Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Østrogen og vektnedgang

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-07, 13:10   #1
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Østrogen og vektnedgang

Av hva jeg har fått informert fra før så skal p-piller og vektøkning har lite med hverandre å gjøre, og de fleste forandringene man erfarer "går seg av" i løpet av en tre månders tid.
Men når jeg har lest Atkins' bok nå så reagerte jeg på følgenede setning i den delen av boka som omhandler det å kutte ut medisiner som ikke er livsnødvendige: ...dernest kommer hormoner som østrogen, prednison og andre steroider som kan øke vekten og forhindre vekttapet...

Kan dette bety at p-piller kan gjøre motstanden i kroppen mot å kvitte seg med overflødig fett hardere?

Hadde blitt glad om noen har som har erfart før og etter-effekten, om det er noen forskjell med minipiller, og ikke minst om det er noen som har et medisinsk grunnlag for å uttale seg (hint hint Torkild, f.eks)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 09:09   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Østrogen og vektnedgang

Tillater meg å dytte litt på denne, for dette er jeg veldig nysgjerrig på..!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 14:44   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Østrogen og vektnedgang

Veit ikke akkurat med det, men av egen erfaring så har jeg PCO, med overproduksjon av østrogen og manglende produksjon av progesteron. Og har fått beskjed om at det gjør at kiloene sitter hardere enn vanlig. Kanskje det er en sammenheng?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 16:39   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Østrogen og vektnedgang

Jeg vet ikke enda om jeg har noe å skylde på, ettersom jeg enda ikke har hatt ett reellt problem med vektnedgangen, bortsett fra dette platået som har fått meg til å velge en strukturert filosofi. Men er litt spent på om det er noen som har noen erfaringer eller kunnskaper å dele med seg her!
Jeg har ikke pcos, hundre prosent sikkert. Har blitt grundig sjekket for alle typer hormonlidelser.
Men så er det bare konsentresjonen min av kroppsvekt (alt på midten) som kunne vært symptomet som stemmer overens md pcos eller Cushing og etc.
Jeg må si jeg er lettet! Misunner ingen av dere som har dette

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 19:20   #5
Bondejenta
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 42
Innlegg: 94
Bondejenta er på en erverdig vei

Sv: Østrogen og vektnedgang

Er kanskje ikke den rette å svare på- for dette er individuelt.
Men har mine erfaringer:
Gikk på trionetta i 5 års tid, la på meg sakte men sikkert 20 kilo på de to første årene ( selv om jeg trente og spiste sunt, samboeren var en av de fiteness folka) Sluttet med dem for å ha pause, gikk ned 5 kilo på en mnd uten jeg hadde gjort noe. Så jeg ville sjekke en mnd til, og da gikk jeg tilsammen 12 kilo på to mnd. Så jeg gikk over til p-plasteret, men vekta holdt på å eksplodere etter tre mnds forbruk, gikk opp 15 kilo slutta tvert med den. Og de kiloene gikk ned veldig sent. Så startet jeg med p-ringen - ingen vektøkning med den ( har brukt den siden mai ) så jeg forstår ikke helt dette med vektøkning og p-piller/ plaster. For legen sa at det ikke skulle skje. men det gjorde det med meg

Bondejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 20:07   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Østrogen og vektnedgang

Jøss!
Det eneste som skjedde med meg da jeg begynte på p-pilla var at jeg gikk opp en bh-størrelse, og litt på rompa og hoftene. Men etter tre måneder (som i følge legen min er ca den tiden kroppen trenger for å venne seg til hormontilførselen) så gikk alt tilbake. Dette med deg må jo være et ekstremtilfelle! Prøvde p-ring, jeg var unntaket som bekrefter regelen -smerter!
Håper uansett da, at selv om jeg har ikke har betydelige bieffekter av p-pillen, så vil den forhåpentligvis ikke hindre meg i å gå ned på lavkarbo?!?! Håpe-håpe!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 20:23   #7
Bondejenta
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 42
Innlegg: 94
Bondejenta er på en erverdig vei

Sv: Østrogen og vektnedgang

Ekstremtilfelle, altså- mora mi hadde samme problemet selv også min lille søster. Så vi er tre om dette. Men var bare glad for at jeg endelig kunne finne noe som jeg kan leve med uten å slite med å gå ned i vekt. For gummi er ikke noe for meg- heller vil jeg ikke ha store menssmerter. Ikke lett å være jente av og til vettu

Bondejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 20:54   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Østrogen og vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Bondejenta, her.

Ekstremtilfelle, altså- mora mi hadde samme problemet selv også min lille søster. Så vi er tre om dette. Men var bare glad for at jeg endelig kunne finne noe som jeg kan leve med uten å slite med å gå ned i vekt. For gummi er ikke noe for meg- heller vil jeg ikke ha store menssmerter. Ikke lett å være jente av og til vettu

Jah! Sgnerer på den! Og enig, kondom er nedtur og hemmende greier i et fast forhold.
Bra du fant ut av det!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 21:17   #9
Bondejenta
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 42
Innlegg: 94
Bondejenta er på en erverdig vei

Sv: Østrogen og vektnedgang

jeg snakka litt med mamsen min nettopp om dette her, ho sa at det var hele hennes side som har slitt med dette... men alle har funnet en type som passet

kondom egner seg IKKE i fastforhold! usja meg...

Bondejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 23:11   #10
Kiwi-girl
Juniormedlem
 
Kiwi-girl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lillestrøm
Alder: 36
Innlegg: 12
Kiwi-girl er på en erverdig vei

Sv: Østrogen og vektnedgang

Leste på forsiden av stavanger aftenblad i dag at det skulle komme p-piller for menn, hadde ikke det vært greit? De skulle visstnok være uten bivirkninger også...

Kiwi-girl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypevennlig lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 23:14   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Østrogen og vektnedgang

Ikke overaskende.. De er vel utvikla av menn, og de vil vel ikke utsette seg for unødig smerte eller annen lidelse...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 00:06   #12
Bondejenta
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 42
Innlegg: 94
Bondejenta er på en erverdig vei

Sv: Østrogen og vektnedgang

hehe
mannfolk slipper litt for lett unna av og til synes jeg, men vi fleste jenter er avhengige av dem desverre...

Bondejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 15:57   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Østrogen og vektnedgang

Ja, haha. Jeg tenkte på det, kan ikke helt se for meg at jeg overtaler samboeren min til å begynne å ta noen sånne, når det allerede er et etablert alternativ for kvinner....

Men hva med disse minipillene? Hva inneholder de? Er det ikke mindre hormoner, eventuellt et annet hormon enn østrogen? Er de da like sikre? Er det sånn at man må ta de nøyaktig samme klokkeslett hver dag?
Er desverre blank på området, da jeg bare har brukt trionetta/trinordiol siden jeg var tenåring.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 16:26   #14
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Østrogen og vektnedgang

Jeg anbefaler IKKE minipiller - det var da jeg begynte på de at hormonene mine gikk helt i spinn, de var nok en utløsende faktor for pcos'en.
Så jeg er rimelig livredd for dem...
Gikk faktisk ned i vekt ca 3-5 kilo da jeg begynte på Diane for et par år siden, så kroppen min liker nok best når hormonene blir holdt strengt i sjakk

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 16:29   #15
Bondejenta
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 42
Innlegg: 94
Bondejenta er på en erverdig vei

Sv: Østrogen og vektnedgang

jeg heller anbefaler ikke minipillen...
men de inneholder ikke østrogen da....

Bondejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 17:16   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Østrogen og vektnedgang

Diane var det legen min anbefalte også, fordi den ligner mest på trionetta som jeg bruker nå. FIkk resept på jumbopakke med tretten brett, så jeg har en stund!
Synd bare, at Diane er så dyrt i forhold. Hvorfor fjerne de de aller billigste liksom? Det er dyrt nok å leve som det er...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 19:03   #17
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Østrogen og vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

Jeg anbefaler IKKE minipiller - det var da jeg begynte på de at hormonene mine gikk helt i spinn, de var nok en utløsende faktor for pcos'en.
Så jeg er rimelig livredd for dem...
Gikk faktisk ned i vekt ca 3-5 kilo da jeg begynte på Diane for et par år siden, så kroppen min liker nok best når hormonene blir holdt strengt i sjakk

Jeg har brukt minipillen conludag siden 1992 og gikk litt ned i vekt da jeg begynte. Har ikke hatt noe som helst problemer. Slutta med dem da vi ville prøve å få et barn til. Og vart gravid etter et par måneder. Begynte på dem 6 uker etter fødselen med nr. 2.

Man må være mye mer nøye med å ta dem til lik tid hver dag...Går det mer enn tre timer over vanlig tid, må man være litt mer forsiktig de neste 7 dagene...Mine minipiller inneholder en kvinnelig kjønnshormon: gestagen(noretisteron)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 19:12   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Østrogen og vektnedgang

ok.
Forskjellige erfaringer her ser jeg! Vi er jo alle unike

Dersom det blir et problem for meg med vektnedgang, og alt annet er utelukker, så tror jeg nesten jeg må konsultere meg med en lege...!

Tusen takk for alle svar jeg har fått!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stress!! - og manglende vektnedgang... Fedonisten Generell ernæringsdebatt 15 24-05-11 19:24
Vektnedgang og PCOS... jeef-micro PCOS og karbohydratkontroll 23 17-12-06 22:24
Ustabil vektnedgang..? Feline Spørsmål og svar 2 02-03-06 14:17
Tips til ytterligere vektnedgang Marianne Lavkarbo generelt 1 21-10-05 13:50
Vektnedgang og menstruasjonssyklus Nooria Generell diskusjon 5 03-03-05 08:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no