Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Ostetacoskjell

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-05-09, 13:50   #1
Maimor
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 108
Maimor er på en erverdig vei

Ostetacoskjell

Jeg leste en annen tråd her tidligere som jeg ikke finner igjen nå. Den gikk ut på å lage ostechips i micro. Legg osteskivene på et stykke bakepapir og sett i micro i 3-5 minutter. Når det slutter å "frese" er de ferdige.

Det er genialt. Enda bedre ble det når jeg fant ut at om man legger to stk etter hverandre med bittelitt overlapping slik at de henger sammen, og så bretter de i ønsket form etter steking i micro mens de enda er bittelitt myke så blir det supre tacoskjell! Jeg brukte de naturell, men man kan krydre osten med hva man vil. Tacokrydder, pizzakrydder, hvitløk osv.

Og selvfølgelig kan man fylle de med pizzafyll eller annet snadder også, bare fantasien setter grenser. Nå til lunsj krydret jeg med pizzakrydder før steking og hadde bare litt salsa i etter å ha brettet dem.

Om man legger en skive salami under og en osteskive oppå og steker det blir det skikkelig snacks! Og det beste av alt, det er 0 karber!

__________________
Maimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 16:16   #2
Camz
Medlem
 
Camz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
Camz er på en erverdig vei

Sv: Ostetacoskjell

Nammis, d hørtes kjempegodt ut Middag i dag ja

__________________



Delmål 1: 70 kg - oppnådd 25.05.2010
Delmål 2: 65 kg Delmål 3: 60 kg
Camz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse igjen :) Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 19:09   #3
muskatt
Juniormedlem
 
muskatt sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 46
muskatt er på en erverdig vei

Sv: Ostetacoskjell

Ble inspirert av innlegget og det ble taco på familien idag- trodde ikke det var mulig å få noe som skulle være tilnærmet lik tacoskjell nå jeg begynte på kuren. Så feil kan man ta- hjemmelaget tacokrydder og "osteskjell" nammmmm! Mannen(som ikke går på ketolyse og er skeptisk til alt som er nytt) merket ikke forkjell på krydderet. Takk for tips

__________________
Din mat er din medisin.
muskatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: trening og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 21:29   #4
Maimor
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 108
Maimor er på en erverdig vei

Sv: Ostetacoskjell

Så flott at det inspirerte flere. Jeg har blitt hektet, og må tenke meg litt om etterhvert for en osteskive er jo søren meg 50 kcal jo!

__________________
Maimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 21:31   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ostetacoskjell

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Så flott at det inspirerte flere. Jeg har blitt hektet, og må tenke meg litt om etterhvert for en osteskive er jo søren meg 50 kcal jo!

Vi teller ikke kcal!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 10:18   #6
Maimor
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 108
Maimor er på en erverdig vei

Sv: Ostetacoskjell

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Vi teller ikke kcal!

Nei det kan du si, men når det stopper opp så må man gjerne se på det også dessverre. Det hjelper lite å ligge på 15 karber om dagen om kaloriinntaket er høyere enn forbruket gitt!

__________________
Maimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 13:21   #7
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ostetacoskjell

Det bruker jeg også som tacoskjell, eller oste"tortillachips"

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 15:01   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ostetacoskjell

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Nei det kan du si, men når det stopper opp så må man gjerne se på det også dessverre. Det hjelper lite å ligge på 15 karber om dagen om kaloriinntaket er høyere enn forbruket gitt!

Kanskje du spiser for FÅ karber og for lite fett da?? Jeg må opp i 40-50 karber hver dag før jeg går ned i vekt, i tillegg pøser jeg på med fett.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no