Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Effekt?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-08-09, 23:09   #1
Bubble
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 30
Bubble er på en erverdig vei

Effekt?

Ja, nå har nå jeg gått på Atkins kunn en uke, men jeg bare lurer på hvor lang tid det gikk før dere merket vektreduserende effekt?

Jeg tisser veldig mye, det er det eneste jeg har merket. Som jeg nevnte tidligere i en tråd så er ikke jeg så fan av å veie meg, men tenker at jeg skal veie meg hver mandag slik at jeg har noenlunde kontroll på om jeg faktisk GÅR ned i vekt.

Er ikke like sulten som før, det merker jeg. Men i dag har jeg småspist litt på ostechips. Ikke kjempe mye, men noen flak nå og da bare. Det er jo lørdag, hehe. Og det er jo heller ingen karber i dem, så da regner jeg med at det går ca greit.

Er ikke så flink til å regne karber heller, men regner ett ca overslag, og passer på at jeg holder meg mellom 15 og 20. Stiger sjeldent over 16-17.

Bubble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 23:13   #2
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Effekt?

du tisser mye , det er bra tegn. det er tegn på at kroppen tømmer deg for kiftstoffer så du har altså en start men er du sulten, spiser du ikke nok fett. .

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 23:16   #3
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Effekt?

oi, sorry.. trodde du sa du VAR sulten.. hehe..
men ja, det er lørdag!

jeg må jo si jeg unna meg en sukkerft sjokolade.. ( 1 karbo pr. 100g, sjokoladen var 75g.)

og nå er jeg rimelig kvalm..

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 23:24   #4
Bubble
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 30
Bubble er på en erverdig vei

Sv: Effekt?

Men 100g sjokolade er jo ganske mye sjokolade! Nok for å stilne søtsuget vertfall. 1 karb per 100g er jo absolutt ikke gærnt da. Hvilken sjokolade er det?

Sliter forøvrig faktisk ikke med søtsug. Drikker en del Pepsi Max, men det trigger ikke søtsuget mitt slik de fleste sier at den gjør. Heldigvis

Bubble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 23:28   #5
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Effekt?

www.sukkerfritt.com

se på sjokolade, og den nederste, "mørk sjokolade" (husk: trekk fra sukkeralkoholer fra karbohydrater)

den består av 50karbo, men 49 sukkeralkoholder, altså bare 1 karbo.

men bak på sjokoladen står det: ved ovendrevet bruk kan få en lakserende effekt.


det er sant..

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 23:30   #6
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Effekt?

lucky you, jeg vil ha brus jeg og !

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 23:44   #7
Bubble
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 30
Bubble er på en erverdig vei

Sv: Effekt?

Fant en pose med bringebærtopper. Det står: "Karbohydrater: 77g (hvorav sukkerarter 0g og sukkeralkoholer 77g). Det vil altså si 0 karbiser?

Bubble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 23:44   #8
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Effekt?

yepp, men kan jo hende de inneholder sukker i tillegg da

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 23:44   #9
Bubble
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 30
Bubble er på en erverdig vei

Sv: Effekt?

...I tillegg står det "Pris: 0.00kr", så det er jo forsåvidt egentlig litt for godt til å være sant...

Bubble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 23:49   #10
Bubble
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 30
Bubble er på en erverdig vei

Sv: Effekt?

Det stod ingenting om sukker i "Ingredienser". Kun sukkererstatninger, men ingen av dem sluttet på -ose. Noe mentol-greier.

Bubble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 23:52   #11
Bubble
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 30
Bubble er på en erverdig vei

Sv: Effekt?

http://www.sukkerfritt.com/index.html

I følge nesten alle produktene her så kan man jo fint spise alt!

Bubble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 23:55   #12
Bubble
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 30
Bubble er på en erverdig vei

Sv: Effekt?

Hmm, hva med denne? http://www.sukkerfritt.com/index.html

Nå maser jeg fælt, det beklager jeg. Er bare det at jeg ikke har snøring!

Bubble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 23:55   #13
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Effekt?

ja, du kan spise de, men når du først spiser noe som inneholder sukkererstatninger så kommer søtsuget bare til å fortsette..

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 23:58   #14
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Effekt?

men jeg må advarre deg.

på alle produktene( de selges på rema1000 ) står det at de har en "lakserende" effekt..

NO JOKE.

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 00:53   #15
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Effekt?

Et godt råd bare....

Spis minst mulig av alt som er søtt!
Bruk sånne ting når det virkelig føles nødvendig :-)
Dette er en ny livsstil dere, og hvis dere jakter etter det søte hele tiden vil dere bare opprettholde suget etter forbudte varer.

Det går fint å venne seg av meg behovet for søtt og heller bare ta litt en gang innimellom.

La meg bare fortelle om min erfaring den siste tiden.
jeg oppdaget pannekaker med pisket krem og blåbær, og selvfølgelig måtte jeg jo da ha søtning i kremen....og så fant jeg på å lage andre retter med søtning i, og enda flere....
Og vips så sitter jeg der og har lyst på søtt oftere og oftere....
Litt skummelt det der, så nå har jeg bestemt meg for å spise minst mulig søtning for å ikke havne i "sukker-fella".

Bare et godt og velment råd

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 12:29   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Effekt?

Opprinnelig lagt inn av Bubble, her.

Sliter forøvrig faktisk ikke med søtsug. Drikker en del Pepsi Max, men det trigger ikke søtsuget mitt slik de fleste sier at den gjør. Heldigvis

Selv om den ikke trigger søtsuget, så kan den godt være den som stopper vektnedgangen. Jeg legger faktisk på meg an det.
Forøvrig er vel ikke lightbrus lov i induksjonensfasen på atkins? Trodde han var veldig streng på kunstige ting?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 13:20   #17
Bubble
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 30
Bubble er på en erverdig vei

Sv: Effekt?

Dreamy: Der er jeg veldig heldig. Jeg kan unne meg noe søtt inni mellom. Jeg kan f.eks spise en bit sjokolade, og så ikke ha lyst på mer på lang tid. For meg er ikke søtsug noe problem, men det er bare fint å vite hva jeg kan spise i tilfelle det skulle melde seg. Dersom vi skal ha bursdagsfeiring eller lignende kan det være fint å ha noe godteri som jeg kan spise slik at resten av familien ikke syns jeg er en partybrems der jeg sitter og takker nei til alle kaker og godter som blir budt frem... Jeg er kjent for å aldri ha hatt noe særlig lyst på hverken kaker eller godter...

Atkins-induksjonen tillater noen typer søtningsstoffer, og det står at man må finne ut hva som fungerer for en selv. Jeg har drukket Pepsi Max inni mellom, men i og med at jeg kunn veier meg en dag i uken så har jeg ikke merket noe. Det gjør jeg i morgen. Men som sagt, jeg tisser veldig mye og alle her inne sier at det er et bra tegn Så jeg tror egentlig ikke at det har noen stor innvirkning på meg. Håper jeg vertfall! Og dersom det har det, så får jeg bare slutte

Bubble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 13:34   #18
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Effekt?

Kan ikke annet enn støtte Dreamy her - på alle måter.
Dersom hodet stadig er innstilt på å lete etter erstatninger for det som i utgangspunktet gjorde oss overvektige, ja så blir det vanskeligere for oss og både ta av å holde den nye livsstilen.

Og når det gjelder søtningsstoffer - les denne trådene:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27464

Den fikk i hvert fall meg til å tenke....jeg tror vi lurer oss selv. Så jeg kutter i hvert fall fra nå av en hver form for søtstoff - det er ikke verdt det.

Og det er mye sannhet i gamle visdomsord: At dersom noe er for godt til å være sant, så er det som regel det....

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 18:17   #19
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Effekt?

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

du tisser mye , det er bra tegn. det er tegn på at kroppen tømmer deg for kiftstoffer så du har altså en start men er du sulten, spiser du ikke nok fett. .

(Sukk)
Nei, at du tisser mye, betyr at kroppen din kvitter seg med vann - eller væske da...
I begynnelsen av f.eks ketolysekuren og Atkins induksjon kvitter kroppen seg med en del væske og det gjør at de fleste tisser "hele tiden".
I tillegg begynner de fleste å være litt mer oppmerksomme på å drikke mere vann => tisser mer enn vanlig.
Så det er ikke giftstoffer som går ut .

At du tisser mye, kan du ta som en god indikasjon på at du er på rett vei når det gjelder å komme i fettforbrenningsmodus


Du kan lese mer om viktigheten av å drikke vann her:
http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...8&postcount=85

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar

Emneord
atkins effekt vekt


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dobbel effekt! PrøveKanin Trening 12 13-02-09 14:31
Ingen effekt av skaldeman? Kanari Spis deg ned i vekt med Skaldeman 12 07-02-07 12:28
Effekt av Atkins litajenta Lavkarbo generelt 26 25-01-06 17:25
Sukker i kaffen gir en slankende effekt.. silje Lavkarbo generelt 9 26-07-05 17:18
Hva gir best effekt? Miriam Lavkarbo generelt 9 13-03-05 20:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no