Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva skjer etter ketolyse?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-01-10, 17:08   #1
Bionach
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 3
Bionach er på en erverdig vei

Hva skjer etter ketolyse?

Hei,
Jeg leter nå etter noen som rett og slett er ferdig med ketolyse og som har gjort den berømte karbotilvenningen. Hvordan gikk den og spratt dere opp i vekt ?

Bionach er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 17:52   #2
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skjer etter ketolyse?

jeg holdt vekten etter jeg slutta, begynnte å spise fedon etterpå,så gled kostholdet mer og mer ut..på slutten gikk jeg over til lavkarbo igjen pga av mage problemer..Holdt vekta over 1 år etter jeg slutta, har ikke gått ned så særlig etter jeg begynnte på ketolyse/lavkarbo for 3 mnd siden

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 20:21   #3
Vannmann
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 48
Innlegg: 52
Vannmann er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer etter ketolyse?

Har hatt god erfaring etter ketolyse. Har fulgt "Etter slank" boken. Det viktigste er at vi har kuttet sukker og hvit mel, er også varsome med poteter, ris og pasta, samt at vi har begrenset mengden med mat generelt. Har faktisk forsatt å gå ned etter ketolysen, men selvfølgelig i en helt annen fart. Viktig med mosjon også selvfølgelig.

Vannmann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo mer enn Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 11:39   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer etter ketolyse?

Hei
Generellt vil overgangen fra ketogen diett til lavkarbo (normal mat) medføre at kroppen fyller opp sine sukkerlagre (glykogen i muskler og lever) dette binder en del vann. Vekten vil derfor øke 2-3 kilo.
Vektøkning noe særlig ut over dette betyr at man begynner å fylle fettcellene igjenn.
Skjer det bør man redusere på mengden med karbohydrat, spesiellt de som gir rask blodsukkerstigning (sukker og raffinert stivelse).

Å lese om insulin og insulinresistens kan være viktig for forståelsen av disse mekanismer. ( men det er en del andre ting som også spiller en rolle når vi dnakker om vektstabilisering etter en slankekur)
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Opp i vekt etter ketolyse Sofie29 Ketolysekuren 14 27-01-09 08:59
Hva skjer etter fase 4 ? mindor Eurodiett 1 06-04-08 23:28
OE etter ketolyse? Linn H Optimal Ernæring 5 01-10-07 10:33
Ketolyse - når etter fødsel? timich Ketolysekuren 1 20-05-07 20:29
ka skjer etter ketolyse-kuren desperado Ketolysekuren 8 05-06-06 17:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no