Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Trenger en smule hjelp jeg!?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-08-08, 13:11   #1
2xmamma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 46
2xmamma er på en erverdig vei

Trenger en smule hjelp jeg!?

Jeg må ned i vekt og jeg tror jeg snart har lest meg blind overalt her.

Siden jeg skal starte i morgen ...(alltid en mandag vet dere)..
trenger jeg noen tips om hva jeg kan spise, jeg har ikke noen soyaproteiner og div i skapet.... jeg skjønner at egg er tingen... grønnsaker over bakken osv...

Hvor mange måltider om dagen skal man ha vis man skal gå på ketolysekuren?

Hvordan ser en dag ut for dere? Hva spiser du til frokost, lunsj, middag, mellommåltider?

Er det 10-15-20-25 karbohydrater man skal ha, ikke ha?

Holder på å bli sprø snart jeg.. men jeg MÅ ned i vekt!!

2xmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-ketolyse...? Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 15:14   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Trenger en smule hjelp jeg!!?

Første bud. Finn din kostholdsfilosofi og kjøp din nye BIBEL. Feks bøkene Slank med ketolyse, GI null av Skaldeman eller Dr. Atkins boka (husker ikke hvilken)

du trenger ikke ha soyaprotein for å leve på ketogen kost, du trenger: kjøtt, fisk, kylling, egg, fløte, rømme, ost, rømme, SMØR

Du spiser når du er sulten og stopper når du ikke er sulten lenger. Om det er 2 eller 5 ganger om dagen spiller ingen rolle.

Esksempel på dag:
Frokost:

egg og bacon. Omelett. Kokte egg med majones paprika og kjøttpålegg.
Egg og laks, Kokte egg kan du bruke til mye. Rull pålegg, ost, egg, paprika, majo inn i isbergsalatblader.

Dårlig tid en dag... ha ferdigstekte koteletter, bacon, hjemmelagde kjøttkaker ferdig kokte egg lett tilgjengelig.

Lunsj:

Salat med valgfrie grønnsaker. kjøtt. Varmet kjøttdeg, Masse kylling, Oljedressing eller rømmedressing.

Rester fra frokost eller middag.

Middag.

hva du vil av kjøtt, fisk, kylling og grønnsaker som vokser over jorda. Jukseris, blomkålmos, blåmkålsalat (potetsalat)

Eller lag deg ovnsretter. Finner masse oppskrifter i forumet her, men en basis:
surr kjøtt eller kylling sammen med bacon, legg over valgrfrie grønnsaker hell over fløte, krydr etter smak, ha på ost, inn i ovnen til det er ferdig

Legg opp måltidene slik som passer best for deg, det du liker, Bare pass på å spis av det lovlige. Ha ett balansert kosthold med varierte grønnsaker.
Du skal ha ca 20 karber om dagen.

Lykke til


Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 21:59   #3
2xmamma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 46
2xmamma er på en erverdig vei

Sv: Trenger en smule hjelp jeg!?

Tusen tusen takk for svar, det satte jeg veldig pris på!!

Før jul gikk jeg på spis deg slank dietten, maten kom på døra og man spiste, gikk ned 10 kg på 1,5mnd så det funket og jeg tror det er noe alla ketolyse?? men man ble bare så lei den paprika smaken, fikk veldig mye sure oppstøt.... men kuren funka som sagt.. (selv om jeg har lagt på meg de kiloene igjen..)

Skal prøve meg på dette selv nå, kanskje jeg slipper sure oppstøt... skal gå inn å kjøpe den boken om ketolyse tror jeg!!

takk igjen for svar...

2xmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-ketolyse...? Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 22:43   #4
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Trenger en smule hjelp jeg!?

Ja, spis deg slank er vel også ketogen. Men nå kan du ha mer variert og sette din egen smak på maten
Mye mindre papirka

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 20:26   #5
Gulleline
Medlem
 
Gulleline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Lørenskog
Alder: 53
Innlegg: 184
Gulleline er ny på veien

Sv: Trenger en smule hjelp jeg!?

Så fint at du fant veien inn hit!
Jeg tror nok det lureste er å starte med å kjøpe den hellige boken, ja! Skal bestille meg en bok selv, jeg - så skal jeg sette igang for real - etter ferien min!
Og soyaproteinet er jo noe jeg bruker fordi jeg "må" ha lappene mine...

Og jo - så er det lurt å skrive en journal...

__________________
GulleLine



Min-journal - besøk meg gjerne om du vil!
Ny start - uke 22 Pjuh - I'm a work in progress...
Gulleline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 22:08   #6
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger en smule hjelp jeg!?

For å finne ut hva folk her inne spiser er det ganske lurt å lese i journaler og blogger.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 23:00   #7
2xmamma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 46
2xmamma er på en erverdig vei

Sv: Trenger en smule hjelp jeg!?

Jeg har lest journaler til det spinner i hode på meg.. skjønner at det er snakk om mye egg..hehe

men må sette meg inn i forskjellige oppskrifter.

kan ikke skrive en journal, for da blir jeg så "opphengt" i dette å slanke seg... og da sprekker jeg lettere!

men disse lappene og pannekakene, er de like!? mye egge smak?
Jeg er ikke så veldig glad i eggesmak av ALL mat...

Men, snikveier meg det gjør jeg.. starta mandag og har gått ned 2,3 kilo allerede.. jaja, vet det er mye vann!!

kos dere videre!

2xmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-ketolyse...? Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 13:29   #8
Tårnet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 29
Tårnet har en fantastisk aura rundt segTårnet har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger en smule hjelp jeg!?

Hei! 2xmamma.
Ja det ser ut til at du har fått fin hjelp.
Jeg tenkte bare på å si at det er himla lett å lage mat med fisk, sjømat, kjøtt, nøtter, fugl, egg, smør, oljer og grønsaker!

Syntes dere i forumet ser så mye etter oppskrifter og ferdigmat. Det er nesten bare å glemme ferdigmat og korn i det hele tatt.

Jeg syntes det er litt lurt å holde seg unna kumelkeprodukter også jeg. Det smaker godt, men jeg har hørt en overlege snakke om at melken er designet for kalver som skal vokse til 500 kilo på 3 år. Han sa også at virkningene av masse melk til barn aldri er undersøkt.
Og så ser jeg på nettsiden endometriose.no at det er tusner av kvinner som plages - til dels fatalt av den sykdommen - og at erfaringene der tilsier minus melkeprodukter. (Mye av den andre anbefalte maten gir kalsium så bekymre deg ikke for det, selv om melkereklamen er så frekk å sette melk foran brokkoli og mandler. Fysj!)

Vel, med fisk, sjømat, kjøtt, nøtter, fugl, egg, smør, oljer/fett og grønsaker står man fritt. Hva har du i kjøleskapet av dette? Bland sammen med litt krydder og middagen er klar. Restene går med til frokost dagen etter, kanskje sammen med et egg og bacon av og til. Lunsj kan være en neve frø/nøtter sammen med vann - etter som hvor mye man gjør.
Venner man seg til denne kosten og ikke spiser mer enn man føler behov for, (som det står over her) selv om det kan resultere i bare to måltider om dagen, så går man sakte ned i vekt uten sult og går ikke opp igjen! Mange har funnet ut dette og det er bare å gjenta det her og sikkert.
Etter noen måneder blir ofte behovet for kaffe, røyk og alkohol svakere og man blir mindre sint og mer opplagt (blodsukkerstabilitet) - og baugettene savnes ikke etter hvert.
Bortfall av vanlig kost kan sees på som et tap i starten, når man får begrep om fordelene er det bare en gevinst.
JS

Tårnet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 18:03   #9
2xmamma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 46
2xmamma er på en erverdig vei

Sv: Trenger en smule hjelp jeg!?

Tusen takk tårnet, dette hørtes fornuftig ut!!
Vekata går ihvertfall nedover...veide meg i dag tidlig dag 4) 3,4kg ned.. blir spennende å se hva ukas totale blir på mandag!

Det går i tomatsuppe, egg, kjøtt.. og en atkins bar i ny og ne!

Nøtter er jeg for redd for å bli "hekta" på!! Litt vanskelig å innstille seg denne "kuren" når man er vant til å telle kalorier med grete roede, mye nei nei der!!

Takk for gode råd alle sammen...

2xmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-ketolyse...? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En smule oppgitt her ... noen gode råd? snuppeluri Ketolysekuren 7 09-02-08 22:59
Jeg merker jeg sliter en smule Lovehandle Ketolysekuren 4 17-08-07 07:19
Jeg er ny her og trenger hjelp:-) kajache South Beach 6 03-06-05 09:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no