Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Startet nå i juni?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-07-13, 23:01   #26
Xinderella
Juniormedlem
 
Xinderella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Østlandet
Innlegg: 20
Xinderella er på en erverdig vei

Sv: Startet nå i juni?

Mulig det er ambisiøst med en kilo i uka, men jeg prøver og så langt ser det lovende ut

Xinderella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 23:12   #27
Xinderella
Juniormedlem
 
Xinderella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Østlandet
Innlegg: 20
Xinderella er på en erverdig vei

Sv: Startet nå i juni?

Mange har prøvd dette før ser jeg, men det er første gangen jeg prøver da og spørsmålene er mange.. Følger dere et opplegg bortsett fra å følge med på hvor mye karbohydrater dere får i dere el.? Bok, ketostix, treningsopplegg..? Hvor mye karbohydrater bør man ligge på til daglig forresten..?
Jeg tenkte jeg også måtte tenke på hvor mye kalorier jeg fikk i meg, men det ser ikke ut til å stemme så langt i hvertfall. Beste med det hele er at jeg nesten ikke har matlyst og er helt kvitt alt av søtsug - hvor deilig!

Xinderella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 23:36   #28
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Startet nå i juni?

Til Therese:
Spiser mye kjøtt, og grønnsaker. med fløtesaus som regel, nok til å få nok fukt har nesten helt kuttet brus, og det er ganske deilig egentlig. Tillater meg et stort glass med Zeroh saft om dagen, ellers er det kun vann og en kopp te også.

Xinderella:
Det er jo Kjempebra at det funker så bra for deg! Imponert, jeg er på dag 6 (eller no) og har mistet 300gram hehe.

Ketolyse er vel 15kh om dagen for kvinner. Jeg har lest boken, og skal lese den igjen. i forhold til trening så er det mosjon for min del. Minst 30 min gåtur om dagen, med litt fart. må ikke bli kjempesliten, men gjerne andpusten og varm.

Ang ketostix, så er det strengt tatt ganske unødvendig, selv om jeg bruker de av og til selv. Nå kjenner jeg Veldig godt på kroppen om jeg er i ketose eller ikke, men liker å sjekke av og til, for moro skyld ¨
Men hvis stixen stresser deg, og du føler du MÅ bruke den, så er det nok bedre å kaste de, og så stole på at du gjør det rett, eller rett og slett teller KH og fett osv, kanskje mest for å se om det blir "rett" i forhold til kuren

Det ang kalorier, noen må følge strengt med, andre kan spise som de vil, til en viss grad tror jeg. kroppen skal jo tross alt også forbrenne sitt eget fett
Men så lenge det funker å spise slik som du er fornøyd med, og du får resultater, så tror jeg ikke det er noen vits i å endre på noe.

ugh ketose for meg er skikkelig kjipt i begynnelsen, den første uka til 10 dager er jeg MYE sulten.. OG godtesjuk! tar alle de anbefalte vitaminer og mineraler anbefaldt på ketolyse, men hjelper lite. men etter de opptil 10 dagene, så er det som en bryter som slås av, i forhold til sult og godtesug. utrolig deilig
_______
P.S jeg er ingen ekspert, svarer fra mine egne erfaringer

__________________




SiljeC sin Journal

Sist redigert av silje21 : 01-07-13 kl 23:39. Årsak: lagt til mere.
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 09:15   #29
Xinderella
Juniormedlem
 
Xinderella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Østlandet
Innlegg: 20
Xinderella er på en erverdig vei

Sv: Startet nå i juni?

"Det ang kalorier, noen må følge strengt med, andre kan spise som de vil, til en viss grad tror jeg. kroppen skal jo tross alt også forbrenne sitt eget fett.." Da får jeg tenke på mengde mat/kalorier jeg har i meg hvis vekten stagnerer..
Blir ikke stresset av ketostixen - synes den er en super tilbakemelding! I begynnelsen spiste jeg nok i meste laget frukt og bær, og da hadde jeg ingen fremgang. Etter jeg kjøpte ketostixen, fikk jeg regulert på dette og nå går det supert! Har dog "spor" eller "lav" som mine eneste utslag, aldri hatt mer, men det ser ut til å holde i massevis foreløpig. Spiser nok mer enn 15kh om dagen - vil tippe 20-25 pga. orker ikke veie og telle i grønnsaker bestandig.
Hvilke vitaminer og mineraler er det dere spiser? Har bestilt boka, men ikke fått den ennå...

Xinderella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 10:50   #30
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Startet nå i juni?

Xinderella: I boka så tror det er 5 uker torkil sier det skal gå føre du i det hele tatt skal begynne å tenke på kalorier osv..
Noen er i ketose i opptill 50gram karbo om dagen så det er veldig individuelt... Jeg kan ligge på opptil 40 om dagen og fortsatt få utslag på stix, men jeg går mye saktere ned da.
Jeg tar ketolyse pillene

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 12:22   #31
Xinderella
Juniormedlem
 
Xinderella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Østlandet
Innlegg: 20
Xinderella er på en erverdig vei

Sv: Startet nå i juni?

Hva er ketolysepiller..?

Xinderella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 12:24   #32
Xinderella
Juniormedlem
 
Xinderella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Østlandet
Innlegg: 20
Xinderella er på en erverdig vei

Sv: Startet nå i juni?

Og hvordan får dere lagt til en slik weightloss ticker..? Jeg er visst fryktelig blond i dag..

Xinderella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 13:06   #33
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Startet nå i juni?

Dette er ketolysepillene

Kromtabletter
Selentabletter
Magnesiumtabletter.

og dette finner man på bl.a meny (sikkert flere plasser også)

og på Ketolyse sin nett side:

http://ketolyse.no/butikk
___________
Ticker: har du sett denne tråden?


http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879



__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 16:04   #34
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Sv: Startet nå i juni?

Slenger meg på her! Har begynt på igjen denne uken etter ett opphold på ca 3 uker. Blei mye god mat i ferien så det synes i ansiktet med mye uren hud:/ Har ikke gått opp i vekt heldigvis Tenkte å prøve ut ketolyse, skal få tak i boken i dag å lese meg opp. Inntil det er det generell lavkabo som gjelder

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 18:55   #35
Maxie10
Juniormedlem
 
Maxie10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 15
Maxie10 er på en erverdig vei

Sv: Startet nå i juni?

Wohoo, 3 cm mindre i dag
Torsdagene (veiedagene) er nå blitt noe jeg ser frem til. Merkelig forresten at man kan miste såpass mange cm uten at man merker noe særlig forskjell på klærne. Men men, det kommer vel etterhvert.
Og jeg har spist blomkål i raspet og stekt form uten å synes at det smakte py, hehe.
Jeg er en av de stakkarene som ikke har så godt forhold til så veldig mange grønnsaker, så hver ny rett av den sorten som går ned er et pluss.

Håper alle nyter sommeren :-) Her er den grå og trist for øyeblikket, men det er nå hvertfall ferietid og grei temperatur.

__________________
"Nobody else is gonna put it right for me. Nobody but me is gonna change my story!"
Vær obs på at tickeren teller cm og ikke kilo

Maxie10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 02:29   #36
IvarA
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2013
Innlegg: 2
IvarA er på en erverdig vei

Sv: Startet nå i juni?

Hei,

Kunne tenkt meg å slenge meg på her jeg også. Startet 17.06.13, og det er mitt første forsøk på å bli kvitt en del kilo. Startet på 148,5 kg, gikk ned til 143 kg etter første uke og ytterligere ned til 140 kg etter to uker. Jeg har veiedag på mandager.

Er ellers kommet i gang med trening, og er topp motivert. Mer kommer vel etter hvert

__________________


IvarA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 01:01   #37
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Startet nå i juni?

Velkommen alle nye, og lykke til
Selv går jeg opp og ned mellom 89.8 og 88.9 for tiden. stresser veldig lite med det, liker bare å se hvordan det går, dag for dag. Veier meg kun en gang om dagen. for noen blir det alt for mye, men jeg liker det sånn, så da gjør jeg det.
Ikveld så har jeg en 6-pk cider (5kh på cider, så 30 på hele pakka), syns det er helt greit.
Jeg vet ketolyse er ca 15 kh om dagen, men siden jeg har bestemt meg for å ikke stresse, og ta ting litt som det kommer, så syns jeg det er greit en sjelden gang.

Ellers kan jeg melde om skikkelig FÆL ånde fremdeles, svetter som en gris, MEN begynner å få mere energiD Det syns jeg er fantastisk, iogmed at jeg ofte sliter med å være veldig sliten, trøtt og uten energi.
Også har jeg begynt på metformin igjen, med medfølgende "metformin-mage" som jeg og mannen min kaller det^^
men får håpe det går over fort hehe

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 11:01   #38
Maxie10
Juniormedlem
 
Maxie10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 15
Maxie10 er på en erverdig vei

Sv: Startet nå i juni?

Går nok fint, er ikke så nøye på de 15 karbene hver dag jeg heller, men er i ketose for det. I går skulle jeg unne meg en 7up uten sukker, men så var jeg så dum og kjøpte feil. Merket det heldigvis på første slurk og ga bort resten, hehe.

__________________
"Nobody else is gonna put it right for me. Nobody but me is gonna change my story!"
Vær obs på at tickeren teller cm og ikke kilo

Maxie10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 11:55   #39
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Sv: Startet nå i juni?

Boka ketolyse er leid inn fra bibloteket og jeg er klar for å begynne neste uke med ketolyse har allerede begynte i det små så det ikke blir så bra vendig fra generell lavkarbo til å spise maks 15 g karbo hver dag! Etter ferien har jeg gått ned 800 gram som sikkert bare er vannvekt, men bra alikevel!

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 10:12   #40
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Startet nå i juni?

Endelig er sulten og godtesuget så godt som borte, det er så deilig
pluss at jeg nå ligger på ca 88,5 kg så noe gjør man riktig hehe

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 20:19   #41
Xinderella
Juniormedlem
 
Xinderella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Østlandet
Innlegg: 20
Xinderella er på en erverdig vei

Sv: Startet nå i juni?

Venter fortsatt på boka - tar visst tid..
Men det går veldig bra: Vekta i går viste 92kg! (-2kg på ei uke!!!)
Burde vel bruke målebåndet og..

__________________


Xinderella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 20:43   #42
Xinderella
Juniormedlem
 
Xinderella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Østlandet
Innlegg: 20
Xinderella er på en erverdig vei

Sv: Startet nå i juni?

Trimmer dere noe el.? Blir litt preg av nå og da for min del - enten for mye el. for lite... Kan bli noe svimmel når jeg tøyer strikken litt. mulig dette skyldes at jeg ikke har "god nok fettforbrenning" ennå? Flere som opplever dette?

__________________


Xinderella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-07-13, 21:31   #43
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Startet nå i juni?

Wah, karbodag igår. pølse med brød og greier. heldigvis ikke så mye, og enda bedre, omtrent ingen forandring på vekten.
skulle ønske jeg ble dårlig av det da, men føler meg fin, enn om litt oppblåst, ellers helt normal. Men idag har det vært tilbake på ordentlig mat, og vann.
Ellers er det veiedag på mandag, gleder meg litt til det. Nå sitter jeg å vurderer om jeg skal ta meg en kveldstur, ut å spasere litt.
God helg

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 13:23   #44
Xinderella
Juniormedlem
 
Xinderella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Østlandet
Innlegg: 20
Xinderella er på en erverdig vei

Sv: Startet nå i juni?

Har vært 5 dager på "for-ferie" med barna. Har greid å holde meg brukbart i skinnet til tross for litt mye jordbær og en burger på Mac'ern i går (tok dog av ene halvdelen av brødet...).
Var spent på veiingen i morges, men den viser at jeg har mistet 1,5kg siste 10 dagene!!! Dette fungerer aldeles supert for meg altså!
Ønsker alle dere andre lykke til i sommer også!

__________________


Xinderella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-13, 10:16   #45
Maxie10
Juniormedlem
 
Maxie10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 15
Maxie10 er på en erverdig vei

Sv: Startet nå i juni?

Ulempen med dette her er at puppene blir borte, hehe Har en topp på i dag med snøring i halsen, har aldri pleid å snøre den igjen før men nå er det "ingenting" som fyller ut øverst lenger...

__________________
"Nobody else is gonna put it right for me. Nobody but me is gonna change my story!"
Vær obs på at tickeren teller cm og ikke kilo

Maxie10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 21:06   #46
Xinderella
Juniormedlem
 
Xinderella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Østlandet
Innlegg: 20
Xinderella er på en erverdig vei

Sv: Startet nå i juni?

Virker å være stort feriefrafall her inne..

Mistet mest på overkroppen jeg og, men at puppene blir mindre ser jeg foreløpig bare fordeler med - kan snart handle Bh på "vanlige" butikker!

__________________


Xinderella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 10:13   #47
Xinderella
Juniormedlem
 
Xinderella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Østlandet
Innlegg: 20
Xinderella er på en erverdig vei

Sv: Startet nå i juni?

Har alle gitt seg her..?

__________________


Xinderella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Juni 2012 aragorn Ketolysekuren 157 11-07-12 19:58
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Realistisk med vektreduksjon på 15 kg til 17.juni?? litemeg Lavkarbo generelt 3 11-03-10 13:09
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no