomlegging vil ha noen effekt. Kanskje jeg på sikt kan gå ned i doseringene. Håper på det

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan klarer dere å legge om i begynnelsen? mym Generell diskusjon 36 30-08-11 10:13
Påske ENDELIG over ... Vært tøft! Bells Ketolysekuren 21 30-04-11 13:16
Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostholdet dydde Trening 27 24-04-09 15:31
Reaksjoner på kostholdet fra de rundt dere? Camilla82 Lavkarbo generelt 15 12-03-09 23:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no