Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Torkil: 20 gram karbohydrater/dag for menn - mer eller mindre?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-03-08, 16:21   #1
raleksan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 50
Innlegg: 13
raleksan er på en erverdig vei

Torkil: 20 gram karbohydrater/dag for menn - mer eller mindre?

Hei!

Er ny her, og lurer på en ting:

Er mann, og leser at jeg skal starte på ca 20 g karbo/dag. Deretter kan man øke litt etter litt og se om man går ut av ketose. Samtidig har jeg lest at det ikke har noen hensikt å ligge noe særlig lavere enn 20 g/dag

Og nå leste jeg også at vekttapet kan bli mindre om man ligger under de anbefalte 20.

Selv har jeg ikke vært så nøye med å telle, men heller holdt meg på den sikre siden, slik at jeg nok har ligget på et sted mellom 5 og 15 gram/dag. Havna i ketose samme dag som kuren begynte. Minus 5,8 kg på dag 5, deretter litt opp dag 6 og totalt 6 kg dag 7 (vet det er skrudd å veie seg hver dag, og at noe er endringer i vann/matmengde i magesekken, men resultatene var så heftige, at jeg måtte sjekke at det stemte ---)

Er det OK å ligge under 20 g, slik jeg har gjort til nå, når jeg ikke føler behov for mer, eller bør jeg bestrebe meg på å ligge på 20, og helst høyere, så lenge jeg ikke går ut av ketose?

Takknemlig for svar!

__________________


raleksan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 09:56   #2
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Torkil: 20 gram karbohydrater/dag for menn - mer eller mindre?

Vet ikke om 20 er formye eller forlite. Men jeg har gått i 6 mnd på ketolysekuren og prøvd å holde meg rundt 15-20. Og en masse vann.
Det har ikke virket. Så nå har jeg korvertert til Skaldemann "Fakir" og holder meg UNDER 3 gr carbo pr måltid.
Så får vi se da.
Mvh Grovsnus
Ha en fin dag

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 10:03   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Torkil: 20 gram karbohydrater/dag for menn - mer eller mindre?

Det sies "don't fix it if it aint broken". Du har gått ned 6 kilo første uka Da er det vel bare å fortsette sånn du gjør det nå da, om du trives med det!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 16:00
Proteiner? beate Lavkarbo generelt 6 23-03-08 02:32
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 22:31
Tillatte matvarer på Atkins Induksjon! HP Induksjonen 0 25-02-04 22:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no