Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Veien videre..

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-11, 13:29   #1
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Veien videre..

----


Sist redigert av Etherena : 27-05-11 kl 20:53.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 18:12   #2
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Veien videre..

Jeg har ikke lest "Etter slankekuren", men det er vel fordi jeg ikke huska at den fantes når jeg begynte å se etter ting å lese for å finne et permanent kosthold. Kanskje noen andre har lest den og har tips?

Tanken min var å gå over til Fedon, men jeg har vel egentlig havna på noe mer selvkomponert. Det slo meg nemlig at jeg hadde klart å tilegne meg ganske mye kunnskap om lavkarbo, og om jeg plukket litt herfra, og noe derfra, så kunne jeg finne et kosthold som jeg tror jeg kan leve med resten av livet. Jeg har dager hvor jeg spiser ketogent, og andre dager hvor jeg er litt mer Fedon. Har introdusert brød som en mulighet til lunch (Fedon eller Vollkorn), men tynne skiver med mye pålegg. Det er merkbart hvor mye mindre dette metter i begynnelsen enn en feit omelett eller en salat med mye kylling eller skinke.

Jeg har både kjøpt og fått en del bøker av Fedon til jul, men har så mange interessante bøker å lese at jeg ikke helt har kommet til dem ennå, så akkurat nå lever jeg litt i et limbo. Men du kan tilegne deg en del kunnskap om f.eks. Fedon ved å lese en del på forumet, og det vil kanskje gi deg en idé om dette er en retning som høres riktig ut for deg når du har kommet i mål?

Okay... veit ikke om jeg hjalp deg så mye der. Sorry

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 18:21   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Veien videre..

Jeg har Etter slankekuren. Den består av 3 deler. Om livet etter en slankekur, tips og råd osv... Oppskrifter ( som jeg ikke syns var noe) Og veldig mye om vitaminer/mineraler og hva det er god for i kroppen. (DEN delen liker jeg godt!)
Selv så lever jeg LCHF etter jeg gikk ned. Og det er rett og slett fordi jeg trives så godt med maten.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 20:09   #4
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: Veien videre..

------


Sist redigert av Etherena : 27-05-11 kl 20:53.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 21:05   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Veien videre..

Opprinnelig lagt inn av *NuNu*, her.

Det var til stor hjelp Fjasnissen! Takk til dere begge Tanken har slått meg om jeg skulle prøvd noe selvkomponert... Føler også at jeg kan mye og det er kanskje like greit å bare følge denne kunnskapen i stedet for å sette meg inn i noe "nytt". Har også tenkt å følge strengt med på vekten og gi meg selv et slingringsmonn på +/- 3-4 kg og skulle det nærme seg 3-4 kg i feil retning så må jeg stramme inn i igjen ganske kjapt.

Hvor lang tid går det sån ca. før kroppen har vendt seg til ny vekt og vil foretrekke denne? Tenker på at man under slankingen typisk havner på et platå en stund der man kanskje har vært lenge tidligere, og at kroppen liksom "husker" dette... Vet ikke om noen skjønner hva jeg vil frem til men...

Du kan regne med at kroppen "jobber i mot deg" 2-3 år etter endt slankekur.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veien videre...? slankogsmekkersnart Lavkarbo generelt 0 13-05-10 11:03
Veien videre! Isis29 Spørsmål og svar 5 27-08-08 22:17
Hjelp!! Trenger tips til veien videre Sandy Lavkarbo generelt 4 05-05-08 13:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no