Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Forskjellig utslag på ketostix

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-11-10, 15:19   #1
Sugarmom
Medlem
 
Sugarmom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: mellom de 7 fjell
Alder: 37
Innlegg: 157
Sugarmom er på en erverdig vei
Question

Forskjellig utslag på ketostix

I går kveld var den mørkelilla mens nå når jeg tisset på den var det knapt nok kun spor av ketoner i urinen. Jeg har jo kun spist lavkarbomat idag..
røkt laks med eggerøre til froksos og smørstekt sjaminjong til lunch!

Hva kan være grunnen til dette? Spiste en del mer fett i går enn idag.. kan dette være grunnen kanskje?

__________________
Startet med ketolysekur 03.09.12

Sugarmom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 15:29   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellig utslag på ketostix

Utslag er utslag, er den helt mørk KAN det indikere at du har fått i deg lite væske ... Du er ketose uansett farge mao

Det sikreste resultatet er ca 2 timer etter dagens siste måltid, så spar stixene til "kveldsskvettinga" du

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 15:50   #3
Sugarmom
Medlem
 
Sugarmom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: mellom de 7 fjell
Alder: 37
Innlegg: 157
Sugarmom er på en erverdig vei

Sv: Forskjellig utslag på ketostix

oki Takk for svar! Visste ikke at man fikk sikrest resultat da! Har alltid tatt på morgenen og formiddagen og i går var eneste gang jeg har tatt på kvelden.

Tall for tips

__________________
Startet med ketolysekur 03.09.12

Sugarmom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 17:28   #4
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Forskjellig utslag på ketostix

Morgenurin kan inneholde ketoner selv om du ikke er på lav karbo diett.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 17:45   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellig utslag på ketostix

Opprinnelig lagt inn av Sugarmom, her.

oki Takk for svar! Visste ikke at man fikk sikrest resultat da! Har alltid tatt på morgenen og formiddagen og i går var eneste gang jeg har tatt på kvelden.

Tall for tips

Er ganske mye å sette seg inn i den første tiden

Lykke til videre!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 21:18   #6
Sugarmom
Medlem
 
Sugarmom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: mellom de 7 fjell
Alder: 37
Innlegg: 157
Sugarmom er på en erverdig vei

Sv: Forskjellig utslag på ketostix

Takk det sammme

__________________
Startet med ketolysekur 03.09.12

Sugarmom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 21:38   #7
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Forskjellig utslag på ketostix

Jeg har også lest dette her inne; at fargen på stix'en kan variere etter hvor mye/lite væske man har inntatt. Samtidig står det i pakningsvedlegget at mørkere farge indikerer flere ketoner i urinen, og at lege skal kontaktes dersom fargen er veldig mørk

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 22:04   #8
Sugarmom
Medlem
 
Sugarmom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: mellom de 7 fjell
Alder: 37
Innlegg: 157
Sugarmom er på en erverdig vei

Sv: Forskjellig utslag på ketostix

men gjelder ikke dette diabetikere som disse stixene er beregnet til? å kontakte lege dersom fargen blir for mørk?

__________________
Startet med ketolysekur 03.09.12

Sugarmom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 22:11   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellig utslag på ketostix

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg har også lest dette her inne; at fargen på stix'en kan variere etter hvor mye/lite væske man har inntatt. Samtidig står det i pakningsvedlegget at mørkere farge indikerer flere ketoner i urinen, og at lege skal kontaktes dersom fargen er veldig mørk

Når man drikker lite, blir urina veldig konsentrert og da blir det flere ketoner Det trenger ikke bety ikke at man skiller ut flere ketoner, men kan også bety at ketonene rett og slett har mindre væske/urin å fordele seg i

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 22:48   #10
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Forskjellig utslag på ketostix

Jeg drikker mye (iallefall i forhold til før jeg la om kostholdet - er plutselig myyye mer tørst), så jeg tror ikke jeg er dehydrert. Jeg er heller ikke diabetiker, og har så vidt meg bekjent aldri hatt problemer med blodsukkeret. Jeg tisset på pinnen 2 timer etter siste måltid, og den var knall lilla! Men dersom denne komatilstanden eller hva-det-nå-var man kunne komme i kun gjelder diabetikere, så føler jeg meg tryggere, ja

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 22:54   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellig utslag på ketostix

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg drikker mye (iallefall i forhold til før jeg la om kostholdet - er plutselig myyye mer tørst), så jeg tror ikke jeg er dehydrert. Jeg er heller ikke diabetiker, og har så vidt meg bekjent aldri hatt problemer med blodsukkeret. Jeg tisset på pinnen 2 timer etter siste måltid, og den var knall lilla! Men dersom denne komatilstanden eller hva-det-nå-var man kunne komme i kun gjelder diabetikere, så føler jeg meg tryggere, ja

Det er vel mest glukosetesten, som finnes på noen ketosticks som sier noe om problemer med blodsukkeret Hvis insulinet ikke klarer å rydde unna nok glukose, så når nyrene nyreterskelen for glukose og da slippes overskuddet ut i urina.

Denne "komatilstanden", er det føling man snakker om da?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 23:08   #12
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Forskjellig utslag på ketostix

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det er vel mest glukosetesten, som finnes på noen ketosticks som sier noe om problemer med blodsukkeret Hvis insulinet ikke klarer å rydde unna nok glukose, så når nyrene nyreterskelen for glukose og da slippes overskuddet ut i urina.

Denne "komatilstanden", er det føling man snakker om da?

Dette står i pakningsvedlegget (fant det ikke på internett, så jeg taster):

"Dersom ketonnivået blir for høyt, kan det imidlertid oppstå helsefare. Dersom du forbrenner for mye fett og produserer mye ketoner, kan du utvikle en komplikasjon som går under navnet diabetisk ketoacidose. Dette kan føre til diabetisk koma."

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 23:10   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellig utslag på ketostix

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Dette står i pakningsvedlegget (fant det ikke på internett, så jeg taster):

"Dersom ketonnivået blir for høyt, kan det imidlertid oppstå helsefare. Dersom du forbrenner for mye fett og produserer mye ketoner, kan du utvikle en komplikasjon som går under navnet diabetisk ketoacidose. Dette kan føre til diabetisk koma."

Okei, det er nok noe annet

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 00:14   #14
Sugarmom
Medlem
 
Sugarmom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: mellom de 7 fjell
Alder: 37
Innlegg: 157
Sugarmom er på en erverdig vei

Sv: Forskjellig utslag på ketostix

man kan ikke gå i diabetisk koma om man ikke har diabetes

__________________
Startet med ketolysekur 03.09.12

Sugarmom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 07:37   #15
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellig utslag på ketostix

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Dette står i pakningsvedlegget (fant det ikke på internett, så jeg taster):

"Dersom ketonnivået blir for høyt, kan det imidlertid oppstå helsefare. Dersom du forbrenner for mye fett og produserer mye ketoner, kan du utvikle en komplikasjon som går under navnet diabetisk ketoacidose. Dette kan føre til diabetisk koma."

Ketose og ketoacidose er to forskjellige ting, men begge måles med ketoner i urinen. Mange i helsevesenet vet ikke forskjell og mener at det er farlig å være i ketose. Ketose er en naturlig tilstand for kroppen. Verdt å tenke over at vi har fire hormoner som øker blodsukkeret når det trengs, men bare ett som kan senke det når det trengs. Hva høres det ut som vi har hatt mest bruk for i årenes løp?

Ikke bry deg så mye om fargen. Utslag er utslag for oss. Mørkelilla er ikke noe å trakte etter, men det trenger heller ikke være farlig. Så lenge du drikker når du er tørst i alle fall. Det er ikke nødvendig å drikke litervis med væske hvis man ikke finnes tørst. Vi med to x-kromosomer har ganske stor forskjell i vannstand i forskjellige deler av syklusen, så det er jo også noe å tenke på. I perioder kan man drikke mye og likevel tisse lite og motsatt.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 09:41   #16
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Forskjellig utslag på ketostix

Jeg skjønner, takk for nyttig info Sugarmom og Aeryth Kroppen føles veldig annerledes på ketogent kosthold, og dét i seg selv er jo litt skummelt. Etter å ha lest litt rundt omkring her inne, og snakket med en venninde som har levd lavkarbo en stund, er jeg overbevist om at dette er en bedre vei å gå mot en slankere og sunnere kropp, enn f.eks. Grethe Roede. Etterhvert vil jeg sikkert venne meg til hvordan kroppen føles, og vite hvor karbohydratgrensen min går; både oppad og nedad

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går ned i vekt men gir ikke utslag på ketostix SaiKoPaTT Lavkarbo generelt 4 04-06-10 09:59
Null utslag på ketostix Mr. Muscle Lavkarbo generelt 6 22-03-10 10:48
Ulikt utslag på ulike ketostix Lubbelura Ketolysekuren 7 06-04-09 01:01
15 cheezdoodles kl.18, når vil stix'en gi utslag/manglende utslag? tonemor Ketolysekuren 3 29-10-08 23:23
Utslag på ketostix kristin Lunga Ketolysekuren 2 21-01-06 00:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no