Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hei! Start 20. april

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-10-09, 16:35   #501
mossa
Medlem
 
mossa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Jessheim
Alder: 56
Innlegg: 118
mossa er på en erverdig vei

Stille

Stille her inne om dagen.....
Hvordan går det med dere??

Avslutter min egenkomponerte lavkarbo " kur" i dag! Alt for lett å skli ut!! Stått stillle så det funker nok til å holde vekten men.....Gått opp noen 100 gram faktisk

Så nå står nøttebrødet i ovnen og fløten, bacon og annet fett er handlet inn.

Nå skal jeg ta 5 harde på rappen ( tror det selv i alle fall)

__________________



Den eneste nedgangen jeg gleder meg over, er vekt nedgangen
mossa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vandlig mat! Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 21:42   #502
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Hei og hopp!

Etter 4,5 mnd på ketolyse og minus 11 kg tok jeg meg en 10 dagers pause! Gikk opp 2.2 kg (slettes ikke ille da jeg har kosa meg litt ekstra! Og dette er jo bare vann.) Nå er jeg tilbake der jeg var, etter start 1.oktober på "nazi" ketolyse!!! Håper det går unna som aldri før frem mot jul.

__________________



Carpe Diem
Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 21:54   #503
Sunfrid
Medlem
 
Sunfrid sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 124
Sunfrid er ny på veien

Sv: Stille

Sitat:

Nå skal jeg ta 5 harde på rappen ( tror det selv i alle fall)

Jeg henger meg på..... 5 kg til jul hadde vært noe.
Jeg har hatt et litt egenkomp. kosthold jeg også. Sliter litt med å stå på ett bein og kokkelere og da blir det litt etter hva jeg har fått servert (brødskiver.....)
Har satt som mål at første dag etter høstferien (i morgen) er det full rulle igjen.... Ser for meg en litt tøff start med sukker sug osv...

__________________


Sunfrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 11:29   #504
mossa
Medlem
 
mossa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Jessheim
Alder: 56
Innlegg: 118
mossa er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Hei! Start 20. april

JESS
Da er mine først 10 på keto kost / lavkarbo av!!!
Bare 10 igjen da....
Målet var til jul, men jeg tror jeg har tatt for hardt i der.....

__________________



Den eneste nedgangen jeg gleder meg over, er vekt nedgangen
mossa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vandlig mat! Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 14:22   #505
Sunfrid
Medlem
 
Sunfrid sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 124
Sunfrid er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

[quote]

Opprinnelig lagt inn av mossa, her.

JESS
Da er mine først 10 på keto kost / lavkarbo av!!!
Bare 10 igjen da....

Hurra for deg

Her skjer det ikke så mye, jeg er fortsatt litt avhengig av andre hva matlaging gjelder. Men det går ihverfall ikke oppover

__________________


Sunfrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 14:59   #506
mossa
Medlem
 
mossa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Jessheim
Alder: 56
Innlegg: 118
mossa er på en erverdig vei
Smile

Sv: Hei! Start 20. april

[quote=Sunfrid;781859]

Sitat:



Hurra for deg

Her skjer det ikke så mye, jeg er fortsatt litt avhengig av andre hva matlaging gjelder. Men det går ihverfall ikke oppover

Takk og takk
Så er det bare å holde den stramme linje da...
Skjønner at det er vanskelig for deg, men som du sier, så lenge det ikke kryper oppover
Stått på det samme jeg også, i mine lavkarbo frosøk, til tross for at det skled ut! Så du går nok ned igjen, når du evt begynner på "fett diett" igjen.

Det er håp for oss alle

__________________



Den eneste nedgangen jeg gleder meg over, er vekt nedgangen
mossa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vandlig mat! Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 10:40   #507
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Jeg har hatt en rolig periode nå. Har stått stille uansett hva jeg har gjort igjen. Så jeg fant ut at noe måtte gjøres.
Har hatt bittelitt utskeielse på lørdag, og har nå begynt å spise litt frukt for å få litt mellommåltider (har spist eple og appelsin). Ble for lite spising på meg. Har da kuttet ut litt av alt fettet. NÅ går det nedover igjen. Får se om jeg kanskje skal prøve meg på dette litt framover og se om det er det som må til. Blir jeg stående igjen så får jeg gå tilbake til ren ketolyse igjen.

__________________



Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 15:26   #508
Elinf
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 68
Elinf er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

Hei folkens
Jeg står frem og innrømmer at jeg har smuglest på denne tråden siden jeg starta på lavkarbo den 17. april - traff en kompis som hadde slanket seg helt "bort" akkurat mens jeg følte meg mest bollete.

Og fikk med gubben! Et stort pluss.

Men i forsommermånedene gikk det UTROLIG tregt... og så at folk på tråden raste ned. Buhuu.
MEN - det er rart med tålmodighet. For nå - etter fem måneder - har jeg gått ned 8 kilo. Høres ikke mye ut i forhold til noen av racerne her inne, men nå er jeg så FORNØYD. Det er helt fantastisk å ha blitt kvitt de verste kiloene - og 8 kilo er såpass mye at det monner en del (er nå under 100 - også en viktig greie).

Jeg vil neppe klare 5 - og langt fra 10 kilo til jul - men gud så deilig å bli kvitt kanskje 3 ekte kilo med dvaskefett! Da blir det ny bukse til jul :-)

Ja ja - dette ble visst en liten motivasjonstale fra en trægisslanker. Vi har det fint innimellom vi også

Elinf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, med takk til Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 21:31   #509
Sunfrid
Medlem
 
Sunfrid sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 124
Sunfrid er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

Hei og velkommen til oss....
Siden du har vært med oss siden starten har du sikkert sett at det ikke er så mange som fortsatt er her inne. Kanskje vi skal prøve "STERILAN Men uansett er det hyggelig at vi er såpass mange at vi kan støtte hverandre.

Min siste uke er fortsatt på stedet hvil, men en ny uke er nye muligheter.....

__________________


Sunfrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 23:37   #510
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Heisann

Så kjekt å se at det er noen igjen av oss som startet i april. Jeg startet 28. april og har pr i dag, som dere ser, gått ned 20,9 kg Er kjempefornøyd, og hååååper at vekta vil fortsette ned et stykke til

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 09:01   #511
mossa
Medlem
 
mossa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Jessheim
Alder: 56
Innlegg: 118
mossa er på en erverdig vei
Post

Sv: Hei! Start 20. april

Makan så flinke dere er
Kroppen min vil ikke slanke seg mer den Prøver nå å gå over på South Beach kuren, bestilt meg bok, så får jeg se om det sammen med mer trim løsner de siste 10 kg
Har prøvd lavkarbo og høy fett kur, egen komp lavkarbo med sikkert for mye fett, så da tenker jeg lavkarbo og lav fett som i SB...
Noen som har erfaringer med SB? Virker som om det er myyye karboh. i forhold til ketolyse, men det skal nok ikke så mye til...
Slunket forum på SB da, men får google en masse

__________________



Den eneste nedgangen jeg gleder meg over, er vekt nedgangen
mossa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vandlig mat! Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 01:11   #512
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Har desverre ingen erfaring med SB nei, men du finner vel utav endel ved å bruke google tenker jeg
Masse lykke til, håper det fungerer bra for deg

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 17:49   #513
Ivory
Seniormedlem
 
Ivory sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 680
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Sv: Hei! Start 20. april

Jeg gikk ned jevnt og trutt til vi hadde ferie i juli/august. Da tok jeg en pause. Hadde vel gått ned ca 13 kg til da, tror jeg, (startet 13. april). Etter ferien gikk jeg raskt ned igjen de kiloene jeg hadde lagt på meg igjen, og klarte en kilo til, men så stagnerte det...

Har ikke målt og telt, så eksakt hvor mange karbohydrater jeg har ligget på er vanskelig å si. Men her om dagen begynte jeg å bli litt lei av å ha stagnert så lenge, så jeg tenkte at jeg skulle prøve å øke litt med karbohydrater. Jeg tok f.eks. en gulrot, eller en klemetin el.l. Og et par karameller på lørdag.. Og plutselig var det i gang igjen! (har vært i ketose hele tiden, bortsett fra i ferien).

Jeg vet ikke om jeg stagnerte pga at jeg tidligere har hatt samme vekt som nå i lang tid, eller om det var for at kroppen skulle stabilisere seg, men det spiller ingen rolle! Nå er jeg i gang igjen! Har gått ned 1 kg siden helga, og har nå tilsammen gått ned 15,1 kg - er bare 5,5 kg unna målet mitt, men resten er ønskekilo. Vet ikke ennå om jeg skal helt ned. Vi får se. Det som er helt sikkert er at jeg skal fortsette lavkarbo-retningen videre - selv om jeg kanskje dropper ut av ketosen etter hvert. Kroppen min har aldri hatt det bedre!

__________________

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 11:27   #514
mossa
Medlem
 
mossa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Jessheim
Alder: 56
Innlegg: 118
mossa er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av Tutte, her.

Heisann

Så kjekt å se at det er noen igjen av oss som startet i april. Jeg startet 28. april og har pr i dag, som dere ser, gått ned 20,9 kg Er kjempefornøyd, og hååååper at vekta vil fortsette ned et stykke til

WOW Gratulerer, det er jo mega bra!!! All ære....

__________________



Den eneste nedgangen jeg gleder meg over, er vekt nedgangen
mossa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vandlig mat! Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 11:31   #515
mossa
Medlem
 
mossa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Jessheim
Alder: 56
Innlegg: 118
mossa er på en erverdig vei
Post

Er det noen igjen her?

Er det ingen igjen her???

Har prøvd meg på SB, lavkarbo og lavfett, men det har sklidd ut, veien er kort til frotsing i karbo, så jeg har stått stille de siste mnd. Kjekt å holde vekten da, men jeg har 10 kg til som SKAL av!

Begynner på ketolyse i dag igjen og håper på å gjenta suksessen med 10 kg av på 4 mnd

Hvordan er det med dere andre????

__________________



Den eneste nedgangen jeg gleder meg over, er vekt nedgangen
mossa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vandlig mat! Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 13:40   #516
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av mossa, her.

WOW Gratulerer, det er jo mega bra!!! All ære....

Tusen takk for det ! Er veldig fornøyd ! Men så hadde jeg veldig mange kilo å ta av også

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 13:44   #517
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: Er det noen igjen her?

Opprinnelig lagt inn av mossa, her.

Er det ingen igjen her???

Har prøvd meg på SB, lavkarbo og lavfett, men det har sklidd ut, veien er kort til frotsing i karbo, så jeg har stått stille de siste mnd. Kjekt å holde vekten da, men jeg har 10 kg til som SKAL av!

Begynner på ketolyse i dag igjen og håper på å gjenta suksessen med 10 kg av på 4 mnd

Hvordan er det med dere andre????

Vi er vel noen igjen her, men tror vi begynner å bli rimelig få !
Er jo som du sier kjempebra å holde vekten Men hvis du har noen kilo til du har bestemt deg for at skal av, kan det jo være kjekt å få de bort først ! Masse masse lykke til, håper ketolyse gjør susen

Jeg er vel fortsatt på noe ala ketolyse, heller nok mer mot egenkomponert etter hvert. Spiser litt mer nøtter nå, av og til lit melon, osv. Men vekten går fortsatt nedover (bank i bordet), så da er egentlig alt toppers !

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 15:53   #518
Elinf
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 68
Elinf er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

Hei - flinke er dere!

Jeg holder også på (.. "ut"). Det går tregt... Men sakte men sikkert skrumper jeg inn. Så langt har jeg gått ned ca 9,5 kilo... Det går bare et knapt kilo i måneden. Men tross alt - det går rett vei. Så jeg prøver å "bite" meg fast og se på dette som en maraton hvor jeg kommer i mål om ca. ett års tid..

Og en annen ting - har vært så utroolig sukkerfysen de siste ukene - lurer på om det er mangel på dagslys/slutten på høsten som gjør det. For jeg spiser som vanlig.. Har noen av dere merket forskjell på karbosuget??

Elinf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, med takk til Skaldeman Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 20:32   #519
Ivory
Seniormedlem
 
Ivory sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 680
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Sv: Hei! Start 20. april

Jeg er igjen fortsatt Men det går veldig tregt med de siste kiloene nå. Er nå ganske så fornøyd med litt over 2 kg ned i snitt pr. mnd.

Har også økt på med litt karber, men er fortsatt i ketose. Spiser en mandarin rett som det er, også blir det litt peanøtter og cloetta melkesjokolade.. Men er veldig bevisst på hva jeg putter i meg. Klarer heldigvis å stoppe etter å f.eks. ha tatt litt av noe. Håper det fortsetter...
Men det kjennes ut som om jeg virkelig har klart og legge om livsstilen

__________________

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 22:53   #520
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Ny veiedag på meg igjen i dag, registrerer bare vekten hver 14. dag nå. Og nå er jeg oppe i en total vektnedgang på 24,7 kg. Så deilig Har et håp om å bikke 25 kg før julen ringes, men vi får vente å se....går av og til litt i rykk og napp her !

Ellers ikke så mye spennende å fortelle for tiden. E i innspurten av eksamensperioden nå. Skal levere inn en hjemmeeksamen på torsdag, og siste eksamen er på lørdag. Og etter det er det jammen meg juleferie. Gjett om jeg gleder meg til det eller ? Skal bli godt å ikke måtte gjøre noe ei stund !

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 21:56   #521
mossa
Medlem
 
mossa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Jessheim
Alder: 56
Innlegg: 118
mossa er på en erverdig vei
Wink

Godt nyttår !!!

Godt nytt år til alle. Om det er flere her inne?

Jeg har ikke vært her på en stund, men nå skal jeg på igjen.
Tør nesten ikke gå på vekta i morgen tidlig Har praktisert en av de 7 dødsynder( Frotsing) i absolutt hele jula Men hvem kan jeg skylde på.....
sukk, nå er det rett på streng diet og trim!!!

__________________



Den eneste nedgangen jeg gleder meg over, er vekt nedgangen
mossa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vandlig mat! Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 18:52   #522
Elinf
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 68
Elinf er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

Hei
Nytt år nye muligheter!
Jeg har vært tregisslanker, og etter et par kilo opp i jula er utgangspunktet nå 98 - bare ca 7 kilo ned siden april!
Men men, sola har snudd og jeg merker at søtsuget har lagt seg etter et par flinkisdager.
Føler til og med at kutt av fløte i kaffen kan være innenfor rekkevidde... så starter året med en ambisjon om å kutte ut meieriprodukter og eeendelig få det vektfallet jeg trenger...
Det er lov å håpe :-)
Og til dere andre aprilstartere - kult hvis dere stikker innom her og forteller hvordan det har gått :-)
Nyskjerrig, vettu!

Elinf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, med takk til Skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 08:46   #523
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Hei hei. Riktig godt nytt år til dere.
Jeg har hatt en liten pause. Gikk på lavkarbo en stund. Gikk opp ca 1 kg og holdt meg der, men var jo ikke ferdig så jeg skulle tilbake hit igjen. I jula gikk det helt til h..... Da koset jeg meg altfor mye og gikk opp 4,5 kg. Heldigvis er jeg tilbake der jeg var når jeg gikk på lavkarbo. Da har jeg altså 1,4 kg igjen så er jeg på det laveste jeg var på på ketolysekuren. Begynte på søndag, så dette har jo gått over all forventning.
Har gått til anskaffelse av en tredemølle som jeg nå går på, i tillegg til swingen. Så nå håper jeg at jeg skal klare resterende av kiloene jeg satte meg som mål når jeg første gang begynte på ketolysekuren.

Dere som er igjen er jo kjempeflinke. Håper jeg igjen kan komme innpå her og holde følge med dere

__________________



Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 09:14   #524
birk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 36
birk er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Ja nå er det lenge sia sist jeg var her inne. Skal tro om det er med resten som ikke lenger er på siden som det ble med meg. Etter sommerdager med karbo i hytt og pine skle det helt ut og jeg kom meg liksom aldri i gang igjen.
Men nå er jeg påan igjen, med litt annen metode da. Jeg er nå med på et slankeopplegg med oppfølging som skal holde på opptil et år. Det handler også her om lavkarbo og ketose, men de første ukene er det VELDIG lav kalori også... så får jeg se hvor lenge jeg klarer å stå på beina før jeg må ha nå skikkeli mat
Jeg får i meg ca 50 karbo i løpet av dagen, men er alikevel i ketose nå. Det hadde jeg aldri trodd.

Så nå går jeg bare å drikker næringsdrikker og venter spent på neste veiing. Har gått opp etter jeg begynte å spise annet enn lavkarbo, men det er søren meg ikke rart for i slutten før jeg følte at nå måtte det bli skikkeli skjerpings så spiste jeg innmari mye godter. Kan det ha med røykesluttenå gjøre...

__________________


birk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert, minimalt med stivelseprodukter Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 12:42   #525
Sunfrid
Medlem
 
Sunfrid sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 124
Sunfrid er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

Hallo alle sammen.....

Veldig lenge siden jeg har vært innom (20.okt) masse dårlige unskyldninger og masse dårlig samvittighet..... men nå er det historie.

Satser friskt på ny og skal fortsatt ned masse.... har vel gått opp et par kilo i høst men er egentlig fornøyd med at det ikke er mere, for da kan det ikke være så galt det jeg har gjort (regner med at det er noe vann).

Så lykke til videre til dere alle også går vi en lettere og lysere tid i møte...

__________________


Sunfrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som starter/restarter 1. april? NÅ! Lavkarbo generelt 11 03-04-09 13:28
1 april - veldig morsom... HP Generell diskusjon 10 02-04-06 12:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no