Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Har du fått lavere kolesterol-verdier?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-11-09, 13:04   #1
pleiadene
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Har du fått lavere kolesterol-verdier?

Noen som har registrert lavere kolesterol i løpet av kuren?
Jeg er veldig spent på det, for mitt holdes i sjakk på piller. Samme med blodtrykket mitt. Vil gjerne høre andres erfaring med det. Skal måle mitt igjen om ca måned .... Etter fire uker og 3 kilo (lite, men godt....) har jeg merket en spesiell ting. Jeg er i mye bedre humør! De svarte dagene blir færre og færre.....

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 13:15   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Har du fått lavere kolesterol-verdier?

Jeg vet ikke hva mitt var da jeg begynte, men jeg fikk det målt for noen uker siden. Da har jeg altså spist ketogent/LCHF i 1 1/2 år.
Kolesterolet var på 4,28, altså i den nedre delen av det som regnes som normalverdier (3,3-6,9)
Dessverre fikk jeg bare målt totalkolesterolet denne gangen.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 13:19   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Har du fått lavere kolesterol-verdier?

Kan jo fortelle deg en annen sak: på LCHF-kosthold, så kan kolesterolet gå noe opp den første tiden, for så å synke betraktelig etter ca tre mnd.

Det skal ligge en link til en studie om dette her inne, men den finner jeg ikke mer.
Studien sammenlignet LCHF, middelhavskosthold (Ca Fedon) og HCLF (ca Grete Roede). HCLF hadde ingen forbedringer hva angikk kolesterolet, det hadde de andre kostholdene .

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Sist redigert av Gracella : 15-11-09 kl 13:37.
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 13:43   #4
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Har du fått lavere kolesterol-verdier?

Hadde 3,15 for 7 år siden og nå nettopp har jeg målt det til 3,5 - vet ikke hva som skyldes alder eller kosthold, men jeg må nok regnes av den prosentandelen av det norske folk som har naturlig lavt kolesterol.

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 20:18   #5
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Har du fått lavere kolesterol-verdier?

Gikk ned fra 5.5 til 5.2 i totalkolesterol første måneden. HDL likt på 0.7

Forøvrig stor bedring i leververdier av en eller annen grunn. Nei, har ikke et alkoholproblem - selv om det ble behørig undersøkt hehe

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 21:11   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har du fått lavere kolesterol-verdier?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Forøvrig stor bedring i leververdier av en eller annen grunn.

Jeg har også i flere år hatt forhøyede leververdier, men de har stabilisert seg. Har lest meg fram til at det sannsynligvis er fordi leveren er overarbeidet pra for mye insulin i blodet. Den er jo kroppens renseanlegg, og når andre ting ikke fungerer som de skal til å få renset blodet blir det for mye som samles der.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 21:18   #7
bondetuppa
Medlem
 
bondetuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Haugalandet
Alder: 48
Innlegg: 226
bondetuppa er ny på veien

Sv: Har du fått lavere kolesterol-verdier?

For noen år siden hadde jeg 6.5 i total kol. Tok en kur med eple edikk og gikk da ned til 5.9.
Målte totalkol. for en mnd siden - det var da 6.7. Har levd lavkarbo i ca 9 mnd. Høyt kol ligger i slekta. Tabben var å ikke måle kolesterol rett før oppstart

__________________
Sterkest er den person som heller vinner over seg selv enn andre (lao-tze)
bondetuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - uten gluten og melkeproteiner. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Høye hæler = lavere BMI? annama Generell diskusjon 15 14-08-09 15:00
Mindre salt gir lavere blodtrykk og bedre hjerte... tbear Nyheter / media 0 20-04-07 12:42
Min reise mot lavere GI. BiggestLooser Dr Lindbergs 4 05-07-06 16:08
Jo lavere hvilepuls - jo bedre kondis? mofe Trening 9 11-04-06 00:59
Lavere GI??? Ølla Lavkarbo generelt 4 01-03-05 19:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no