Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Nye, nordiske næringsråd: Spis mer fett og mindre karbohydrater

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-10-13, 16:29   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Nye, nordiske næringsråd: Spis mer fett og mindre karbohydrater

Endelig godt nytt fra vg!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 21:05   #2
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nye, nordiske næringsråd: Spis mer fett og mindre karbohydrater

Endelig 😃😃😃

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 21:07   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Nye, nordiske næringsråd: Spis mer fett og mindre karbohydrater

25-40 % isteden for 25-35 %.

Hipphurrei.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 21:34   #4
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Nye, nordiske næringsråd: Spis mer fett og mindre karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

25-40 % isteden for 25-35 %.

Hipphurrei.


Litt er bedre enn ingenting

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 21:46   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Nye, nordiske næringsråd: Spis mer fett og mindre karbohydrater

Ja, om 30 år er vi oppe i 45-50%.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 21:46   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Nye, nordiske næringsråd: Spis mer fett og mindre karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

25-40 % isteden for 25-35 %.

Hipphurrei.

Og du fikk med deg at fettprosenten er økt med 5??
Dvs at inntil 40% av kaloriene skal komme fra fett?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 22:04   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Nye, nordiske næringsråd: Spis mer fett og mindre karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Og du fikk med deg at fettprosenten er økt med 5??
Dvs at inntil 40% av kaloriene skal komme fra fett?

Er det ikke det jeg har skrevet der? "25-40" synes jeg det står.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 09:58   #8
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Nye, nordiske næringsråd: Spis mer fett og mindre karbohydrater

Nordisk ministerråd har bedt 100 forskere om kostråd for folk flest i Skandinavia. Konklusjonen er nedslående! vi skal redusere karbohydratinntaket fra 50% til 45% og vi kan øke fettandelen fra 30 til 35% . Slik går det når 100 såkalte eksperter skal enes om konsensus, det blir en tynn kopp te.
Det er morsomt at de anbefaler at karbohydratene skal komme fra karbohydrater som opptas seint. slik som bønner, erter, linser og grønnsaker. Har vi ikke hørt det før? Jo for over 10 år siden da Fedon Lindberg ble latterliggjort for sine kostråd om mindre RASKE KARBOHYDRATER og mer protein. Han blev latterliggjort og fortjener kongens fortjenestemedalje for å ha startet det som har blitt starten på et paradigmeskifte innen forståelse av ernæringsfysiologi.
Heldigvis gjelder kostrådene kun for en 40 år gammel kvinne på 65 kilo.
Dem er det ikke så mange av. Og det er ikke tatt hensyn til fedmeepidemien som herjer den vestlige verden. Heldigvis har gressrota en sunn skepsis til helsemyndighetene og velger metoder som faktisk fungerer :-)

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 10:22   #9
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Nye, nordiske næringsråd: Spis mer fett og mindre karbohydrater

Tiltredes, Torkil !

Tynn te, ja ! "Not my cup of tea" . . .

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 01:28   #10
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Nye, nordiske næringsråd: Spis mer fett og mindre karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Heldigvis gjelder kostrådene kun for en 40 år gammel kvinne på 65 kilo.
Dem er det ikke så mange av.

Ikke sant. Hvis du er ca 40 og veier 57, går du for lavkarbo.

Nå begynte jeg å lure på hva som egentlig er gjennomsnittsvekt.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 06:39   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Nye, nordiske næringsråd: Spis mer fett og mindre karbohydrater

Så det er liksom ikke positivt at skuta har begynt å snu sakte men sikkert? Jeg synes man skal glede seg over hver prosent med fett som økes med tilsvarende nedgang i karbiser. Nettopp denne artikkelen har jeg vist til mang en skeptiker og så lenge noe nordisk stort anbefaler mer fett da MÅ det jo være noe i det som jeg har holdt på med i en god del år nå.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 18:51   #12
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av
Smile

Sv: Nye, nordiske næringsråd: Spis mer fett og mindre karbohydrater

Vi gleder oss, skuta går sakte men sikkert mot den retningen vi har pekt i noen år nå

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 01:06   #13
elastic
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2
elastic er på en erverdig vei

Sv: Nye, nordiske næringsråd: Spis mer fett og mindre karbohydrater

God utvikling!

elastic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 50-30-20 (karb-prot-fett) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det bedre desto mindre karbohydrater? aslaug Lavkarbo generelt 5 21-07-10 14:33
Spis mindre fett alva Generell diskusjon 3 15-05-09 02:56
Torkil: 20 gram karbohydrater/dag for menn - mer eller mindre? raleksan Ketolysekuren 2 01-04-08 10:03
Nå kommer det coca cola med mindre karbohydrater Iset Lavkarbo generelt 15 16-06-04 11:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no