Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Forskning på lavkarbo og relaterte tema

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-10-05, 15:08   #1
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk
Question

Forskning på lavkarbo og relaterte tema

Jeg planlegger er å sette opp en forskningsbank her på lavkarbo.no - slik at oss som kjemper for egen helse, Drevon, journalister mfl kan følge med på hva som er gjort av studier...

Dette vil være interessant for meg selv, men for å bygge en ressurs så trenger jeg at flere vil være med å rapportere og oppdatere.

Flere som vil finne dette interessant?
Både som ressurs, og som noe en vil bidra til?

Gi en tilbakemelding her, og bruk gjerne denne tråden til å starte forskningsbasen.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 22-10-05, 16:57   #2
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Forskning på lavkarbo og relaterte tema.

Her er en forskningsrapport som er meget interessant:



Forfatter: Paal Røiri:

Tittel: Eskimo-kostholdets betydning for dødeligheten av hjerte- og karsykdommer.

Subtittel: Hvilken betydning har det store inntaket av protein og mettet fett, langkjedete omega-3 fettsyrer samt det ubetydelige inntaket av karbohydrater?

En dokumentasjon av at gjeldende norske kostholdsretningslinjer ikke er i pakt med foreliggende forskningsresultater, og bør revideres.

Forlag/ Pub: Institutt for Ernæringsforskning, Medisinsk Fakultet. Universitetet i Oslo

Publ.dato:30.10.02

ISBN: 8292644016


.


Sist redigert av Ziggy : 25-10-05 kl 10:48.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 24-10-05, 00:40   #3
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Forskning på lavkarbo og relaterte tema.

Forfatter: Richard Mackarness, M.B.,B.S.

Tittel: Eat Fat And Grow Slim

Subtittel: A simple explanation of how most people get fat and how they can easily become slim again without starving or enduring unpleasant diets.

Forlag/ Pub: Ukjent

Publ.dato: 1960

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 24-10-05, 00:49   #4
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Forskning på lavkarbo og relaterte tema.

Forfatter: T. L. Cleave, M.R.C.P.

Tittel: The Saccharine Disease

Subtittel: Conditions caused by the Taking of Refined Carbohydrates, such as Sugar and White Flour.

Forlag/ Pub: BRISTOL JOHN WRIGHT & SONS LIMITED

Publ.dato: 1974

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 24-10-05, 00:53   #5
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Forskning på lavkarbo og relaterte tema.

Forfatter: Richard Mackarness, M.B.,B.S.

Tittel: The Health Benefits of Coconuts & Coconut Oil

Subtittel: Coconuts and coconut oil contain health-promoting saturated fatty acids and derivative compounds which have powerful antimicrobial properties.

The following is the text of a talk and paper, "Coconuts: In Support of Good Health in the 21st Century", presented by Dr Mary Enig at the Asian Pacific Coconut Community (APCC) meeting held in Pohnpei in the Federated States of Micronesia in 1999

Forlag/ Pub: Ukjent

Publ.dato: 1999

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 25-10-05, 01:09   #6
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Forskning på lavkarbo og relaterte tema.

Forfatter: Patrick Quillin, PHD, RD, CNS

Tittel: Cancer's Sweet Tooth


Subtittel: Ingen

Forlag/ Pub: Nutrition Science News

Publ.dato: 2000

Link: http://exchange.healthwell.com/nutri...er.cfm?path=ex

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 25-10-05, 01:38   #7
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Forskning på lavkarbo og relaterte tema.

Forfatter: DANIEL F. O’NEILL,ERIC C. WESTMAN, M.D., M.H.S. and RICHARD K. BERNSTEIN, M.D.

Tittel: The Effects of a Low-Carbohydrate Regimen on Glycemic Control and Serum Lipidsin Diabetes Mellitus


Subtittel: Ingen

Forlag/ Pub: METABOLIC SYNDROME AND RELATED DISORDERS Volume 1, Number 4, 2003

Publ.dato: 2003

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 25-10-05, 13:41   #8
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Forskning på lavkarbo og relaterte tema.

Forfatter: Arthur R. Robinson, Arnold Hunsberger, Fred C. Westall

Tittel: Suppression of squamous cell carcinoma in hairless mice by dietary nutrient variation

Abstract: In experiments involving the induction of squamous cell carcinoma in 1846 hairless mice that were maintained on a wide variety of diets, it was found that those diets with the least optimum balance of nutrients had the greatest inhibitory effect on growth of cancer. Rate of onset and severity of tumors was caused to vary over a 20-fold range by means of dietary balance alone. These experiments suggest that dietary variation in general and intentional malnutrition in particular should be given special attention in the control of existing cancer in humans.

Forlag/ Pub: Oregon Institute of Science and Medicine,

Publ.dato: 1994

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 12:27   #9
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Forskning på lavkarbo og relaterte tema.

Forfatter: Bassøe HH, Seim AH, Whitford M

Tittel: Fettrik avmagringskost

Subtittel: Ingen

Forlag/ Pub: Tidsskr Nor Lægeforen 1978; 98: 957-60

Publ.dato: 1978

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 11:59   #10
Dadda
Medlem
 
Dadda sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 370
Dadda har en fantastisk aura rundt segDadda har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forskning på lavkarbo og relaterte tema.

Dette er utrolig interessant! Er ny her og finner informasjon som dette veldig motiverende. Skal prøve å bidra med det jeg kommer over !

__________________




Andre mål: -25cm rundt mage 30 minutters aktivitet hver dag -1,5cm nå
Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 10:17   #11
novise
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 71
novise er på en erverdig vei

Sv: Forskning på lavkarbo og relaterte tema.

Forsøker igjen

I går la jeg inn et innlegg under ketolysekuren hvor jeg spurte om det fantes flere grønnsaker som oppfører seg som løk i kroppen vår ettersom jeg akkurat hadde lest en forskningsrapport hvor det framgikk at løk ikke gav økning i blodsukkeret. Har ikke fått svar og prøver meg her også

novise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med et snev av ketolysekur Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 03:12   #12
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Forskning på lavkarbo og relaterte tema

de fleste linkene i hovedinnlegget er jo døde linker her skulle jeg slå i bordet med noen linker til en kompis og så var alle borte :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny forskning om lavkarbo/middelhavskost indi Lavkarbo generelt 1 28-09-08 23:52
Om forskning på "upopulære temaer" (lavkarbo?) firth Lavkarbo generelt 2 24-09-06 23:13
Heeelt utenfor tema.. Summer Generell diskusjon 11 04-09-04 16:18
Utenfor tema - hjelp til mailkontoer Outlook Mocca Generell diskusjon 8 14-03-04 12:34
Helt utenom tema.... cathrine Atkins kosthold 5 27-02-04 19:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no