Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjertebank, svimmel, sliten og lite overskudd

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-02-10, 22:18   #1
Mikal
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2
Mikal er på en erverdig vei

Hjertebank, svimmel, sliten og lite overskudd

Hei alle, og tusen takk for et flott forum. Etter en tur til London for ca 1 mnd. siden tenkte jeg at jeg måtte gjøre noe. Ingen bukser passet lengre

Jeg er ikke noe spesielt stor, men har anlegg for å legge på meg litt og selv om jeg er over 180 høy passer det ikke meg eller kroppen min å veie 90kg.

Denne kuren virket forlokkende og jeg gikk løs på den med iver og veide meg sist for ca 3 uker siden til 86kg. Tre små uker senere med stram føring på karbo, mye vann og litt trening et par ganger i uka så klokket jeg inn på 81kg, altså 5kg mindre. Veldig fornøyd og tenkte å stoppe der og heller ha et mer normalt kosthold (men mer bevisst på karbo enn jeg var før)

(Sorry at dette ble et litt langt innlegg, skal prøve å få opp farten)
De siste dagene har jeg vært svimmel, småkvalm, hatt dårlig matlyst og generelt hatt lite overskudd til noe som helst. Jeg hadde også på lørdagen mens jeg var på jobb en ganske heftig hjertebank som jeg aldri har hatt før. Dette skremte meg litt :/ Jeg har tatt noen selenpiller + jernpiller som jeg fikk sist jeg ga blod, men utenom det er jeg litt "stuck".

Det var spm. nummer 1 og spørsmål nummer to er: Hvordan vil det nå fungere om jeg inntar en liten pizza, pastarett eller hjemmelaget potetmos som jeg er så glad i? Hvordan lever dere med ketosekur/diett etter at målet er nådd?

Takker for alle svar

Mikal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 09:06   #2
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hjertebank, svimmel, sliten og lite overskudd

Hei
Man kommer i ketose etter 1-2 døgn på ketogen diett, men det tar tre uker for kroppen å venne seg fullt ut til ketose. Herunder å fordoble musklenes evne til direkte å forbrenne fett. Av de 5 kilo du har gått ned er et par kilo vann, kanskje 1 kilo glykogen (kroppens sukkerlager). Slik sett burde du ha fortsatt kuren 2-3 kilo til.
Når man vender tilbake til "normalt" kosthold bør det skje gradvis, slik at kroppen venner seg til karbohydrater på nytt.
Du kan ikke vende tilbake til det kosthold som medførte overvekten, da er det "tilbake til start". Kanskje du burde spise "generell" lavkarbo (uten ketose)og gå ned på denne måte som uansett bør bli kostholdet fremover.
Prøv å les litt om disse emner.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 10:04   #3
Mikal
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2
Mikal er på en erverdig vei

Sv: Hjertebank, svimmel, sliten og lite overskudd

Hei og takk for raskt svar. Da holder jeg på litt til å ser om ikke ting bedrer seg

Tusen takk for innspill om å vende tilbake til "normalen", men jeg lurer på en ting til. Er man helt tilbake på "scratch" om man spiser karbo nå? Du sier det tar kroppen ca 3 uker å venne seg til keto, men om man sprekker en eller annen gang er man da tilbake på start med disse tre ukene?

Mvh
Mikal

Mikal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 10:41   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hjertebank, svimmel, sliten og lite overskudd

Hei
Nei. heldigvis ikke. Men som sagt mange ganger før Kuren virker best med så FÅ og så KORTE sprekker som mulig.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kcal overskudd Ndure Spørsmål og svar 2 27-12-09 12:09
Lite klageinnlegg - sliten, trøtt og ingen vekttap Nemii Spørsmål og svar 6 22-04-09 19:09
Ok vektnedgang, men svimmel og sliten? Karbomor Ketolysekuren 9 10-04-09 21:38
Svimmel og sliten? bibi Induksjonen 8 17-02-08 19:45
Overskudd!! Bee Ketolysekuren 4 26-04-07 22:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no