Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelpe en nybegynner?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-09-11, 21:44   #1
Olivia82
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3
Olivia82 er på en erverdig vei

Hjelpe en nybegynner?

Jeg har nettopp startet opp med lavkarbo, bare ett par dager nå. Er det vanlig å bli kvalm? Jeg har ikke funnet noe om det nemlig. Jeg er så kvalm, bare tanken på maten gjør meg grønn. Brødskiver er det eneste som frister, noe jeg selvfølgelig ikke skal.

Så i dag har jeg spist veldig lite, orker virkelig ikke. Har drukket mye vann da.

Og en ting til, kan man merke på kroppen at man er i ketose?

Olivia82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 22:01   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelpe en nybegynner?

Klipp&lim fra: Til alle nybegynnere på lavkarbo…

Sitat:

Bivirkninger: Disse gjelder spesielt for de som skal i ketose. Det er ikke unormalt at man føler seg uvel i overgangen til lavkarbo/ketose, det kan vel sies å være kh-abstinenser med følgende hodepine, uvel, kvalme, forstoppelse, diaré... For de aller fleste vil ubehaget gå over i løpet av noen dager mens noen vil kunne ha ubehag i opptil to uker. Omstillingen fra høykarbo til fettforbrenning er en svært krevende prosess for kroppen og det kan derfor ta opp til 4 uker før kroppen komme i optimal fettforbrennings modus.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 22:02   #3
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Hjelpe en nybegynner?

Kvalme, svimmelhet og slapphet er helt vanlig i en overgangsfase. Kroppen din er vant til å bruke karbohydrater som energi, nå må den omstille seg til fett Det går over, så hold ut!

Du kan kjenne det på ånden for eksempel

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nybegynner LostinSpace Ketolysekuren 17 12-01-11 00:43
Hjelpe en sulten nybegynner noen? miss sophie Generell diskusjon 5 11-09-10 15:01
Nybegynner ... Jennifer87 Spørsmål og svar 2 09-08-10 12:34
Er det noen av dere vante som kan hjelpe en nybegynner? Trolla Lavkarbo generelt 19 15-06-07 15:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no