Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Nok fett?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-12-09, 22:08   #1
vargo
Juniormedlem
 
vargo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 29
vargo er på en erverdig vei

Nok fett?

Tenker på det som blir sagt at vi skal få i oss nok fett i løpet av en dag..Men hva er egentlig nok fett? kan det f.eks være 2 spisekjeer med tine meierismør? eller 2 nakkekoteletter ? osv...kan noen komme med mer konkret hva som er nok for oss i løpet av en dag som må ha det inn med teskje ?

vargo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren.. Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 22:36   #2
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Nok Fett?

Du skal spise ca 150 - 200 gr fett i løpet av dagen......og det er mye!
Meierismør ligger på 80% fett så du skal spise ganske godt med smør for å komme opp i kvota.....
Jeg bruker en del Cocosa for å få opp fettkvoten min....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 22:59   #3
vargo
Juniormedlem
 
vargo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 29
vargo er på en erverdig vei

Sv: Nok Fett?

såpass ja det er myye..men cocosa er det 'sunt'? er det flytende og kan brukes i te eller noe?

vargo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren.. Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 23:02   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nok Fett?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er to typer cocosa og den ene, den reneste, smaker helt klart kokos!
De kommer på glass!



Den grønne er ekstra virgin og smaker kokos, den brune smaker ingenting og kan brukes til alt!

Cocosa er i fast form opp til ca 24 grader, da blir den ganske så flytende!

Jeg bruker det i teen min for å få opp fett- andelen!
Den med kokos er god i frukt- te, den andre til svart te, syns jeg!

Og ja, ren kokosolje er sunt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 23:15   #5
vargo
Juniormedlem
 
vargo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 29
vargo er på en erverdig vei

Sv: Nok fett?

prøvde å få tak i cocosa i dag men det var ikke lett..får dra på ny leting i morgen

vargo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren.. Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 21:34   #6
Fluke
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 161
Fluke har en fantastisk aura rundt segFluke har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nok fett?

Hvor selger de cocosa?

__________________
Journalen min


Fluke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 21:37   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nok fett?

Helsekost

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 21:38   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Nok fett?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Hvor selger de cocosa?

Helsekost, ellers har de feks her: www.okosjokolade.no

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 07:58   #9
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Nok fett?

eg fant ei side som du finner mykje kjekt på: www.helseogkost.no eg sitte å bestille cocosa derifra no! 310 kr for begge dei som e på bilde over her

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 21:40   #10
SuperMamma
Medlem
 
SuperMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 59
SuperMamma er på en erverdig vei

Sv: Nok fett?

Så mye fett ja... Nei det er jeg langt unna. Andre forsalg enn kokosolje for å øke fettandelen?

Hvorfor må man foresten spise så mye fett? Jeg sliter skikkelig jeg med å få i meg langt mindre enn det der... Får jeg i meg 100g iløpet av en dag synes jeg liksom at jeg har vært flink...

__________________


SuperMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Startet med Ketolyse, nå generelt vedlikehold og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 21:58   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nok fett?

Opprinnelig lagt inn av SuperMamma, her.

Så mye fett ja... Nei det er jeg langt unna. Andre forsalg enn kokosolje for å øke fettandelen?

Hvorfor må man foresten spise så mye fett? Jeg sliter skikkelig jeg med å få i meg langt mindre enn det der... Får jeg i meg 100g iløpet av en dag synes jeg liksom at jeg har vært flink...

I denne tråden står det en del om hvorfor man må få i seg fett. Kort sagt krevers det mye energi for å forbrenne kroppsfett!

Hva er det du sliter med ang fett da?
Gamle tanker om at det ikke er sunt eller blir du kvalm eller......?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 22:09   #12
SuperMamma
Medlem
 
SuperMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 59
SuperMamma er på en erverdig vei

Sv: Nok fett?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

I denne tråden står det en del om hvorfor man må få i seg fett. Kort sagt krevers det mye energi for å forbrenne kroppsfett!

Hva er det du sliter med ang fett da?
Gamle tanker om at det ikke er sunt eller blir du kvalm eller......?

Takk for info. Det stod mye intresant i den tråden. Problemet mitt er nok helst at jeg blir kvalm.
Jeg holder meg godt under 15 karber om dagen stortsett 6-10 karber. 80 protein, og 50-100 i fett.

__________________


SuperMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Startet med Ketolyse, nå generelt vedlikehold og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 22:13   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Nok fett?

Opprinnelig lagt inn av SuperMamma, her.

Takk for info. Det stod mye intresant i den tråden. Problemet mitt er nok helst at jeg blir kvalm.
Jeg holder meg godt under 15 karber om dagen stortsett 6-10 karber. 80 protein, og 50-100 i fett.

Det er IKKE et mål å holde seg på minst mulig karbohydrater på ketolysekuren. Du bør ligge rundt 15 og hvertfall ikke under.

Ellers så kan det være vanskelig å komme opp i så mye fett, ja.. Hvis du får i deg mindre og går helt greit ned, så er det vel ikke noe poeng i å pushe det enda mer. Du må finne ut hva som funker for deg Men mer enn 50-100 bør du nok opp i, ja

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 22:15   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nok fett?

Opprinnelig lagt inn av SuperMamma, her.

Så mye fett ja... Nei det er jeg langt unna. Andre forsalg enn kokosolje for å øke fettandelen?

Hvorfor må man foresten spise så mye fett? Jeg sliter skikkelig jeg med å få i meg langt mindre enn det der... Får jeg i meg 100g iløpet av en dag synes jeg liksom at jeg har vært flink...

Går du ned i vekt slik du spiser nå?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 22:29   #15
SuperMamma
Medlem
 
SuperMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 59
SuperMamma er på en erverdig vei

Sv: Nok fett?

Ja, faktisk så gjør jeg det. Har tatt 4 kg siden 1.januar. og har utslag på sticksen.
Men jeg vil jo gjerne gjøre dette riktig. Så jeg får forske på smarte måter å få inn det fettet på...

__________________


SuperMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Startet med Ketolyse, nå generelt vedlikehold og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 22:32   #16
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nok fett?

Opprinnelig lagt inn av SuperMamma, her.

Ja, faktisk så gjør jeg det. Har tatt 4 kg siden 1.januar. og har utslag på sticksen.
Men jeg vil jo gjerne gjøre dette riktig. Så jeg får forske på smarte måter å få inn det fettet på...

Flott nedgang
Hvorfor forandre på noe som fungerer? Så lenge du går ned, så passer ditt inntak med din kropp
Jeg ville heller vente med å forandre på det som fungerer til det kommer et eventuelt platå. ( Platå er når vekta ikke rikker seg, hverken opp eller ned i minst 4 uker)
Husk at ingen kropper er like, og det inntaket som fungerer for en ikke nødvendigvis fungerer for en annen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 08:40   #17
mortenm
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 23
mortenm er på en erverdig vei

Sv: Nok fett?

Hei!

Jeg fant cocosa på smart club på Alnabru til 130 kroner boksen ca. 300 hørtes veldig dyrt ut???

__________________


mortenm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 09:05   #18
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nok fett?

Opprinnelig lagt inn av mortenm, her.

Hei!

Jeg fant cocosa på smart club på Alnabru til 130 kroner boksen ca. 300 hørtes veldig dyrt ut???

Den grønne er dyrere enn den andre. Her er det snakk om 310,- for begge to til sammen!

Er ikke alle som bor i nærheten av disse sentrene, vet du!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 09:10   #19
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Nok fett?

eg betalte 310 for begge til sammen...

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 09:48   #20
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Nok fett?

På kinsarvik.no kan man bestille cocosa, extra virgin for 169 og den andre for 125 kroner. De har også andre ting som er greit for et lavkarbo-kosthold. JBK og fiberhusk feks

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 01:47   #21
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: Nok fett?

Hva kan man egentlig bruke Kokosnøttolje til - sånn bortsett fra i te? Jeg har en flaske med kaldpresset kokosnøttolje fra Thailand, men skjønner ikke helt hva jeg skal bruke den til..og er det forresten lov til å få i seg kokosnøttolje på atkins induksjon? Går den under vegetabilske oljer?

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ray Peat: Ja til mettet fett, nei til flerumettet fett Solan Generell ernæringsdebatt 37 26-08-11 14:48
Hvorfor forbrenner man mer fett når man spiser fett? Pelen Ketolysekuren 9 30-07-09 20:08
Hvor mye fett er fett nok? Tinka Ketolysekuren 1 18-11-08 11:26
Sunt fett og usunt fett Princez Ketolysekuren 8 18-03-08 21:03
Hvorfor gir fett inn, masse fett ut? Fjonken Spørsmål og svar 23 15-02-07 17:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no