Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Hvorfor bruke proteinpulver?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-05, 14:43   #76
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Jeg liker heller ikke soya protein.

Be om smaksprøver på helsekosten eller send en mail til de forskjellige nettbutikkene å be om smaksprøver. De pleier å være velvillige når tror de kan få en ny kunde.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 22-04-05, 15:04   #77
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Ruska

Jeg blir helt tullerusk av dette jeg - skulle ville så gjerne finne et proteinpulver (med sjokoladesmal f.eks.. ), men det er så mye å velge i...

Jeg har kjøpt en type i helsekostforretningen..som het... - husker ikke. Men den skulle være uten karboser og med soyaprotein og ikke melk.

Blandet den ut med vann og det ble en klumpete forferdelig grusom sak som jeg ikke klarte å drikke....

Jeg går fortsatt på Atkins induksjon, vil ikke gå over i fase 2 enda, hva kan jeg ha oppi den for at den skal bli "spiselig" ???

Ellers har dere navnet på et merke som er ok ??

bland med 2 egg, litt olje og kanskje litt yoghurt naturell med halv porsjon proteinpulver og litt kanel

gjerne litt frosne bringebær

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-04-05, 15:39   #78
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Beste proteintilskudd

Dette er utvilsomt det beste proteintilskudde på det norske markedet:

* lenke fjernet

Det bør tas som et kosttilskudd, ikke som mat. Drøyt 5 gram et kvarter før måltid. La det sirkulere i munnen en stund før det svelges (fordi opptaket starter i munnen!).

Alt protein som er Ion-exchange behandlet er ubrukelig. Alt som er delvis hydrolysert er ubrukelig. Doser på 40 gram er ubrukelig. Greit å få noe igjen for penga. Jeg har trålet internett i månedsvis og lest om dette. Mange tilskudd som lover mye, men ikke når opp. Tech Nutrition er ikke bra. Optimum Nutrition er ikke bra. Proteinfabrikken/Scitech er ikke bra. Ultimate nutrition er ok. Alle bruker store ord om tilskuddene sine, men skjuler mest mulig av informasjonen. Håpløs industi.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle

Sist redigert av HP : 22-04-05 kl 19:00.
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 22-04-05, 18:56   #79
hede
Seniormedlem
 
hede sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Innlegg: 682
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

hmmm...
ser at det er mange som ikke er overbegeistret for hverken smak eller konsistens av sitt proteinpulver.

jeg heller likte ikke smaken de første gangene jeg svelgte unna prottisshaken. nå derimot, namnam...

pass på å blande ut tilfredsstillende, bruk en shaker som du helt sikkert får kjøpt på din lokale helsekost. eksperimenter med ulike mengder vann/melk (hva du enn bruker å blande ut med) og sørg for at væsken er KALD. merk også at konsistensen endrer seg over tid.

du venner deg til smaken.

vask eller skyll shakeren for hver gang, det blir svært SURT dersom det står over tid. (jeg har to shakere nå som jeg ikke har lyst til å ta i engang......)


hede

hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat
Gammel 22-04-05, 19:02   #80
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Aline

heh... den har jeg også... har ikke brukt den så mye men jeg tror jeg skal prøve den litt i "pannekaker" og lignende...

skal si ifra om jeg kommer frem til noe som funker har du prøvd å blande med bær?

da jeg brukte den hadde jeg masse jordbær, jordbærsaus, banan, yoghurt, egg og rapsolje.og etterhvert helte jeg oppi litt saft for å få litt god smak til slutt.
men ble så yaki konsistens og smak og alt..

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 22-04-05, 19:03   #81
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Jeg blandet mitt pulver i vann (jordbærsmak), og det smakte IKKE godt. Men i smoothies, og i melk, er det noe HELT annet

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 22-04-05, 21:25   #82
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av sommerfugl

da jeg brukte den hadde jeg masse jordbær, jordbærsaus, banan, yoghurt, egg og rapsolje.og etterhvert helte jeg oppi litt saft for å få litt god smak til slutt.
men ble så yaki konsistens og smak og alt..

ja, første ( og eneste) gang jeg prøvde den , så var det i en smoothie med alt mulig i og litt sjokolade proteinpulver også... men den vaniljesmaken var litt kvalmende ...

pannekakeprosjekt på søndag, kanskje?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-04-05, 22:23   #83
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Beste proteintilskudd

...Her kommer linken igjen. PVL har en del bra produkter. Bare firmaprofilen gjør at dette lyser av kvalitet. Jeg har i alle fall ikke sett noen produsenter som har bilder fra fabrikken sin på hjemmesiden, eller som gir ut info om styret. Dette er knall.

Etter en gjennomgang er det beste tilskuddet det som heter Whey Gold II. Selv om flere andre også virker interessante. Alle tilskuddene er aspartamfri, og søtet med Splenda. Konge.

http://www.pvldirect.com/

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 18:43   #84
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Question

Kan jeg bruke en av disse...?

Jeg har en som kommer fra Multipower, og heter formula 80+.
Den andre er fra gymgrossisten og heter whey-80.
Kan noen av de brukes? Blander jeg med melk eller vann? Er det greit å ta en til frokost?

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 20:05   #85
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

har dessverre funnet ut at mitt mage/tarm system ikke tåler det konsentrerte næringstilskuddet som prottispulver er...synd for jeg hadde kjøpt dyrt & bra pulver og funnet en oppskrift som funka;


2 egg= eggedosis
frosne bær
1 youplait
6-8 mandler
isbiter
1 scoop pulver u/smak.
Brum brum i foodprosessor. Helt greit.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 30-04-05, 18:37   #86
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av cathrine

Jeg har en som kommer fra Multipower, og heter formula 80+.
Den andre er fra gymgrossisten og heter whey-80.
Kan noen av de brukes? Blander jeg med melk eller vann? Er det greit å ta en til frokost?

Begge kan brukes og de kan blandes påde med vann og melk. Prøv med vann først.
Ta gjerne shake til frokost.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 01-05-05, 13:24   #87
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill

Takk Begod! Da gjør det starten på dagen mye,mye enklere for meg...

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 08-05-05, 22:28   #88
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Veldig interessant tråd dette.

Nille og Scilla: Jeg som har fjernet skjoldbruskkjertelen kirurgisk trenger ikke å tenke på hvor mye soyaprotein jeg inntar? Jeg bruker Vege fuel, den er nøytral i smaken og god basis for smoothies.

Beegod: Du som er treningseksperten her: Synes du jeg bør bruke myse eller kasein etter trening? Jeg er kommet en del nærmere min idealvekt, tror jeg er på et platå hvor vekten gjerne vil stå stille.
Den overvekten jeg har nå, har jeg hatt i mange år og kroppen er innstilt på den. Vi snakker om ca. 10 kilo.
Må jeg legge om til 2-3 hardøkter i uken nå? Jeg bruker sykling eller gange daglig. Og ikke noe av dette foregår i stort tempo. Hjelper ikke dette på å gå ned lenger? Bør jeg f.eks bruke styrketrening, tunge vekter og bare 8-10 rep? Og kombinere det med myse/kaseinetter trening?
Kan jeg tvinge kroppen til jogging og få samme effekt? Springe så hardt jeg orker noen minutter, gå rolig, springe igjen (Intervalltrening)?

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-05-05, 15:31   #89
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Intervalltrening og styrketrening vil føre til at du frigjør fettsyrer til blodet slik at de kan forbrennes. Sånn sett gjør de samme nytten , men jeg anbefaler deg å trene styrke 3 ganger i uka og jogging som før i 3 dager og en fridag.

Styrketreningen gjør fantastiske ting med kroppen som kondisjonstrening aldri kan gjøre.

Myse eller kasein etter trening.? Det beste er begge deler feks PI fra TN.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 12:58   #90
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor bruke proteinpulver?

Dytter litt på tråden jeg - mye bra info i denne (selv om den er over to år gammel..)

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 13:44   #91
Sprudle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor bruke proteinpulver?

Har lest gjennom denne nå, og er i grunn ganske forvirret... Er det sånn at man ikke går ned i vekt dersom man bruker myseprotein? Jeg har pleid å lage proteinshake til frokost (av praktiske grunner) bestående av proteinpulver fra Proteinfabrikken (som tydeligvis bare er dritt?..), vann, isbiter, olje/cocosa, rømme og en sjelden gang 4-5 frosne bær. Brukte en del fløte før, men har identifisert det som en partystopper, så det utgår nå. Syns dette har vært en kjempegrei løsning, men hvis det hindrer meg i gå ned, må jeg jo bare kutte det ut.

  Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 15:42   #92
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Hvorfor bruke proteinpulver?

Opprinnelig lagt inn av Sprudle, her.

Har lest gjennom denne nå, og er i grunn ganske forvirret... Er det sånn at man ikke går ned i vekt dersom man bruker myseprotein?

Myseprotein er vanligvis anbefalt i forbindelse med kroppsbygging. Det tas veldig rask opp i kroppen. Resultatet er at du trigger en viss insulitutskillelse hvis du bruker mye av det. De anbefalte dosene er i alle fall for høye etter min mening. Hvis du holder det nede på kanskje 20 gram i en shake, så skal det nok gå greit.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 15:50   #93
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor bruke proteinpulver?

Opprinnelig lagt inn av Sprudle, her.

Har lest gjennom denne nå, og er i grunn ganske forvirret... Er det sånn at man ikke går ned i vekt dersom man bruker myseprotein? Jeg har pleid å lage proteinshake til frokost (av praktiske grunner) bestående av proteinpulver fra Proteinfabrikken (som tydeligvis bare er dritt?..), vann, isbiter, olje/cocosa, rømme og en sjelden gang 4-5 frosne bær. Brukte en del fløte før, men har identifisert det som en partystopper, så det utgår nå. Syns dette har vært en kjempegrei løsning, men hvis det hindrer meg i gå ned, må jeg jo bare kutte det ut.

Jeg har ikke hørt at noen form for proteinpulver hemmer vekttap .... med mindre det er tilsatt kunstig søtstoff og du ikke tåler det....

Bare fortsett du

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 17:04   #94
Sprudle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor bruke proteinpulver?

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Myseprotein er vanligvis anbefalt i forbindelse med kroppsbygging. Det tas veldig rask opp i kroppen. Resultatet er at du trigger en viss insulitutskillelse hvis du bruker mye av det. De anbefalte dosene er i alle fall for høye etter min mening. Hvis du holder det nede på kanskje 20 gram i en shake, så skal det nok gå greit.

Takk for kjapt svar Jeg har kuttet disse shakene helt ut i noen uker nå, men skal i hvert fall holde meg innenfor 20 gram pulver hvis jeg skal lage det heretter.

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Jeg har ikke hørt at noen form for proteinpulver hemmer vekttap .... med mindre det er tilsatt kunstig søtstoff og du ikke tåler det....

Bare fortsett du

Takk for svar til deg også, Nille


Sist redigert av Sprudle : 09-08-07 kl 17:09.
  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt! Summer Smoothies / drikke 199 04-02-15 11:51
Blåbær-smoothie med proteinpulver Marianne Smoothies / drikke 2 26-05-10 09:56
Proteinpulver Hely Induksjonen 16 27-03-08 14:08
Hvor mye proteinpulver oppveier høy karbo? Marianne Dr Lindbergs 22 20-09-04 16:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no